Podnapilý ji nerozjede. V Ostravě se představí lokomotiva s alkoholovým imobilizérem
Lokomotiva CZ LOKO vybavená alkoholovým imobilizérem. Pramen: CZ LOKO

Společnost CZ LOKO nabídne alkoholový imobilizér jako doporučenou výbavu všech svých nových i modernizovaných lokomotiv.
Dýchne někdo jinej, ale v pohodě si dám trip na perníku, nebo zahulíme, uvidíme…
Myslím že tohle nadšení dlouho nevydrží.az zjistí kolik stojí údržba tohoto .v jistém podniku už od toho upustili
Ty Franto, dýchni mi tady, mě to nechce nastartovat…
Na lokomotivách tohle není běžné? Vím, že v autobusech už je to snad povinnost z výroby od určitého data, ale dokonce i na starší busy se to montuje. Je to vcelku logické- řidič nebo fíra nemá s alkoholem na voze co pohledávat.
Ale někde od toho taky nakonec upustili,protože údržba toho je nákladná
„Když se budeme bavit upřímně, tak například zbytkový alkohol u řidiče nebo strojvůdce je něco, co se prostě stát může a reálně se to i děje.“
To se mi snad jenom zdá.
Špatný odhad, po chastastačce se cítím ráno v pohodě, kocovinu nemám, kdybych dal na pocity tak klidně řídím.
Jenom „objektivně“ nebo „zvenku“ fakta (fouknu si do testeru, spočítám co sem vypil) mi zabrání řídit. Fakt že kdo si to neověří sám (nekoupí alkoholtester) by řídit nemusel.
Důležitý v tomto případě není až tak obsah sdělení, jako to, kdo to prohlásil.
Realita je nepříjemná. Jistě spousta těch chlastačů, na které se to provalilo jezdí po vyhazovu jinde, jelikož lidi je málo. Myslíte, že tam najednou přestanou?
A co drogy?
Nebo nějaká viróza s horečkou?
Karel drogy nebere. Se zpívalo. Takže prý v poho.
Alkoholovy fira nema byt na tom postu vubec zamestnan a ani bych mu nedal klice od masiny…
Definuj alkoholovy fira.
jednoduchý, fíra který má nenulový obsah alkoholu v krvi, takový by vůbec neměl sednout na mašinu
Ale pan Johanes píše o vzniku pracovního poměru,vy zase o vstupu „na mašinu“. Asi myslíte každý něco jiného.
Klíče už se teď nechávají všemožně
Tohle je v asi 15 diesel autobusech DP Brno už 6 let..někdy dotaženo k dokonalosti, kdy si řidič dýchne u výpravčího, najde svůj bus na place a dýchne si znova 🤗. A ano, lze to obejít (tedy v buse, výpravčího ne 😁😁)
Podle čeho výpravčí vybírá, nemá ještě info kdo jede s jakým busem? 😀
A v Arrivě Vršovické šlo aby někdo foukal dvakrát, podruhý se to uložilo jako kolegův výsledek. Opilec šel na zálohu, pak když bylo potřeba tak „nikdo se mu nedovolal“ a byl vynechanej spoj (původní příčina + nesehnaná záloha).
Úplně přesně to nevím, ale asi tak: výpravčímu to prý vyhodí počítač, už ráno má seznam vytištěný na papíře. Vozy na kursy přiděluje vozmistr, výpravčí jen vloží papír do příslušných desek
A to co (údajně) v Arrivě šlo, v Brně nehrozí.
Co má společnýho výpravčí s busama??spíš dispecer
Nepůjde to NÁHODOU oblbnout, nějakou pumpičkou???
To je asi to první, co každého napadne, tak snad to mají ošetřené.
Člověkem vydechovaný vzduch má jen o něco nižší teplotu, než je teplota těla. POuze pumpička tedy jistě stačit nebude.
Zrovna u CZLog jsou s chlastem vedle, tam spíš jede tráva.
Každopádně tahle “novinka“ zjevně nespolehlivý a extrémně neefektivní systém kontroly jak už zdravotní způsobilosti či namátkového testování zaměstnanců na omamné látky fakt nevyřeší. Nemluvě o tom že samotní někteří doktoři už to občas jsou schopni dát mrtvole :)))) ale to už je holt ta naše česká nátura
Nikde jsem nečetl, jestli strojvedoucí při nehodě v Bohumíně měl 0,15 nebo 2,78. Jen že byl pod vlivem. Jen byla zjištěna opilost.
