Podchod z Wishe. V soutěži vyhrál neotřelý návrh, na Strakonické ale roste něco jiného
Podchod na Strakonické. Zdroj: TSK
Stavba nahradí řidiči nenáviděný přechod na začátku D4. Podobu z vizualizací moc připomínat nebude.
Jo a kdy udělají něco s přechodem Lipské „Na Padesátníku“? Jo tak se na 50ce rýžuje od neználků co jezdí na letiště pro příbuzné co přiletí nízkonákladovkou ve 2 v noci z dovolené… Tak nic…
No hlavně aby to nedopadlo jako cesta z Motolské nemocnice na MHD. Přechod skoro nad podchodem (nebo nadchod „Modrý most“ u zastávky Břevnovská).
Ale prd, ze k vuli cene do toho noveho se vlije mnohem vic betonu nez do toho od architekta, klenba je mnohem pevnejsi takze nepotrebuje tolik materialu co rovna strecha a hlavne ty operne zdi tohi sezerou.
Klenba je obecně pevnější, „akorát“ má vyšší stavební výšku (pokud nechcete aby to bylo „na krajích“ vysoké tak že by se vyšší lidi bili hlavou do stropu, tak musíte mí u svislých stěn výšku cca. 2m, no a pak vám ve vrcholu vyjde přes 3m… plus konstrukční tlošťka „klenby“…
Orientačně, ušetříte 20cm vrstvu betonu, ale celé to o metr hlouběji musíte zakopat… nejspíš vyjdou delší rampy… ne, nebude to levnější.
Vyšší by také ale znamonalo lepší pocit.
Takže výsledkem architektonické soutěže je né pan architekt ale Metrostav se svou skřetí norou, do které se budou lidi bát. Takže dejte Metrostavu sto melounů, ale ten přechod raději nerušte.
V ZDS byl podchod detailně rozpracován, včetně výkresů tvarů a výztuže. Pak je tedy otázka, kdo to za investora povolil? Druhá věc je co očekáváte, když hlavní kritérium je cena. A za druhé požadavcích tendru máte, že zadávačka neplatí? Kritérium Váha (%) / Nejvyšší možný počet bodů Nabídková cena 40 Doba pro splnění milníku 30 Šířka nejužšího jízdního pruhu na I/4 20 Zkušenosti klíčového personálu 10 PDPS pro SO řady 200 není závazná. Zhotovitel může při projektování a realizaci těchto SO zvolit takové technické řešení, které bude vyhovovat jeho pracovnímu postupu, technologiím a plánovaným uzavírkám a omezením dopravy za dodržení… Číst vice »
Zaujal me ten problem s kanalizaci. O tom, ze lezi jinde nez se cekalo slysim v Praze opakovane, zaznamenal jsem ho treba u vystavby metra. To opravdu moderni technika neumi do te kanalizace nasoukat nejakou sondu, co si udrzi orientaci a zmapuje se to?
Samozřejmě, že umí. Jednoduše trasovací sonda s přesností v desítkách cm, nebo sofistikovaneji s IMU sondou v jednotkach cm. Často ale stačí i jen dobře odvedená standardní práce.
Odborníci z diskuze, hlaste se, Subterra hledá zkušené pracovníky:
https://www.podzeminadzemi.cz/zkuseni-pracovnici
To neberu. To je argument podobného stylu jako: „Až natočíš nějaký film, budeš mít právo dělat filmového kritika“.
Kazda firma by dnes chtela zkusene pracovniky. Protoze silna generace odchazi do důchodu.
Kdyz jeste pred 20-10 lety byli boomeri hlavni pracovni silou, tak zadna firma nechtela nabirat a vychovavat nove, mlade… A samozrejme jim zaplatit.
Tak ted se jim to vraci.
No oni chtějí i nezkušené, ale takoví tady na fóru nejsou.
My jsme potenciální uživatelé, ne stavitelé. Ať každý dělá to, co umí nejlépe. Ale jako uživatel se k tomu, co bude využívat, má maximální právo se vyjádřit, v každém oboru.
Pochopitelně jsou výjimky, jako třeba astronomie.
Snílci narazili na realitu…
Náraz na realitu nesouvisí s reálností architektonického návrhu, ale je to uvědomění nemožnosti mít nějaké opravné prostředky. Jak se vrchnosti nebo metrotrans rozhodli, co s tím udělají oni ?
V civilizovaných zemích je úplně normální dávat do veřejného prostoru přijatelnou architekturu. Ve vašem světě je ale cokoli kromě skřetí nory snílkovství?
Klasika. Něco, co mohlo být elegantní a mít šmrnc nahradíme něčím co je hnusné, jenom proto, že je to pro dodavatele jednodušší (o pravém důvodu radši nebudu spekulovat).
