Podepsáno. SOR vyhrál soutěž na nové autobusy do Košic za více než čtvrt miliardy korun

Autobusy SOR v Košicích. Foto: DPMKAutobusy SOR v Košicích. Foto: DPMK

SOR porazil v soutěži cenou i tureckou konkurenci.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Johnyka

Nemohli by konečně v SORu s tím designem alá devadesátá léta něco už konečně udělat ? Začít spolupracovat třeba s mladými designéry a osvěžit to trochu. Že to Křetínskému nevadí, vyrábět hnusný autobusy, je to jeho vizitka.

Honza135

Ta barevná kombinace na čelech NSkám sluší.

Kuba1
Jeffer

Tak hlavne, že sú po Košiciach naťahané trolejbusové drôty, ale my sme povedali nie!

Adrián

Prečo mňa už toto vôbec neprekvapuje… Je to ale smutné…

Jakub

Úsek NO-KVP/Myslava by potreboval novú meniareň no a potom nové trolejbusy. Bohužiaľ poslanci neustále iba bojujú.

thomas

Šlo by prosím v článku opravit název slovenského dealera Iveco? Je to Tempus Trans.

Komisár Juve

Odkiaľ berie Sorka podvozky pod autobusy? Vyrába si ich sama alebo ich od niekoho nakupuje?

Kubrt

To je takřka kefalínovskà otázka, co že je to podvozek pod autobus. Klasická stavba autobusové karoserie na podvozku skončila v tuzemsku s 706 RTO. Od generace Š11 se používají samonosné karoserie. Pokud jsou podvozkem míněny nápravy, tak zadní kupuje SOR u světových výrobců (ZF, DANA), přední buď taky, nebo vlastní konstrukce.

Zrzek

SOR používá vlastní podvozky. Jinak existuje více výrobců karoserií, které se montují na autobusové podvozky renomovaných výrobců. Student Agency používá Irizary na podvozcích Scanie. U nás se vyvinul v LIAZu SAP (samonosný autobusový podvozek) v 70. letech. Tři prototypy dostaly autobusovou karoserií (dva odvozenou od ŠL 11, jeden postavenou v Holýšově) a dva karosovane v Holýšově jako přenosové vozy pro ČST. Další specializované podvozky vyvinul LIAZ v 90. letech pod označením 18.24OB, které použily karoserie finské firmy LAHTI. Vznikly 4 ks, které používalo ČSAD BUS Ústí nad Labem. Jeden plynový městský LAHTI 402/CZ-B, naftový linkový LAHTI 402/CZ-C a dva plynové… Číst vice »

Zahn

Samonosná karoserie a podvozek se mi zdály být v logickém rozporu. I rozhlédl jsem se po webu a ejhle. Podvozkem to lze nazvat sotva.
https://www.scania.com/lt/lt/home/products/buses-and-coaches/travel-operations/scania-irizar.html
Pod nízkopodlažní karoserii se nic takového nevejde ani omylem a je sama tak tuhá, že jsou k ní přímo přišroubovány portálové nápravy a nese i motor.

Václav

Proč tady rozdáváte palce dolů za dotaz?

Tom

Ak to budu rovnake crepy ako v Trencine, tak to im gratulujem!

Noddy

To vidime uz teraz minimalne na klbovom.

Tomáš Fuk

Dobře jim tak,nic jiného si nezaslouží.

Padre

Ten SOR je dítě štěstěny.Zázraky na počkání,nemožné do dvou dnů.

David

Tak vlastni je J&T … vetsi sance by na Slovensku meli tak leda pod Pentou

J.M.

pokud 100% firmy patří pod EP industries, tak 60% Křetínský a 40% J&T je asi záruka alespoň částečného úspěchu…

Padre

Nefinancoval rozjezd SORu ještě jako garážovou firmu Hrdlička?