regio-vlak

Podjezd pod budějovickým nádražím má důležité razítko, stavět se má příští rok

Vizualizace tunelu pod nádražím v ČB, pohled z Mánesovy ulice. Pramen: Jihočeský kraj/SagastaVizualizace tunelu pod nádražím v ČB, pohled z Mánesovy ulice. Pramen: Jihočeský kraj/Sagasta

Předpokládaná cena je 2,3 miliardy korun. Stavební práce by měly proběhnout v letech 2026 až 2031.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta Svobodný

Supr projekt, nicméně doufám, že se následně po dokončení zredukuje počet pruhů před nádražím a vznikne z toho běžná silnice a do zbylého prostoru se např vysází stromy, ať to před tím nádražím trochu vypadá.

laska

Souhlas + stromy do ulic v Budějovicích (nejen před nádraží)!

Václav

Pokud by bylo před nádražím pro auta 1+1, tak bych spíše preferoval cyklotrasy. Nakonec, je otázka, jestli by bylo možné tam vysadit větší množství stromů kvůli inženýrským sítím.

Hanz

Místo tohohle nesmyslu bych opět otevřel podchody, zrušil přechody u mercury a postavil dvoumetrové zábradlí. Stálo by to zlomek a odšpuntovalo dopravu stejně tak.

Hanz

A zase ty debilní kruháče. To pořád vymýšlí nějakej úchyl na kulatý tvary. Nejblbější způsob křížení silnic a jak je blbej, tak je drahej.

Budějčák

Hlavně by se mělo celé nákladové nádraží odsunout z města. Je to koncept z 19. století. Nyní tvoří neprostupnou bariéru a nehezkou plochu v rovině v širším centru krajského města. S tím by se zrušil celý okolní brownfield s polorozpadlými sklady, železničními opravnami, smradlavými plechovými boudami atd. Město by se tím směrem mělo krásně rozšířit (nakonec by ani ten tunel nebyl třeba). Plocha pro nákladové nádraží by mohla být v nevyužitém RoLa u Hrdějovic https://mapy.cz/s/bajenehogu

Petr Šimral

Ne, že by to nikoho nenapadlo v rámci přestavby uzlu České Budějovice. Dojde sice k obnovení kontejnerového terminálu, ale k přesunu seřazovacího nádraží severně nad terminál nakonec nedojde.

Oldřich Sládek

Ano, ke zrušení ranžíru se ŽESNAD.CZ vyjádřil negativně.

luzkovyvagon

A ano, nastavět tam mrakodrapy s co nejvíce kancelářema pro takový ty fousatý chlápky v kvádru, se špičatejma botama.

Jiný

Podzemní kruháč, to asi ještě v ČR nemáme. To by mě zajímalo, jak to budou zvládat řidiči.

noerf

V Budějovicích s přehledem. Tady jsou i turbokruháče a další vychytávky kruhových křižovatek.

luzkovyvagon

A taky se zde jako v jediném městě v ČR běžně projíždí červená na všech křižovatkách (2 auta ještě vždy projedou).

Nemel

Jako v Římě…ach, vy jižané…😍

Nemel

Úplně normálně…na kruhovém objezdu platí i pod zemí stejná pravidla.

KIV

„Stavební práce by měly proběhnout v letech 2026 až 2031, a to v koordinaci se stavbou nového podchodu pod nádražím“
Co mají tyhle dvě stavby společného? Pokud tedy jejich stavba nevyvolá přerušení průjezdu a provozu na celém nádraží.
A jako fakt bude stavba trvat 5 (slovy: pět) let? To byl i tunel Pohůrka, včetně kompletního přeprojektování, hotový rychleji.

Vasek

Výluky.

Jack

Kdybyste zavřel nádraží (komplet i s ranžírem) a blízké okolí, mohlo by být hotovo za 2 roky. Ale to nelze, pro SŽ je tohle problém, který si nevymyslela a chce zachovat provoz, protože je provozovatel dráhy a nějaký tunel pro auta ji nezajímá. I tak ten uzel bude hodně zabitý, si myslím…

Karl vB.

„…třeba jen za výluky vlaků musí kraj zaplatit stovky milionů korun,“ upozornil hejtman.
https://www.jcted.cz/hejtman-kuba-podjezd-pod-nadrazim-ceske-budejovice-vyhodily-deset-milionu-za-zbytecny-projekt/?liveMode=1
Právě proto se bude vše, co se táká přemostění, nebo podhrabání budějovického nádraží dělat synchronizovaně, „jedním vrzem“.

Pavel

Ve špičce jsou mnohem větší zácpy než na odbočení doprava (pod viadukt) ve směru rovně na pokračování Nádražní ulice za křížení s viaduktem. Protože před odbočením do viaduktu je rovně pouze jeden pruh a následně se rozšíří na dva pruhy. Takže kolona šílená a během 15 metrů po průjezdu křižovatkou najednou kolona žádná. By měli to odbočení do viaduktu měli po dokončení tunelu raději nahradit možností jet rovně a zároveň odbočení. To by ulehčilo ve spičce více.

alesk

Tak nikdo nerika, ze se tak nestane, pokud se na tom po zprovozneni tunelu nic nezmeni.

DavidS

Jak nebude mít napojení na nádražní? Proč to neudělají? Chápu, že z tohoto směru toho tolik asi jezdit nebude, ale v případě problémů pod viaduktem jako alternativa…

Vasek

Není rozhodnuto zda:
1) levná varianta rampa na povrch, která ale nemá prakticky žádný přínos
2) drahé pokračování tunelu pod povrchem a rampa na povrch až dál tak, aby bylo možné otevřít prostor před nádražím lidem
3) nejlevnější prosté uzavření přednádražního prostoru pro IAD s tím, že městský okruh povede stejně po zanádražce.

Inspirací pro kvalitní přednádražní prostor s dopravou pěší, cyklistickou a hromadnou najdeme po evropě hromadu. Místu to prospěje.

luzkovyvagon

Kéž by to tak bylo s tím přednádražím 🙂

DavidS

Ok v tomhle případě super varianta. Jen mě nenapadlo, že zrovna Budějce to budou chtít řešit takto.

Vasek

Vizualizace jsou silně neaktuální. tím nevytýkám redakci. Kraj nic novější nevydal. Asi se stydí za novou podobu lávky.

MP22

Je něco nového k dispozici?

Karl vB.

Vizualizace jsou převzaty z „Dopravní stavby JČK“.
https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.cz/sites/dopravnistavby.kraj-jihocesky.cz/files/2022-08/B.6_Vizualizace.pdf
U položky „3. ETAPA PŘELOŽKY SILNICE II/156 A II/157, PODJEZD POD ŽELEZNIČNÍM NÁDRAŽÍM“ je uvedena poslední aktualizace ze dne 19.12.2024

Vasek

Možná šlo o doplnění aktuálních termínů. Studie je z roku 2022, včetně vizualizací.