Podepsáno. Škoda získala zatím největší zakázku na akutrolejové vlaky, na Slovensko jich dodá 16

Akutrolejová jednotka Škoda pro ZSSK. Foto: ZSSKAkutrolejová jednotka Škoda pro ZSSK. Foto: ZSSK

Škoda ve sdružení se ŽOS Trnava byla jediným uchazečem.

Společnost Škoda Transportation získala zatím největší zakázku na dodávku akutrolejových jednotek (BEMU). Ve sdružení se ŽOS Trnava dodá až 36 jednotek pro Železniční spoločnosť Slovensko (ZSSK). Pro Škodu jde současně o první exportní zakázku na tento typ jednotek.

O výběru výrobce informovala dnes ZSSK v tiskové zprávě. O vítězství Škody bylo jasno už letos v létě podle údajů na profilu zadavatele, nyní došlo k podpisu. Základní kontrakt počítá s pořízením 16 jednotek, na dalších 20 bude opce.

Hodnota zakázky na 16 vozidel je 144 milionů eur (3,475 miliardy korun). Jedna jednotka tak vyjde na 217 milionů korun. V zakázce pro České dráhy dosáhla cena jedné jednotky BEMU 233 milionů korun, dopravce však tehdy uvedl, že zhruba čtvrtinu ceny tvoří náhradní díly. Podobně jako v Česku byla v soutěži Škoda jediným zájemcem.

Jednotky budou vybaveny zabezpečovačem ETCS Level 2. Vyjedou v roce 2028. K jejich nasazení má dojít na výkonech v Nitranském, Trenčínském, Trnavském a Žilinském kraji. Umožní vyřazení některých dieselových vlaků. Dopravce už dříve uvedl, že jednotky chce nasadit na výkony Trnava – Leopoldov – Nitra – Nové Zámky a Žilina – Martin – Banská Bystrica – Zvolen.

Tento projekt zapadá do vize moderní a udržitelné železnice, která přináší vyšší komfort cestujícím a lepší technické a pracovní podmínky našim zaměstnancům,“ uvedla generální ředitelka ZSSK Ivana Piňosová.

ZSSK chce na pořízení nových vlaků čerpat evropské dotace. V soutěži byla zohledněna nejen cena, ale i provozní náklady a životnost baterií. Podmínkou je například záruka na baterie 8 let. Součástí kontraktu budou zkušební jízdy před převzetím, které mají ukázat splnění požadovaných podmínek.

Tagy BEMU Škoda Group Železničná spoločnosť Slovensko ŽOS Trnava ZSSK
4 komentáře