Podchod z Wishe. V soutěži vyhrál neotřelý návrh, na Strakonické ale roste něco jiného
Podchod na Strakonické. Zdroj: TSK![Podchod na Strakonické. Zdroj: TSK](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/strakonicka.jpg)
![Podchod na Strakonické. Zdroj: TSK](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/08/strakonicka.jpg)
Stavba nahradí řidiči nenáviděný přechod na začátku D4. Podobu z vizualizací moc připomínat nebude.
Třeba ladronka má pěkný podchod, dokonce s oddělenou stezkou pro cyklisty. Tady tomu asi nevěnovali náležitou péči a pak to tak dopadá.
Nadpis je poněkud zavádějící – o skutečnou architektonickou soutěž se nejednalo, spíše šlo o ideový záměr a také proto mohla být zvolena forma design&build
Pouceni, ze vypisovat architektonicke souteze na podobne veci je nesmysl. Kazdemu muselo byt jasne, ze podchod je lepsi nez nadchod, a podchod staci jakykoliv, mozna jen aby sirka odpovidala mnozstvi uzivatelu
Nejednalo se o soutěž – 3 vyzvaná studia vytvořila ideový záměr
Unifikovaný hladký beton.Většina staveb posledních 15 let.Každá období má svou unifikaci, no a prostě teď jsou tady dvě dekády této technologie.
No tě hůla, tohle už je jak v Russku. Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky…
Jsem unaven z toho, co se tady děje, podvody, oligarchové a zvůle hlupáků zabetonovaných na určitých pozicích. Tahle malá stavba se zdá být dokonalou esencí tohoto marasmu 🤮
Metrostav si opět dělá, co se jim zlíbí? To by pro nikoho nemělo být překvapení.
Podobné stavby by měly být co nejlevnější a je fakt jedno, zda jsou hranaté nebo zaoblené. Škoda, že není k dispozici rozdíl v ceně obou variant, resp. kolik stojí správná „atmosféra průchodu“.
Spousta chytráků by asi chtěla na každých 100 metrech architektonický skvost, ale v případě vlastního domu či plotu taky volí nejlevnější řešení. Nebo nic vlastního nemají, nic nepostavili…
Takže umění ve veřejném prostoru by nemělo existovat?
byl jste tam někdy? víte, kde to je, jak vypadá okolí, a kolik lidí tam projde denně?
A budou tam lidi ochotní chodit, nebo budou přebíhat vrchem?
Jestli tam někdo bude přebíhat vrchem, když tam po asi 30 letech bude konečně podchod, tak je rpostě jen idiot…
musím říct že tahle kauzička ve mě vyvolává přesně ty smíšené pocity, jako když tchýně padá ze skály v mém novém autě.
hlavně že už je pryč (přechod), ale mohlo to vypadat líp (v autě někoho jinýho)…
Tak hlavně že tam je klasicky betonový vročení. To aby potomstvo vědělo, jak hnusně a bezduše jejich otcové stavěli.
Jen mě mrzí, že u toho není i napsáno: Tuto krásu pro vás navrhl a postavil Metrostav.
Teda, když se podívám na ty fotky tak změnu profilu tunelu/podchodu celkem chápu, ale ten světlík tam fakt dát měli, když takovou věc dokáží postavit v Brně, tak v Praze že by to nedokázali??
https://mapy.cz/s/dunafemado
Jistý rozdíl: Na Hradecké v tomhle úseku je povoleno 60 km/h
Česká cesta, vyhlášení architektonické soutěže, úhybný manévr na D&B, kde ani do zadání nedají stavte dle výsledku soutěže, stavba na cenu, stavba dle potřeb Metrostavu.
„díky zahloubení budou cyklisté a pěší překonávat nejmenší převýšení.“
Jeden by nabyl dojmu, že to tak měli chodci a cyklisté rádi, jen řidiči ne.
Předpokládám, že je to stejně jen na 2+2. Takže až se bude rozšiřovat na 3+3, stejně se to bude zase předělávat.
Nevím co bude za 100 let, ale 3+3 se tam v nejbližších letech určitě nechystá. 😉
Nebojte, to že še něco nechystá, ještě neznamená, že to nebude co nejdřív potřeba. V prosinci nahradí D4 prozatím nedokončenou D3. A tak čuchám velké špatné.
Jsou ještě nějaké plány že by se z tohoto úseku stala regulérní dalmice?
Dálnice.
Ano, jsou. Jen na to tuším není „leták“. Pochopil jsem, že to není asi úplně priorita. Zaslechl jsem někde po roce 2030 ….
Jako že by nějakým zázrakem přibyl v Jílovišti prostor na změnu poloměru zatáčky, na správné připojovací pruhy? A na náhradu bus zastávek?