Vždyť přece elegantních a šmrcovních dopravních staveb máme jako much!
Bohužel, vypadá to tak, že nešlo ani tak o prachy, jako o setrvačnost určitých lidí na určitých rozhodovacích místech, kteří byli líní přemýšlet. Hrozný. Skoro jak někde v Africe.
Hele speciálně u dopravních staveb, kór u těch které jsou zapuštěné a tedy se jejich „krása“ ukáže jen nemnohým, přecejen nekladu na první místo vzhled. Sorry, raději budu mít šedivou VRTku ně nádhernou lokálku.
Jediným bodem který je mi „proti srsti“ je že když už se něco naslibuje, měli by se to aspoň pokusit dodržet…
asi jde o funkčnost, ne až tak o krásu
109 milionu za takovou prefabrikovanou lacinou hruzu? To muze dat jen podplaceny urednik z ciziho!!!
Vy asi úplně neznáte souvislosti, že? Že je třeba zachovat provoz, atd. Nebo to umíte levněji? Proč jste se nepřihlásil?
No, nedaleko od mého bydliště je pod tratí propustek z prefabrikátů, který vypadá dost podobně jako je ten původní návrh. Není mi sice známa cena, ale podle mého názoru by na tom místě úplně stačil… A použití prefabrikátu by stavbu a tedy i dopravní omezení jistě zkrátilo …
Dle fotek se na stavbě prefabrikáty použily…
Tím spíš mohli dát kulaté, aby to vyhovělo původnímu návrhu.
A kde ty prefabrikáty vzali? Našli nějakou hromadu ze sedmdesátek?
Že bychom si pro srovnání vzali podobný podchod pod Libereckým nádražím? Tam se nám se 63 mega zdálo hodně.
Věřte, z vlastního by to nedal ani ten nejupřímnější člověk na světě…
IMHO je to inglorance architektonického návrhu, kdy se z něj nepřevezme vůbec nic, jako když se vylije vanička i s dítětem. Prefafrikáty jsou různých tvarů včetně onoho půleliptického, tak nevím kde se má ušetřit. Světlík by stál pakatel, betonové prefabrikáty se běžně finálně upravují.
ignorance
prefabrikáty
Škoda je, že pan architekt nenavrhl realizovatelný návrh, pak by z toho nemusela být nudná krabice. Lidi se nechají oblbnout líbivými vizualizacemi a pak se diví, že nejsou technicky proveditelné.
Proč si myslíte, že byl návrh nerealizovatelný, prosím? Nebo technicky neprovedlnitelný?
Dlužíte tady odpověď Mgr. Pavlovi!
Podchod kvůli čtyřem domům v polích… a ještě by chtěli architektonickou perlu? Už takhle to bude stát 109 milionů… docela dost vyhozených peněz.
Tak ono tam těch domů je trošičku víc než čtyři – jen takhle na první pohled tam na mapě vidím 7 čísel popisných, což je skoro dvojnásobek, ale to by pánovi asi nehodilo do krámu…
A že to je jedno z možných pěších a případně i cyklospojení mezi Lipencemi a Zbraslaví, to je asi další takový snadno opominutelný detail, že…
Na heatmapě stravy po tom přechodu šel za celou dobu jediný sportovec.
Heatmapa asi není dobrý pramen, když jde o to, kam lidé chodí domů.
Vzhledem k tomu že MaT uváděl i tu tranzitní roli, tak to beru jako argument k věci. Takže obyvatelé těch 7mi domů (někteří, ti co nejezdí autem), plus jeden sportovec registrovaný, plus zřejmě i několik neregistrovaných…
No, nevím, ale po každé, když jsem tam tudy běžel, tak tam kupodivu byl alespoň jeden přecházející chodec, který musel netriviální dobu čekat, až bude moct přejít. Což je také důvod, proč to jako běžec nebo cyklista raději nekomfortně vezmu jinudy (protože cíl není v té ulici, ale okružní cesta, tak mi nevadí to obejít).
Ten podchod nebo nadchod je tam potřeba už jen kvůli tomu šílenému přechodu. Ale nesmysl je potřeba vymyslet nějakou architektonickou soutěž a vyhazovat prachy za nějaký veledílo. Má se udělat normální podchod,osvětlit ho, kamery a Nazdar… Proč z toho dělat stavbu roku? A tady cr utíkají velké peníze ze na komára bereme nejlépe tank.
Jestli jen 4 tak proč se vůbec patlali s přechodem? Myslím, že nemyslíte.
Skoda, i když tohle se mnoha lidi nedotkne.
Hlavne, at uz je ten prechod pryc, nikdy jsme po nem nikoho nevidel prechazet.
To buďte rád!
