Podkrušnohorskou magistrálu u Chomutova zmodernizuje Colas za necelé dvě miliardy
Zastávka Chomutov město po modernizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnic![Zastávka Chomutov město po modernizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/CV_mesto.jpg)
![Zastávka Chomutov město po modernizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnic](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/CV_mesto.jpg)
V rámci rekonstrukce se mimo jiné výrazně promění zastávky Chomutov město a Jirkov zastávka.
Jeste bych se rad od SZ dozvedel, kdy konecne probehne modernizace, pripadne prestavba hlavniho nadrazi v Chomutove. Zda se toho jeste vubec doziju.
Který přejezd bude zrušen? Ten blíž k zastávce Chomutov město? Nebo ten dal, t.č. bez závor, kde se pravidelně přechází těsně před rychlíkem.
Predpokladam, ze ten mensi na cyklostezce. Ten velky, tesne pred zastavkou Chomutov mesto, slouzi jako jedna ze dvou pristupovych cest k Zooparku. Navic je maximalne zabezpecen jiz ted.
Střídavina tam bude pak kdy?
Myslím, že o tom tu byl článek, ale nemohu ho dohledat.
Každopádně jsem nalezl tohle na mapě SŽ:
Informace o stavbě U-17
Rekonstrukce traťového úseku Chomutov (mimo) – Kadaň-Prunéřov (včetně)
Trať: 130 – Děčín – Kadaň-Prunéřov
Zahájení realizace 2027
Konec realizace 2029
Cílem projektu je rekonstrukce přibližně 12,1 km dlouhého traťového úseku na rychlost až 160 km/h. Náplní stavby je kromě obnovy trati také celková rekonstrukce stanice Kadaň-Prunéřov a zastávky Málkov. V rámci stavby dojde ke změně trakční soustavy ze stejnosměrné na střídavou 25 kV, 50 Hz.
https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/U-17
tzn. střídavina až po téhle rekostrukci. Možná až po přesunutí nádraží v CV
Ne,ne, vynechává se stanice Chomutov – plán jako v Brně. Přesun nádraží k autobusáku s celkovou přestavbou zhlaví. Střídavina je v plánu od Kadaně jen těsně před Chomutov a pak na dlouho pauza.
Přitom 2029 se má dělat Děčín – Kralupy pokud to stále platí.
Pokračujeme v rekonstrukci tratě Ústí nad Labem – Cheb rychlostí 1 mezistaniční úsek (v lepším případě 2) za 3-4 roky. Takže ještě tak 50 let a bude hotovo, a to jsem optimista.
Přesně vystiženo.
Jen zapomněli na rekonstrukci stanice Most, pokud vezmeme v úvahu nedávnou rekonstrukci stanice Teplice v Čechách a Bílina a postup prací od Teplic k Chomutovu
Tak Teplice se rekonstruují již asi na popáté. Nejprve podchod, pak úsek do Řetenic, pak severní zhlaví, pak most na severním zhlaví, pak nové nástupiště u první koleje, pak budova zvenku, pak částečně zevnitř a nejnověji most na jižním zhlaví.
A měl bych zahrnout i Proboštov, který je ještě organizačně součást stanice.
Výluky, výluky, výluky.
A přitom v tomhle relativně rovném úseku zvýší rychlost na 160, že jo? 🤔
Považuji minimálně za podezřelé, že ani v článku ani v oficiálním SŽ letáku ke stavbě není o rychlosti uvedeno ani písmenko.
Pokud si dobře pamatuji z minulých článků, tak rychlost se nijak nemění.
Tím si nejsem tak jistý, oblouk začíná hned za estakádou a má značný úhel. Rovnání směrem dovnitř by znamenalo rovnání tratě do jezera a z části novou estakádu.
Tak „smysl“ by to asi mělo až v úseku Jirkov – Kyjice. Hrubě naklikáno v Mapy.cz to je 3,5 km (4km až k nádraží Kyjice). Otázka je, jestli je místo na větší oblouk před Kyjicemi a jak je na tom most nad nádrží
Ten most by bylo fajn přeložit. A dál klidně 200 km/h až pod Hněvín.
Tady zrovna rovina není. Ta začíná až za Kyjicemi. Možná o 10-20 km/h, které se stejně málo využijí, protože tu vše zastavuje a náklaďáky jezdí max 80 km/h.
Tak ono sa hlavně jedná o rekonstrukci, jelikož je tato trať dávno za svojí životností.