Poděkování cestujícím. Největší rakouská města si vzájemně uznávají kupon na MHD
Veřejná doprava v Innsbrucku. Pramen: © IVB
Na jeden kupon se lze svézt například tramvají po vídeňské Ringstraße a autobusem v Klagenfurtu k Wörthersee.
Bravo. Tleskám. Co něco takového zavést i u nás?
Mimochodem, celé „děkování“ mi přijde podivné i proto, že právě cílem všech restrikcí přece bylo omezit setkávání/kumulaci lidí.
I proto „musely“ mít zavřeno i např. takové obchůdky, do kterých přijde 1 zákazník za půl hodiny.
Čím víc lidí tedy v covidové době jezdilo veřejnou dopravou, tím více se ta opatření (mj. o „omezení mobility“) míjela účinkem. A za to se má „děkovat“.
Mimochodem, v takovém Linci stojí 24hodinová jízdenka pouhých 5 EUR. Tzn. tuto částku „ušetří“ ti vídeňané/innsbručané apod., kteří tam pojedou a využijí v jeden takový den lineckou MHD. 😀
Tageskarte je něco jiného než Jakreskarte nebo Monatskarte.
Máte-li vídeňskou ročku, můžete na ní jezdit v Linci a naopak, protože jste-li v Linci nemůže na ročku jezdit ve Vídni ….
Dobra myslenka. Pokud cestuji v ramci dovolene po Brne, nejspis necestuji zaroven po Praze. Pokud by nebyla touha vytahnout maximum penez, ale spis omezit auta, mohla by byt uznavana casova jizdenka napric mesty. Stacil by system jako v Londyne – kdyz nastoupim, pipnu si kuponem. Podle toho by se pak daly prerozdelovat vybrane penize, pokud by DP mely pocit, ze na tom nejaky DP vyrazne vydelava a jiny vyrazne trati.
Super. Koupim si rocni kupon tam kde bude nejlevnejsi a budu na nej jezdit v Praze.
On už není nejlevnější právě v té Praze?
Nejlevnější, tak to si nejspíš koupíte ten pražský.
😀
To jsem si samozřejmě naběhnul na vidle, ale myšlenka zůstává. Koupím roční kupón v Praze a budu na něj jezdit v Brně. Ušetřím litr. Čili by to vedlo k tomu, že by muselo bejt všude stejný jízdný. No a jestli chcete prohrát volby, tak rekněte v Praze, že zdrazite jízdné, protože to tak mají v Brně.
Jednotný časový lístok neznamená že si ho kúpim hocikde za miestnu cenu a jazdím všade. Išlo by pravdepodobne o separátny produkt ktorý by bol mierne príplatkový (povedzme +10% oproti najdrahšiemu mestu) ale platil všade. Tiež na to vidím potenciál, existuje klientela pre ktorú by to bolo atraktívne, ak by sa to skombinovalo s IN100, alebo SJT.
Milé. 🙂 Já jsem věrný veřejné dopravě pořád, ale pochybuju, že mě někdo pochválí za to, když nepřekážím na silnici. 🙂
Máte pochválit především daňové poplatníky, kteří veřejnou dopravu z převážné většiny dotují.
IAD dotujem taky, udrzbou silnic. A to IAD ve meste skodi narozdil od MHD.
Tak MHD škodí taky, ale v poměru k přepraveným osobám řádově méně.
Zjevně vůbec netušíte, jaké jsou příjmy do veřejného rozpočtu z poplatků a daní souvisejících se silniční dopravou. https://autobible.euro.cz/ridici-statu-odvedou-109-miliard-rocne-do-silnic-se-nevrati-ani-polovina/
Tak treba spotrebni dan (90% z te castky co stat vybral) neni jen za pouzivani silnic, ale i za zivotni prostredi, nebo treba zdravi lidi. To, ze ty penize jdou jinam uz je jiny fuckup.
To jsem zase já. Chválím se, že ze svých daní dotuju veřejnou dopravu. 🙂
To by se u nás nestalo …
Však za co byste taky chtěl českým cestujícím děkovat? Že jsou jejich počty pořád hoodně hluboko pod předkovidovými čísly?
Za to, že si přecejen tu roční předplatnou koupili?
Špičkový nápad. Budou česká města kopírovat ?
Kopírovat dobré nápady? U nás? To sotva. My umíme okopírovat leda zákaz nebo zpřísnění.
..no naopak, ty umime jeste pritvrdit…
Nevidím důvod ke kopírování. Mimochodem „poděkovat“ někomu za využívání produktu X tím, že mu bude platit ve městě, do kterého možná ani nepotřebuje jet, nepovažuji za vhodný způsob děkování.
Ta mesta nejsou zas tak daleko od sebe a je obdobi prazdnin a lide cestuji, tak uplne spatny napad to neni, treba nekdo zrovna podnikne vylet, ktery by jinak neudelal…
Alespon se nekdo snazi, narozdil od hlavniho mesta napriklad, kde shrabli plnou castku na rocni kupon a nebyla zadna snaha nic resit.. I kdyby treba prodlouzili platnost o tyden, dva. A pak se DPP chlubi kolik usetril diky omezeni provozu. To je presne ten prozakaznicky zpusob mysleni, ktery zde chybi. Nejde o penize, ale o tu snahu neco resit.
dpp prodelal kalhoty. to vas jako vytrhne 70-140 korun, ze to tu potrebujete somrovat?
A co mam delat s tim ze dpp prodelal kalhoty? Je snad jediny na svete? Jak jsem psal nejde o ty penize, ale o ten pristup… Ostatni dopravni podniky jsou snad v plusu, ze umoznili napriklad preruseni nebo vraceni predplaceneho jizdneho i kdyz to bezne neni mozne? Kdyz se nekdo snazi, tak se klient vrati, kdyz nekdo na klienty kasle, tak si klient najde jiny zpusob, pokud to jde.
INN je od VIE 600 km a to se ještě kus cesty musí přes velký německý roh.
Ale INN SZG dve hodiny cesty, INN LNZ 3 hodiny, coz na vylet zas tak daleko neni… I kdyz na vikend z VIE do INN nebo opacne by se taky dalo.
Právě – slevu na kupón v TOMTÉŽ městě považuji za daleko vhodnější krok než tento druh „poděkování“.
Teoreticky by mohlo existovat něco jako „MHD roaming“, který by byl ještě lepší – nesouvisel by s ochotou města se takového dobrovolného spolku připojit.
Ale pravděpodobně česká města neokopírují ani toto, natož aby udělala něco lepšího.
Dosavadní vývoj je asi následující: německá a rakouská města přemýšlejí, jak udržet cestující v MHD. Česká města přemýšlejí, co zrušit a jak zdražit.
a proto po praze jezdi o 2% lidi vic mhd nez po vidni?
Tak tam jich zase jezdí víc na kole…
Podle Prahy bych zbytek republiky nesoudil. A že mají v Praze nejlepší poměr cena výkon, to je bez debaty. A teď jim peníze chybí. Můžete žebrat, můžete nadávat, můžete udělat něco pozitivního.
V rakoustku udělali něco pozitivního.
Zmíněná týdenní omezená akce je z praktického hlediska pro občany naprosto nevýznamná, těžko někoho bude motivovat k cestě, jen aby se povozil mhd v jiném městě „zdarma“.
Co by ne.