Třeba ladronka má pěkný podchod, dokonce s oddělenou stezkou pro cyklisty. Tady tomu asi nevěnovali náležitou péči a pak to tak dopadá.
Praha 6 má specifickou péči, ta si jen tak něco vnutit nedá.
Taky bych počet lidí využívající podchod na Ladronce odhadoval tak 1000x vyšší. Podle heatmapy možná ještě víc.
No on ani ten na Ladronce úplnej zázrak není. Na Prahu nadprůměrnej, ale etalon hodnej následování jako celek fakt ne. Povedl se tam profil a šířka, ty jsou jak mají být a bylo by super je mít jako Pražskej standard. Horší je osvětlení (cool osvětlení v podlaze bylo roztřískáno a cca rok trvalo, než to vyřešili – zalitím betonem a instalací obyčejného osvětlení na strop, v mezičase tam byly v podlaze nemalé díry lemované střepy). Průšvih jsou rampy, zejména ta na straně ke Kauflandu – do zatáčky s naprosto nepřiměřeným sklonem, navíc na pěší části schody, takže s kočárkem (a… Číst vice »
Máme se ještě holt hodně při stavbě těchto staveb co učit
Nadpis je poněkud zavádějící – o skutečnou architektonickou soutěž se nejednalo, spíše šlo o ideový záměr a také proto mohla být zvolena forma design&build
Taková soutěž pak nemá žádný smysl. Naoko se tváří, jakou krásnou věc zbudují, schramstnou peníze a vyplodí realsocialistický betonový hnus?
To už radši nic nestavět, protože tohle bude hyzdit prostor třeba dalších 50 let!!!
Proč se tedy namáhali s ideovým záměrem, když ji realizace naprosto úplně ignorovala?
Zbytečné úsilí a vynaložený čas a peníze, ne?
Jiná garnitura.
A proč se ten ideový záměr nestal součástí pevných podmínek design&build, zvláště pokud se podle něj řešilo územní schvalování? Tady vidím selhání někoho od zadavatele.
Přesně.
Zadavatel se během voleb trochu změnil.
Pouceni, ze vypisovat architektonicke souteze na podobne veci je nesmysl. Kazdemu muselo byt jasne, ze podchod je lepsi nez nadchod, a podchod staci jakykoliv, mozna jen aby sirka odpovidala mnozstvi uzivatelu
Nejednalo se o soutěž – 3 vyzvaná studia vytvořila ideový záměr
O to hůře. Je to pak podvod na veřejnost…
Stavitelé ale zjevně cizí úctyhodné ideje nepřijali. Architekti běžně pracují s dostupnými stavebními prvky.
Viz ABM Mosty, zpsu.cz, systém Matiere.
Hm, čtu tam „systém byl v roce 1982 vyvinut francouzkou firmou Matière primárně pro hydraulické aplikace (propustě).“ a tomu odpovídá těch několik ukázkových foto… tam se nejedná o profili moc vhodné jako „podchozí“… teda jistě, dá se to, ale pak se to musí „předimenzovat“ větší plochou průchodu…
Unifikovaný hladký beton.Většina staveb posledních 15 let.Každá období má svou unifikaci, no a prostě teď jsou tady dvě dekády této technologie.
Unifikace posledních 70 let. S hladkým betonem pracovali už funkcionalisté. Tohle je šlompáctví, ne unifikace. Nalít někam pár tun betonu, navíc takhle hnusně; nic jiného neumí.
No tě hůla, tohle už je jak v Russku. Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky…
Jsem unaven z toho, co se tady děje, podvody, oligarchové a zvůle hlupáků zabetonovaných na určitých pozicích. Tahle malá stavba se zdá být dokonalou esencí tohoto marasmu 🤮
Ale samo se to nespraví.
Máte možnost kandidovat a něco změnit.
Já nejsem odtamtud, akorát občas projíždím. A vadí mi, když vidím tyhle hnusy 30 let po revoluci. Už tak se betonová lobby na vzhledu Prahy i republiky dost podepsala.
Metrostav si opět dělá, co se jim zlíbí? To by pro nikoho nemělo být překvapení.
Metrostav dělá, co dostali zadáno z projektu. V článku je to jasně napsáno. Neumíte snad číst ?
Projektant by měl vrátit diplom. Půleliptické profily nejen že existují, ale ani nejsou nijak nákladné a mají vyšší pevnost než obdélníkové a čtvercové.
Je to design a build, takže staví to, co si vymysleli sami.
Ale zřejmě výběrko se dělalo jenom na cenu, návrh šlo úplně odignorovat.
Takže mohli klidně postavit lávku (protože ji sami vymysleli)
Projektanty dodal zhotovitel, ne zadavatel.
