Pohonné hmoty dál zlevňují, Tank ONO snížilo cenu nafty pod 33 korun

Čerpací stanice Tank ONO. Foto: Tank ONOČerpací stanice Tank ONO. Foto: Tank ONO

Cena nafty je nejnižší za 13 měsíců.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joker

To je V‘ ONO!

mgr.pavel

Takže se může zvýšit spotřební daň nafty zase na původní úroveň..?

Když je nafta tak levná, v minulosti jsme takovou daň platili a nebyl to nějaký extra problém, a když stát zoufale hledá možnosti, jak snížit obrovský schodek rozpočtu..?

No třeba to dogmatikům z ODS za rok dva dojde..

MHD

Zdanit by se mohla třeba reklama formou spotřební daně. Která by její výskyt i trochu zregulovala.

PetrH

Reálně vzhledem k inflaci je i ta sazba spotřební daně na benzín stále nižší. Jak dlouho platí, asi 10 let?

SFDI už vydává letos svoje dluhopisy, aby se dotace pro něj neprojevila ve schodku rozpočtu… a mají vyšší úrok, než by měl státní dluhopis.

Daniel

Kdyby radši zlevnily benzín mě je nafta ukradená.Nafta patří do nákladních vozidel a ne do osobáku do osobáku patří jen a pouze benzín.

RafaK

Jsi absolutně mimo.

PetrD

Stojí za zmínku, že v PL stojí benzín 6,5zl a nafta 7zl. Tzn opačná situace než u nás.

PetrH

U nás máme velký rozdíl ve spotřební dani. Na naftě 8.45 CZK/l, na benzínu 12.84 CZK/l. Takový rozdíl ve výsledné ceně ani není, viz článek, rozdíl v průměrné ceně nafty a benzínu 2 koruny.

Podle toho, co googlím, mají v Polsku asi stejnou sazbu, nejsem si jist.

Každopádně nafta je dražší, protože je po ní větší poptávka než po benzínu (navíc se používá i do generátorů) a protože při zpracování ropy jí nevzniká o tolik víc, musí se do EU dovážet i přímo nafta. Kdysi byla poptávka po nich cca stejná, ale pak někdo přišel s diesely do osobních aut…

bakiy

Asi by ale bylo vhodné uvést, že před rokem byla na naftě vyšší spotřební daň. Takže nafta levnější není…

David

8.45 CZK/l dočasně sníženo z 9.95 CZK/l.

Hlavně, že na benzínu je pořád hodobožově 12.84 CZK/l.

Václav

U nafty se spotřební daň na původní výši nevrátila, jenom u benzínu.

Jiří Kocurek

Přičemž 1 litr benzínu obsahuje méně energie než 1 litr nafty, jelikož energie se počítá na kilokram a nafta má vyšší hustotu.

RafaK

A to Nerudová strašila 6.3.2022 „Nerudová: Cena benzínu a nafty může být až 70 korun za litr, pokud zavedeme embargo na ruskou ropu“

Pampeliška

A pak tu byli jiní maďarští experti: Byl to totiž Karel Havlíček osobně, kdo v rozhovoru pro list Právo z 10. března horoval pro zastropování cen benzínu. Na otázku Jakou cestu byste navrhovali vy, Havlíček doslova odpověděl: “My bychom šli cestou zastropování cen pohonných hmot. Krátkodobě ceny zastropovat někde mezi 35 a 37 korunami. V tu chvíli by to pomohlo jak řidičům fyzickým osobám, tak podnikatelům.” Nebyl to přitom ojedinělý výkřik, ale strategie celého hnutí ANO. Ostatně zastropování cen žádal po vládě Petra Fialy i nynější kandidát na prezidenta Andrej Babiš. A to opakovaně. “Vláda musí okamžitě zastropovat cenu benzinu… Číst vice »

Jiří Kocurek

Komu by asi tak pomohla zplundrovaná střední Evropa? Rusku sotva, kvůli něčemu takovému se tam líp mít nebudou. Když zemřel Steve Jobs, tak si taky nepomohli.

Ovšem pokud se tam nechtějí mít líp a stačí jím sousedova chcíplá koza…

Pampeliška

Ke štěstí stačí, když se všichni budeme mít stejně blbě a bude nám vládnout psychopat, kterýmu jde jen o sebe.

