Pokračuje příprava další části jižního obchvatu Opavy, vyjde na půl miliardy

Vizualizace jižního obchvatu Opavy. Foto: ŘSDVizualizace jižního obchvatu Opavy. Foto: ŘSD

Stavba je součástí postupně budovaného celku, který ve finální podobě vytvoří obchvatový okruh města.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TopT

Kompletní obchavat bude napojením I/46 mimo zástavbu na severní straně. Takhle tak max jen ten okruh.

TopT

Nějak je stale zapominano ac uz naschval nebo nechtene na I/46, dokud nebude vyřešeno severní napojení, tak asi těžko bude okruh kompletní…
Malinko to připomíná bratislavkou D1/D4.

Pavel

Napojení severní I/46 jako poslední v pořadí má logiku, je tam nejmenší provoz ze všech výpadovek (https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/intenzitytable/default.aspx?s=7-2960) – cca 2,5 tis. vozidel/den, což je míň než třeba na II/443 (do Budišova) nebo II/464 (do Bílovce). Většina dopravy ze severní I/46 má stejně jako výchozí nebo cílovou lokalitu právě Opavu, takže po jejím dokončení se ve městě zklidní pouze kousek Ratibořské ulice a zřejmě naroste provoz na Hlučínské. Neznamená to ale, že by k její stavbě nemělo dojít, nebo že se na ni nějak zapomíná, sdružení obcí a měst koordinující významné dopravní stavby okolo I/11-I/57 ji má ve svém programu taky,… Číst vice »

TopT

Byla tam, co jsem viděl, zvažována přeložka ke kruháči u kaufu (otázka tedy, jestli to je schopný při neschopnosti řidičů využít vnitřní pruh pojmout). Pak to má též logiku, ale to se bavíme nejdříve o 3., možná 4. dekádě. Ta intenzita, co píšete, u II/443 a II/464 u TV je příměstská a vymizí za Oticemi a Raduní pod 1/3, zatímco I/46 je neměnná do Sudic, kde se silnice mj. dělí.
I těch 300-400 náklaďáků denně bych před barákem rozhodně nechtěl…

Koro

Hezky. Sice zrovna Opava, která není extra tranzitním městem, ale asi ze mě mluví závist.

Apten

Na vizualizaci je kruhač dost velký ale na Hradecké to bude celkem masakr až se to dodela.Tam asi kapacita stačit nebude.

TopT

Tak snad to nebude dalsi nesmyslný opavsky kruhac typu neumíte jezdit, tak zabarvime levý nájezd (u Kaufu) nebo pro jistotu výjezd (u Globusu). No a nebo vám tam dáme rantl, aby jste věděli jak, kdyz to neumíte (Komarov).

Šalina na špilas

Tak bude hotovo, což je dopravně fajn, ale nevěřím, že to nějak zásadně uleví centru města. Opava je velmi autocentrické město, pro cyklo a MHD se neudělalo nic, ale třeba parkoviště se staví nová a ceník je už 15 let beze změny.

HK~

trochu mne mrzí, že se vedle všech obchvatů/přeložek silnic/železnic nedělá automaticky stromořadí s cyklo na obou stranách, všude.

like, sice by to stálo trochu víc a chvíli by to bylo od nikud nikam, ale eventualeně by z toho byla ucelená síť, kterou by lidé používali – protože kde to jen jde, tak se využívají

Radek

K tomuhle je u nás ještě hodně daleko, pokud k tomu někdy dojde. Před čtvrt stoletím jsem projel Dánsko na kole. Měl jsem jen papírovou automapu, což úplně stačilo, protože kolem skoro všech jedniček byly cyklostezky. O městech ani nemluvím. Tenkrát jsem si naivně myslel, že jsme sice chudá země, ale třeba za 20 let to bude i u nás. Od té doby se ale u nás k lepšímu nezměnilo prakticky nic. Ojedinělé pokusy dělat aspoň ve městech něco jiného než infra pro auta jsou spíš k pláči než k užitku. Labská cyklostezka dodnes není hotová atp. Mimochodem, za dva… Číst vice »

Hans N.

Jen aby to díky těm „božím kruháčům“ na obchvatu, nedopadlo brzy jako v Mikulově. Když se z obchvatu díky možnosti snadného připojení, stal postupně průtah.

Pavel

Kruháč mi nevadí, ale aspoň 40-50 m poloměr a BETON!!! jinak ten asfalt kamiony zničí za 1 rok