Podobné stavby by měly být co nejlevnější a je fakt jedno, zda jsou hranaté nebo zaoblené. Škoda, že není k dispozici rozdíl v ceně obou variant, resp. kolik stojí správná „atmosféra průchodu“.
Spousta chytráků by asi chtěla na každých 100 metrech architektonický skvost, ale v případě vlastního domu či plotu taky volí nejlevnější řešení. Nebo nic vlastního nemají, nic nepostavili…
Takže umění ve veřejném prostoru by nemělo existovat?
byl jste tam někdy? víte, kde to je, jak vypadá okolí, a kolik lidí tam projde denně?
I díra pod silnicí má mít úroveň a být vizitkou projektanta a stavitele. A co cyklisté? A co únosnost s ohledem na intenzitu dopravy?
„I pomocný skladník si může přečíst Vergilia v originálu“
Umění na stěnách bude do dvou po otevření.
Umění nebo tagy?
Jen občas, a pokud možno z rukou „mecenášů“ případně ze sbírek nadšenců… jinak opravdu minimum a hlavně žádnou „divočinu“ 🙁
A budou tam lidi ochotní chodit, nebo budou přebíhat vrchem?
Jestli tam někdo bude přebíhat vrchem, když tam po asi 30 letech bude konečně podchod, tak je rpostě jen idiot…
Záleží jak ten podchod bude vypadat po půl roce „používání“, že?
Ani ne. Pokud nebude zavalený… Já pod dálnicí prošel raději nízkým a zarostlým propustkem (včetně trošky bahna na dně a kopřiv) než přeběhnout dálnici (čtyřpruhovku) pokud to není životně důležité…
Tož když si vevnitř udělá táboráček partička feťáků, tak bych to asi raděj přes tu cestu zkusil štěstí.
musím říct že tahle kauzička ve mě vyvolává přesně ty smíšené pocity, jako když tchýně padá ze skály v mém novém autě.
hlavně že už je pryč (přechod), ale mohlo to vypadat líp (v autě někoho jinýho)…
Tak hlavně že tam je klasicky betonový vročení. To aby potomstvo vědělo, jak hnusně a bezduše jejich otcové stavěli.
Jen mě mrzí, že u toho není i napsáno: Tuto krásu pro vás navrhl a postavil Metrostav.
Třeba jednou bude 😆 S výstrahou
Teda, když se podívám na ty fotky tak změnu profilu tunelu/podchodu celkem chápu, ale ten světlík tam fakt dát měli, když takovou věc dokáží postavit v Brně, tak v Praze že by to nedokázali??
https://mapy.cz/s/dunafemado
Jistý rozdíl: Na Hradecké v tomhle úseku je povoleno 60 km/h
Jak světlík souvisí s V max?
Asi ty betonové segmenty moc pevné a únosné nejsou. Se světlíkem to nemůže souviset z podstaty věci.
Hm, z toho by tedy mohlo plynout že „účinný průřez“ světlíku by asi byl menší… ale nikoliv žádný.
Podle toho jaká je kde šířka středního dělícího pásu. Na dálnici by měla být minimálně 3,5m, ale teda ani jedno místo „čistá“ dálnice není…
Česká cesta, vyhlášení architektonické soutěže, úhybný manévr na D&B, kde ani do zadání nedají stavte dle výsledku soutěže, stavba na cenu, stavba dle potřeb Metrostavu.
„díky zahloubení budou cyklisté a pěší překonávat nejmenší převýšení.“
Jeden by nabyl dojmu, že to tak měli chodci a cyklisté rádi, jen řidiči ne.
Předpokládám, že je to stejně jen na 2+2. Takže až se bude rozšiřovat na 3+3, stejně se to bude zase předělávat.
Nevím co bude za 100 let, ale 3+3 se tam v nejbližších letech určitě nechystá. 😉
Nebojte, to že še něco nechystá, ještě neznamená, že to nebude co nejdřív potřeba. V prosinci nahradí D4 prozatím nedokončenou D3. A tak čuchám velké špatné.
Pár segmetů se přidá, pokud to ty dosavadní vůbec vydrží. Kšefty z naše peníze se přece musí hýbat!
Jsou ještě nějaké plány že by se z tohoto úseku stala regulérní dalmice?
Dálnice.
Ano, jsou. Jen na to tuším není „leták“. Pochopil jsem, že to není asi úplně priorita. Zaslechl jsem někde po roce 2030 ….
Jako že by nějakým zázrakem přibyl v Jílovišti prostor na změnu poloměru zatáčky, na správné připojovací pruhy? A na náhradu bus zastávek?
MHD sem nepatří. Tečka. Jsou jiné zalidněnější trasy.
