Dopravci Železnice

Pokladny na malých nádraží zůstanou, spor o prodej jízdenek skončil

Pokladna Českých drah v Černošicích - Mokropsech. Foto: Jan Sůra
Pokladna Českých drah v Černošicích - Mokropsech. Foto: Jan Sůra

České dráhy a Správa železniční dopravní cesty zažehnaly spor o prodej jízdenek na menších nádražích. Nově podepsaná smlouva počítá s tím, že výpravčí SŽDC budou dál jízdenky prodávat na 166 stanicích, kde by se Českým drahám nevyplatilo míst vlastní pokladní.

Smlouvu podepsaly už České dráhy, během tohoto týdne ji má podepsat i generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Oproti původnímu kontraktu, který SŽDC vypověděla letos v únoru, budou jízdenky prodávat výpravčí ve 166 namísto 197 stanicích. Hlavní změnou je to, že zaměstnanci SŽDC už nebudou muset prodávat všechny jízdní doklady ČD jako dosud.

Nepůjde u nich například koupit kilometrickou banku nebo řešit reklamace. „Pro tyto specifické služby bude nadále možné využívat rozsáhlou síť našich zákaznických center a pokladen a nebo je bude možné využívat v rámci nově záváděných elektronických systémech,“ dodal mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Z 31 stanic, odkud má pokladna zajištěná SŽDC zmizet, zůstane část bez prodeje jízdenek, do některých ale ČD nastěhují své zaměstnance. „Tam, kde to je provozně nebo ekonomicky odůvodnitelné, bude zajištěn provoz pokladny v naší režii,“ dodal Petr Šťáhlavský. Jinde bude zajištěno odbavení cestujících ve vlaku bez přirážky.

15 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Prodej jízdenek v malých stanicích, na tratích kde jezdí motoráky, ve kterých trvale pendluje průvodčí je dost nehospodárné. Prodražuje to provoz, což ve výsledku lokálkám škodí – hrozba zrušení. Přitom by stačilo přenosné pokladny průvodčích rozšířit o možnost platby kartou pro zrychlení odbavení přímo ve vlaku.

    • Platby bankovní kartou i ve vlaku, pokud vím, někde už v provozu jsou, ale asi ne přes „POPky“ – a problém asi navíc (spíše) je v pokrytí tratí signálem, které na lokálkách asi není dostatečné a spolehlivé.

      • Je to přes POPky, ke kterým je bezdrátově připojen mPOS terminál. Ale těch je relativně málo (ve vztahu k počtu POP) a na tratích se specifickým způsobem odbavování není žádný…

        Bohužel kartou se platit nedá ani ve velké části stanic s pokladnou, ve stanicích kde prodávají výpravčí vůbec v žádné. Tam o signálu nemůže být řeč a je to jen zvůle ČD…

  • Stejný článek, stejného autora, dokonce se stejnou (posléze opravenou) chybou, vyšel o den dřív v Deníku…

  • Prostě nesmysl – pro stary tam stačí nainstalovat automat a je to…
    Ostatní si to booknou online…
    Tady v Budapesti a okolí je na veškerou železniční dopravu blbuvzdornej automat… funguje to skvěle !! !
    Jediná pokladna je na na vse 3 nejvetsich nadrazich pouze na mezinárodní jízdenky..

    • To by zdejší osazenstvo důchodců nerozdejchalo. Bez průvodčího to přeci nejde. Automaty, no škandál..

    • Problém je, že všechny úkony nemůžou dělat průvodčí, např.: Inkarty. Stejně teď jsou pokladny jen 5000+ městech a v několika málo turistických destinacích (alspoň v ÚK).

    • Překvapily mě dnes fronty mladých čekající v Praze na hl.n. u pokladen. Postovat selfie na instagram zřejmě zvládají výborně, ale koupit jízdenky na eshopu čd je pro tuto generaci zjevně problém.

      • Vidíte, to jste možná viděl i mě. Kupovat jízdenku za celých 32,- přes e-shop? Proč ne? Jenom ji pak musíte nechat validovat u strojvedoucího (0/0-S), jinak je neplatná. To si raději vystojím tu frontu…

Newsletter

Partneři


Výběr editora