1,6 promile. Minuta práce s googlem.
Mazal jsem výhybky, nebyl čas to zjišťovat.
Tady si můžete počíst:
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/strojvedouci-pendolina-ktery-zahynul-pri-nehode-ji-podle-inspektoru-zpusobil-byl-opily-a-jel-proti-s-5605
https://www.lf2.cuni.cz/files/page/files/2016/alkohol.pdf strana 43
Kdyby měl 0,15 promile, tak je vysoce pravděpodobné, že by se to u soudu nepovažovalo za ovlivnění alkoholem.
Za mě dobrá věc.
To je sice hezký ale i ten imobilizér je potřeba servisovat a to stojí pěkný prachy!v jednom nejmenovaném dopravním podniku s tím taky začali ale jak začali tak brzo skončili,protože nemeli tolik financí na údržbu..také uvidíme jak jim to nadšení dlouho vydrží
kdyz se so aut zavadelo esp, abs, bezpecnostni pasy a dalsi veci, tak se rikalo to same.
Ve skandinávii je to dokonce povinná výbava a profesionální řidič musí projít testem, jinak nejede.
Po chvilce hledání: Nová auta v EU tím musí být vybavená, nebo alespoň mít přípravu pro zástavbu takového zařízení.
Pokud pojede dvoučlenná osádka, strojvedoucí s vlakvedoucim nebo posunovačem, jak lokomotiva pozná, že nefoukal zrovna posunovač?
To ze nefouka nejaky kolemjdouci samozrejme nepozna. Ale kdyz dojde k nehode a bude se merit alkohol, bude se jiste i vysetrovat jakto ze se puvodne nadychalo 0 a ted ma ridic 7 promile. Jinymi slovy, clovek si jiste bude hledat cestu, ale neni duvod mu nedodrzovani predpisu ulehcovat
Nepujde nastartovat kvuli poruse. Tim alkohol-testerem jen odvadi pozornost.
Aspoň nebudou nalití oba, jak fíra s topičem u Šakvic…
Velice chytrý nápad: Nechat se překecat a být v průseru za spolupachatele, pokud to nebyl zbytkáč, ale ranní pleskačka a 2 promile. Falešné hrdinství.
…“další stupeň ochrany, který zabrání ztrátě zaměstnaní provinilce“…
…“všechna data přitom ukládá pro potřeby dispečinku do šifrovaného cloudu“…
Snažím se představit si zaměstnavatele, co nevyhodí strojvedoucího/řidiče, který nadýchal, nenastartoval, neodjel, nepracoval. Naopak, HR paní ho otlapká po hlavě a pošle ho na jednodenní dovolenou to domů dospat.
Celá ta prezentace vypadá jak kdyby ji vymysleli maturanti v pozdní fázi plesu.
Tak snad se nekomu alespon jednou za cas povede tu masinu nastartovat, at tam nestoji jen tak ladem…
V okolních ulicích se objeví nový druh. Strejda s bontóny, který bude lákat děti, ať jdou rozfoukal lokomotivu, že jemu to nějak nejde. 😀
„Naší motivací je nejen absolutně bezpečný provoz našich vozidel…“
No, tak vzhledem k tomu, že o poruchovosti vozidel z CZ Loko jdou legendy, tak by měli spíš zapracovat na tom, aby jim to jezdilo a nevymýšlet ptákoviny.
Tak tak, dvě směny dozadu jsem ujel na stroji CZ Loko celé 3 km, zpátky do SOKV hákové relé 🙁 Já začínám chlastat, až výrobky této firmy budou fungovat. Ale to do mého důchodu jistě nestihnou 😉
To jim teď to čekání na světla, než to uvolní osobka nebude tolik utíkat…
Vítám.
Snad to ale nebude praxe jako u TIRů. tam (ne)funguje … Potulující se řidič hledá krajana ať mu za almužnu foukne 0, aby mohl odjet. A pak dojede na další parkoviště a jde pro flachu…
Jasne … vsichni kamionaci jsou nality, ze nemuzou ani vylezt z auta, proto taky mame tolik nehod, co? Oh, wait …
To jsem nenapsal, tak si nevymýšlejte.
Sám jsem tou kulatou lopatou nějaký ten pátek točil, jak vnitro tak mezinárodku, a tak jsem na vlastní oči viděl, co se na parkovištích dělo. Bohužel i těch pár jedinců.
Jistě,jsme v Čechách a Čech si poradit vždycky dokáže