Ti lidé odtamtud mají létat, když už jim bylo odepřeno zlepšení železnice, nebo co? Jo tak, mají více jezdit autíčky asi, aby to bylo na další pruhy – a v Praze místo Smíchova parkoviště ideálně. 🙂
Tu už z toho vyčaroval Ťok.
Radeji se podivejte, kde zacinala R4, ze ktere vycaroval ten sikula tu D4. Protoze od mista tohoto podchodu je k jejimu zacatku jeste dost daleko.
Vy asi neznáte historii toho místa. Původně to byla samozřejmě „skorodálnice“ už podstaně blíž. Po smrťáku v té zatáčce mimo normy dali soudruzi hlavy dohromady a řekli si, že jim ta zpackaná zatáčka neprošla, a tak formálně posunuli začátek až těsně za ní, a tam je dnes.
Hlavní problém tohoto úseku je jednak nedodržení dálničních norem (klopení zatáček, krátké připojovací pruhy, úzké odstavné pruhy, svodidla, PHS, provizorní nájezdy a sjezdy,…) ale především absence doprovodné nezpoplatněné komunikace pro pomalá vozidla z Prahy kolem Cukráku do Jíloviště (která bude muset být vybudována podél D4, aby byl zajištěn zákonem nařízený přístup k nemovitostem). A právě získat povolení na stavbu této doprovodné komunikace lesem bude velice problematické, ostatně jako podobné stavby v Praze a okolí (obchvat Písnice, Březiněvsi, Hostivařská spojka, Vestecká spojka, KOMOKO,…)
Hm, takže stavět další silnici vedle, aby ze skorodálnice mohla být dálnice, protože jiné silnice se asi už nepočítají…
Co povolení, ale kvůli té komunikaci budete muset zbourat většinu staveb, které by měla obsluhovat.
Jíloviště má slib, že k tomu nedojde. https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dalnice-strakonicka-jiloviste-najezd-ministerstvo-dopravy-d4.A170719_2339702_praha-zpravy_nub
To je článek z roku 2017. 😉 Chtělo by to něco aktuálního.
Odpor trvá. A ŘSD se tehdy trefilo i se stavbou podchodu po sedmi letech.
Odpor sice může trvat, ale Jíloviště nedávno schválilo na návrh ŘSD změnu územního plánu.
https://jiloviste.cz/zapis-ze-zasedani-zastupitelstva-obce-jiloviste-c-15-2024/
Chápu dobře, že změna se týká přesunu MÚK směrem k Příbrami, aby mohli řidiči od všenor najíždět na I/4 již o něco dříve? Předpokládám, že se tedy konec D4 posune směrem Řitce. Očekával bych spíš MÚk v prostoru za Jílovištěm, směrem ku Praze, kde by přímo tvořila i západní obchvat Jíloviště a napojení na budoucí doprovodnou silnici směr Baně.
Tam už nebude potřeba, protože napojení budoucí DK ve směru do Jíloviště i na Baně stále eistuje.
Vše se pořád točí okolo tohoto https://jiloviste.cz/uploads/file/0/086838ff2c8168cba4879a31ce8f6e5b.pdf
No jo no, vyhrála racionalita proč taky ve zcela nazajimavem místě stavět mnohem dražší, a to především na budoucí údržbu, stavbu.
Nezajímavém místě? Aha, takže bychom měli investovat jen do těch „zajímavých“ míst, a na ostatní lidi a jejich domovy z vysoka kašlat, že?
I jen Praze najdete více než 100 pouzivanejsich podchodů , než bude tento a přesto jsou ještě architektektonicky horší než ten stavěný. Rozhodně nejsme tak bohatý stát aby se na takových místech stavěl atypický a drahý podchod, pak se nemůžeme divit že nejsou mnohem důležitější stavby.
A proč si nenavrhneme pořádný, funkční, kvalitní prefabrikovaný podchod, odpovídající požadavkům na kvalitu veřejného prostoru a ten pak nepoužíváme všude, kde to jen trochu jde. A atypická řešení pro atypické prostory. Dělat běžné podchody typizované, prefabrikované, ve větším množství, aby se využily úspory z rozsahu a celé to bylo jednodušší a levnější? Jsem jednoznačně pro. Ale zároveň chci, aby ten typizovaný návrh byl kvalitní, a příjemný na používání. I když ten první projekt bude třeba kvůli tomu dražší – na úsporách z opakovaného využití s mírnými úpravami (typicky rampy, atd. podle situace v daném místě) se to vrátí. Naopak je… Číst vice »
Ovšem to jsou pomníky doby minulé, tak proč v tom pokračovat. To by se pak nikdy nic nezměnilo!
Kterak udělat z nádherně navrženého podchodu jak vystřiženého ze západní Evropy temný tunýlek ve stylu socialistického brutalismu.