Martin

B) je správně. Rusové zkrátka nesmýšlejí jako my Evropané…

mlokXCM

V Maďarsku jsou obdobné ceny PHM jako u nás.

PetrH

No a? Zavedli jsme snad embargo za ruskou ropu? Pořád ji z Ruska bereme.

Jan

Ano, zavedli, ropu od nich přímo nebereme a sousedé, kteří nám ji dodávaji ji také rychle nahrazují. Strašení vysokými cenami bylo právě kvůli evropskému embargu a celkové snižování závislosti na ruských surovinách, což je mimochodnem jedna z priorit Green Dealu.

PetrH

Stále bereme ropu ropovodem Družba. My, Slováci a Maďaři (ještě mohou Poláci a Němci, ale ti ji už nahradili). Loni jsme za ni Rusku zaplatili 53 miliard korun.

To embargo EU se týká dodávek ropy po moři.

Pavel

tak nebyla jediná – čekalo se to obecně, a logiku to mělo.

nicméně se opět, a hned dvakrát, potvrdilo, že trh (a tržní ekonomiky) dovedou reagovat opravdu rychle. v oblasti plynu , a ted i ropy.

učebnicová ukázka toho, že to opravdu funguje.

xyz

Myslím, že zaměřením je spíše účetní a daňová specialistka.
Ne prognostička/analytička.

RafaK

Ještě, že to ONO v ČR máme… MOL jede stále ceny okolo 40 Kč.

noerf

Také v porovnání Ono a Benzina má Ono na čerpací stanici v průměru pětinásobný vytoč paliv (z dat 2021). Takže flexibilněji reaguje na změny cen, což při snížení ceny je výhoda, při zdražení nevýhoda.

Honza

No a proc ma asi tu vytoc?

Jan Sova

jj, maďarského nenažrance jsem zapověděl už před 10 lety…. Nevemu od nich ani smeták s lopatkou, natož naftu.

Václav

Mol v Třeboni 35,50

Georg

zaplatpanbuh, ze novesky, vitaskova, havlicek a dalsi sli odprosit gosudara putlera a levnou ropu nam zajistili. bez toho by byla nafta za 150 na litr!

PetrH

ano, levná ropa z Ruska vám stále teče.

czhunter

Jenže na ceně ruské ropy už prakticky nezáleží.

Ropa se v Evropě obchoduje za cenu Rotterdamské burzy a na tu už Rusko dnes má (díky svým malým dodávkám) zanedbatelný vliv.

I kdyby ji Rusko někomu dodávalo levněji, tak v procesu překupů se stejně na tu cenu burzy dostane.

Pampeliška

Podle nejednoho ruského šmejda prý letos za 70

Hasler

A to jsem chtěl dneska dopoledne před cestou natankovat… Ještě, že jsem neměl čas 😅 70 Kč není moc, ale potěší.

Svojsin

Tak rychle pošlete Foldynu a spol pro levnou ropu do Moskvy

PetrH

Proč? Vždyť bereme ropu z Ruska. Za loňský rok jsme podpořili Rusko 53 miliardami korun. Myslím, že tolik na Ukrajinu nešlo, ze státu ani soukromých sbírek…

Jiří Kocurek

A to je import pouze z Ruska, nebo také z Azerbajdžánu a Turkmenistánu, což je cca 1/4 importu?

PetrH

Z Ruska, ropovodem Družba. Koukal jsem nedávno přímo do statistik dovozu, vyfiltroval jsem přímo ropu a zemi Rusko.

dizgrafyq

Proč nám ji vošť pořád prodává? Vždyť patříme mezi nejtvrdší jádro osy zla.

PetrH

Asi proto, že potřebuje peníze. Ta závislost je oboustranná.

Jiří Kocurek

Ještě že je IKL, sice pokryje „jenom“ půl potřeby ČR, ale na základní věci by to stačit mohlo. Jeden z důvodů, proč do Prahy vracet trolejbusy, tohle může veřejný sektor ovlivnit přímo.

Pavel

ale zbytek evropy ne. a kdyby se cena ropy zvedala v evropě, zvedla by se i pro nas.

to, že i přes embargo větsiny evropy jsou cemy takové jaké jsou, svědčí o docela úspešné reakci evropy jako celku