Ten návrh vám fakt přijde nádherný po vzoru západní Evropy? 😀 Kulatý díry umíme https://mapy.cz/s/mavesutuce ale fakt je to potřeba?
V tom místě co přikládáte to ovšem nezpůsobuje téměř žádný rozdíl v ceně, jelikož na tam násep dostatečně vysoký pro „plochou“ i „zaklenutou“ variantu…
Na Strakonické by to ovšem vyšlo dráž (museli by víc zahloubit) tak to „skrouhli“…
No nevím, v západní Evropě by to bylo minimálně jednou tak široké a ta lepší šířka by se využila pro cyklostrzku.
Na miste, kde podchodem projdou kazdy den ctyri lidi a projede jeden cyklista? To stezi. V lepe fungujicim state se obvykle prostredky prilis neplytva.
V lépe fungujícím světě je na prvním místě bezpečnost, proto se tam podchody dělají velmi široké. Ten podchod tam bude 100 let, co vy víte jaká frekvence lidí tam bude časem?
Podle některých se má raději zvyšovat množství aut. 🙂
Díky podchodu se zajisté počítá s výrazným zvýšením provozu… možná až na dvojnásobek… 🙂
Ty prostředky jsou ale vynakládány na to, aby se mohla zvýšit rychlost několika málo desítek tisíc vozidel denně z 50 km/h na 80 km/h. Aby to bylo možné, je třeba splnit podmínky těch, které to omezuje, nemůžete jejich život vyvlastnit.
A pak můžete spočítat, jaká bude cena každého z těch průjezdů – správně by to mělo být hrazené z mýtného, aby každý řidič věděl, kolik ho těch ušetřených 14 vteřin stálo.
To asi nevite co se skryva pod pojmem socialisticky brutalismus.
Toto je ciste racionalisticka technicistni stavba bez stylu a nazoru, tedy ani brutalismus, ani socialisticky.
Ani náhodou. Je to přesně stejný humus jako třeba podchody v okolí Vltavské a jinde. Akorát je úzký, tak tam asi nebudou nocovat bezdomáči, i když v rohu v tom zalomení, tam by se nějaká uzší krabice vešla 😡
V jednom českém městě jsem uvnitř domu kultury (ve stylu socialistického brutalismu, díval jsem se) viděl prakticky stejně pojaté desky na zdech jako tady v tomto podchodu. Nejsem architekt, ale pocitově mi to přijde podobné. A zřejmě nejsem jediný.
Jako že ta temná díra z vizualizace bude ve skutečnosti ještě temnější? Tak to je paráda, to bude mezi místními hit, obzvlášť v zimě, kdy se brzy stmívá. Předpokládám, že osvětlení bude zajišťovat jedna malá bludička někde uprostřed, jak je v ČR zvykem.
jj, u podchodu za 100 mega se nenajde pár desítek tisíc na pořádný osvětlení a na kamerovej systém. Pročež už dva týdny po otevření to tam bude vypadat, jak je zvykem. Údržba předpokládám nebyla částí soutěže. Takže město řekne, že to patří ŘSD, a ŘSD to bude fuk, bo je zajímá cesta nahoře…
Přesně, očekávám smradlavou díru kde se budou zdržovat pochybné krabicové existence a tma skoro jako v pytli. Bude to tam prostě krásné jak v průchodu uprostřed sídliště za socíku. Možná ještě horší, protože je to úzké jak myší díra, tehdá se totiž soudruzi ohledně rozměrů občas dokázali rozšoupnout.😡
Pozastavil bych se nad tím, že ty prefabrikáty jsou šikmé. Vždyť to tak má horší statiku, klenba má zbytečně větší rozpětí. Proč nejsou kolmé a šikmý by byl jen začátek.
Šikmé budou proto, že bylo nutno stavbu realizovat na etapy se zachováním jízdních pruhů.
Nutnost více forem bednění, komplikovanější vyztužení těch koncových dílců, tzn. pracnější a dražší. Vzhledem k umístění podchodu a jeho neexponovanosti je upřímně jedno jak ta konstrukce bude vypadat. Důležité je, aby byla funkční a dobře provedená. Přechod odpadne, rychlost se zvýší a nikdo nikoho nepřejede. Za mě v pořádku.
Jak mohl někdo na místě, kde jeden z konců je pod úrovní silnice a druhý na její úrovni, navrhovat nadchod?
Lobby výrobců schodů a výtahů ;o))) viz nadchod Rajská zahrada
A na Rajské byste chtěl dělat podchod, když je jeden výstup 30 m nad terénem? Lávka na Rajské je parádní.
Schodišťovou lobby je potřeba zklividovat i za cenu žebříků! 😀
Parádní mi teda nepřijde ;o) Kdyby tam byl podchod, bylo by tam o dva výtahy méně za cenu, že by se výškový rozdíl mezi metrem a lokalitou Na Hutích překonával až tam – a přijde mi, že je to ta nejméně vytížená část. Navíc by podstatná část cesty byla mimo přímé povětrnostní vlivy, což by ocenila nemalá část cestujících čekajících na vlak. Stačí si všimnout kolik lidí čeká na Vysočanech na vlak dole v podchodu, ať už je k tomu motivuje současné vedro, nebo podzimní plískanice.
Lávku na Rajské zahradě používám několikrát týdně. Je hojně využívaná i pro cestu na Hutě. Osobně tu lávku mám rád.
Ono by to sneslo obojí, protože kdo jde odspoda „jen“ na vlak, má to zbytečně vysoko (vím, výtah…). Odshora je to OK.
Bylo by to jeste levnejsi a jeste min by takova stavba omezila sv. automobil.
Asi proto, že do podchodů lidi neradi chodí. Zvlášť po setmění.
Téměř každý den využívám podchod z Kolčavky na Palmovku, který přirozeně navazuje na úroveň terénu na jedné jeho straně a na druhé je dlouhá rampa. Nepřekonovám tudíž větší převýšení, než je nutné. Pokud by zde místo něj byl nadchod, dost by mě to otravovalo.
A vite o tom, ze tam ten nadchod desitky let byl? Az do doby, kdy se odpovedni vykaslali na jeho udrzbu. Pak musel byt odstranen a na cca 35 let ho nahradil ten prechod, co je tam dodnes.
(Tim nijak neobhajuju pachatele navrhu noveho nadchodu.)
PS: Byla to naprosto ohyzdna kovova stavba.
Zrejme by to bylo levnejsi a lidi by se nebali do toho vlezt, narozdil od teto kobky.
Těch několik málo lidí, kteří to budou používat, se tam bát nebude. Klid.. On málokdo zjevně chápe místní situaci.
Tohle bych viděl jako rozhodnutí nějakého arogantního technika, který přece ví nejlépe, co je dobré.
To samozřejmě nejsou žádná filipika proti technikům, ale člověk se ptá, kdo to koordinoval a neohlídal, aby se to dotáhlo do konce.
Kolik lidí tím má denně chodit, samozřejmě posoudit nedokážu. To asi věděla lépe ta komise.
Typická bolševická arogance, tyhle móresy jsou do těch velkých firem zažraný, ostatně tam mají tehdá svazácké kádry, které škodí a otravují dál.☣️
Podle Metrostavu je něco příliš drahé? To se mi nechce věřit. Jedině snad, že tady si někdo doplňuje reference na tunely.
Referencí na tunely mají nejvíc v republice. Dokonce to ocenil i soud.
A přesto si stále dělají co chtějí. Proč to voliče nezajímá?
Staví to, co si město objednalo.
Si to dejte na volební program: „Zrušíme firmu Metrostav“.
Já nikam nekandiduju. Ale to by snad nemělo být součástí žádnýho volebního programu, ale samozřejmost, ne?
Přeloženo bylo to moc drahé pro Metrostav, který by si na tom nemohl dostatečně ulít do kapsy. Takže museli 40 milionů ušetřit, aby si mohlí ulít těch 20… 🫡
A ostatní v soutěži si chtěli ulít ještě víc viď, takže vyhrál ten co si chtěl ulít nejméně. (pozn.: to byla ironie)
V principu je mi jedno, jak ten podchod bude vypadat (nikdy tam chodit nebudu), hlavně že zmizí (doufám) ten přechod a zruší se (snad)to rychlostní omezení… Ovšem zamrzí to, je to prostě česká klasika….
Nicméně by to chtělo udělat ještě něco s tou pár metrů dlouhou 50 u nájezdu od Zbraslavi, tam zabrzdit z 80 na 50 téměř na místě je fakt rizikové… A jakmile se prosadí ty „inteligentní“ omezovače v autech, nechci vidět těch nehod….
Někde se dělají podchody, aby tam mohli chodit lidi. Tenhle se staví vlastně proto, aby zmizel ten přechod, na kterém téměř nikdo nikdy neviděl někoho přecházet, a s ním zmizela i snížená rychlost. Hlavně, že se staví.
„téměř nikdo nikdy neviděl někoho přecházet“
A kdyby se náhodou ozvali ti občasní přecházející, tak na ně vyjedete taky?
Já nevyjíždím, jen říkám, že těch lidí bylo minimum a že jim stačí obyč podchod 🙂
Já viděl.
Jezdim tudy dost casto, takze chodce zahlednu jednou dvakrat do roka. Cyklistu jsem tam za poslednich 30 let nevidel nikdy.
Na jak dlouhý časový úsek máte ten přechod (předpokládám z auta) v dohledu?
No on i ten návrh vypadá jak udělaný v Malování….
Hlavně že ten debilní přechod zmizí
Bohužel toto vypadá na managerské selhání Z.Hřiba, podle toho jak to je zde popsáno. Chápu, že soutěžit Design&Build to zrychlí, ale pokud nejsou přesně stanoveny podmínky, tak to je spíš cesta k problémům. V tomto případě, by to bylo lepší klasickou formou.
Design&Build chapu a souhlasim u malych staveb pro mestske casti, ale u takovehle dopravni stavby bych cekal vetsi zapojeni magistratu a jeho organizaci do pripravy. Prijde mi zvlastni, ze mesto si od soukromiku prebira hlidana parkoviste, opravy osvetleni apd. a pak neumime takovouhle pripravu. Naklady na tyhle pracovni cinnosti jsou pritom uplne obracene.
a tohle neni mala stavba? vzdyt je to jen tu tuctovy podchod, kde (pokud budu soudit podle poctu chodcu na prechodu – ale ano, nemuzu vyloucit indukci) prejde deset lidi za den.
na tohle delat architektonickou soutez mi trosku prijde mrhani casem a penezi.
„na tohle delat architektonickou soutez mi trosku prijde mrhani casem a penezi.“
Takže ve výsledku máme co? Odpudinou kobku za sto milionů.
Jenze tohle je jen dusledkem toho, ze nekdo, kdo se vyziva v iracionalnim mikromanagementu, proste obcas neco ze sveho portfolia prestane stihat mikromanageovat. Ani Hrib nestihne vrtat do milionu veci soucasne. Nakonec se proste necemu, co ma nejmensi PR potencial, prestane venovat … a vec muze dospet treba do stavu, ktery vidime zde.
Kdyby neslo jen o to osobni PR, resil by to jinak a vysledky by byly mnohem lepsi (bez podobnych paskvilu).
Design&Build není problém, problém je pokud investor neví co chce. Pokud to už skutečně řešil Hřib a diskuze se vedla asi takhle S:“umíme to levněji“ H:“jasně, serte na to, architektura není pirátská“ tak to chce jeho hlavu…
Teď už pozdě bycha honit, škoda že novináři ze Zdopravy či jiní občané si toho návrhu na soutěž nevšimli dřív, občas něco proklouzne mezi prsty.
Bohužel, u nás se moderně pojaté stavby, jako měl být tento podchod, moc nestaví. Raději stále nuda a šeď, ať s tím není moc práce. Škoda.
No on i ten návrh je nudná šeď. Ale furt je to jen díra v zemi pro minimum lidí. Podobné podchody jsou nově podél Kbelské a že by to byla nějaká krása 🙂
Ale taky se občas něco najde.
Třeba ta lávka v Litomyšli se opravdu povedla. I tam je to především vizitka radnice.
I když je to nehezké, tak…tenhle podchod/přechod je odnikud nikam. Myslím, že by bylo hezké investovat ušetřené peníze do podchodu jinde, kde může podchod využít víc než 10 lidí co bydlí do 50m od něj.
Je to stavba „účel světí prostředky“. Lávka by byla levnější, ale všichni by nadávali ještě víc.
Berte to, že je to nejspíš (bohužel) nejlepší co se na daném místě v daném čase dá postavit.
Levnější a bariérovější. Staví se to hlavně kvůli množství aut, tak by to mohlo být vůči chodcům (byť jich tu nejsou davy) aspoň vstřícné.
Podchody obecně nebývají příjemná místa a vnímám pozitivně, že s tím chtěl někdo něco udělat. Dokonce si nemyslím, že by řešení pana architekta bylo nemožné zrealizovat. Beru to spíš jako přístup vlk se nažral a koza zůstala celá.
Mistri v neodrazujicich podchodech a podjezdech pro kola jsou Nizozemci, maji na to par overenych, celkem jednoduchych pravidel vychazejicich z toho, jak lide vnimaji prostor. Bohuzel, tady jsme zase zkusili ceskou cestu, takze ani ten navrh ta pravidla neplni a vysledek je uz uplna nelakava klasika… Je dobre, ze ten podchod konecne bude, realne asi opravdu bude slouzit jen pro relativne malo lidi vzhledem k umisteni. Ale stejne je skoda, ze se na nem zas tak silne projevilo, ze nam ega nedovoli prevzit funkcni veci odjinud a ze nad infrastrukturou pro pesi nam nestoji za to uvazovat jinak, nez aby… Číst vice »
Ego, nebo jen pouhá neznalost?
Tohle tesat!