Hlavní problém tohoto úseku je jednak nedodržení dálničních norem (klopení zatáček, krátké připojovací pruhy, úzké odstavné pruhy, svodidla, PHS, provizorní nájezdy a sjezdy,…) ale především absence doprovodné nezpoplatněné komunikace pro pomalá vozidla z Prahy kolem Cukráku do Jíloviště (která bude muset být vybudována podél D4, aby byl zajištěn zákonem nařízený přístup k nemovitostem). A právě získat povolení na stavbu této doprovodné komunikace lesem bude velice problematické, ostatně jako podobné stavby v Praze a okolí (obchvat Písnice, Březiněvsi, Hostivařská spojka, Vestecká spojka, KOMOKO,…)
Jíloviště má slib, že k tomu nedojde. https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dalnice-strakonicka-jiloviste-najezd-ministerstvo-dopravy-d4.A170719_2339702_praha-zpravy_nub
To je článek z roku 2017. 😉 Chtělo by to něco aktuálního.
Odpor trvá. A ŘSD se tehdy trefilo i se stavbou podchodu po sedmi letech.
Odpor sice může trvat, ale Jíloviště nedávno schválilo na návrh ŘSD změnu územního plánu.
https://jiloviste.cz/zapis-ze-zasedani-zastupitelstva-obce-jiloviste-c-15-2024/
Vše se pořád točí okolo tohoto https://jiloviste.cz/uploads/file/0/086838ff2c8168cba4879a31ce8f6e5b.pdf
No jo no, vyhrála racionalita proč taky ve zcela nazajimavem místě stavět mnohem dražší, a to především na budoucí údržbu, stavbu.
Nezajímavém místě? Aha, takže bychom měli investovat jen do těch „zajímavých“ míst, a na ostatní lidi a jejich domovy z vysoka kašlat, že?
Kterak udělat z nádherně navrženého podchodu jak vystřiženého ze západní Evropy temný tunýlek ve stylu socialistického brutalismu.
Ten návrh vám fakt přijde nádherný po vzoru západní Evropy? 😀 Kulatý díry umíme https://mapy.cz/s/mavesutuce ale fakt je to potřeba?
V tom místě co přikládáte to ovšem nezpůsobuje téměř žádný rozdíl v ceně, jelikož na tam násep dostatečně vysoký pro „plochou“ i „zaklenutou“ variantu…
Na Strakonické by to ovšem vyšlo dráž (museli by víc zahloubit) tak to „skrouhli“…
No nevím, v západní Evropě by to bylo minimálně jednou tak široké a ta lepší šířka by se využila pro cyklostrzku.
To asi nevite co se skryva pod pojmem socialisticky brutalismus.
Toto je ciste racionalisticka technicistni stavba bez stylu a nazoru, tedy ani brutalismus, ani socialisticky.
Ani náhodou. Je to přesně stejný humus jako třeba podchody v okolí Vltavské a jinde. Akorát je úzký, tak tam asi nebudou nocovat bezdomáči, i když v rohu v tom zalomení, tam by se nějaká uzší krabice vešla 😡
Jako že ta temná díra z vizualizace bude ve skutečnosti ještě temnější? Tak to je paráda, to bude mezi místními hit, obzvlášť v zimě, kdy se brzy stmívá. Předpokládám, že osvětlení bude zajišťovat jedna malá bludička někde uprostřed, jak je v ČR zvykem.
jj, u podchodu za 100 mega se nenajde pár desítek tisíc na pořádný osvětlení a na kamerovej systém. Pročež už dva týdny po otevření to tam bude vypadat, jak je zvykem. Údržba předpokládám nebyla částí soutěže. Takže město řekne, že to patří ŘSD, a ŘSD to bude fuk, bo je zajímá cesta nahoře…
Přesně, očekávám smradlavou díru kde se budou zdržovat pochybné krabicové existence a tma skoro jako v pytli. Bude to tam prostě krásné jak v průchodu uprostřed sídliště za socíku. Možná ještě horší, protože je to úzké jak myší díra, tehdá se totiž soudruzi ohledně rozměrů občas dokázali rozšoupnout.😡
Pozastavil bych se nad tím, že ty prefabrikáty jsou šikmé. Vždyť to tak má horší statiku, klenba má zbytečně větší rozpětí. Proč nejsou kolmé a šikmý by byl jen začátek.
Šikmé budou proto, že bylo nutno stavbu realizovat na etapy se zachováním jízdních pruhů.
Nutnost více forem bednění, komplikovanější vyztužení těch koncových dílců, tzn. pracnější a dražší. Vzhledem k umístění podchodu a jeho neexponovanosti je upřímně jedno jak ta konstrukce bude vypadat. Důležité je, aby byla funkční a dobře provedená. Přechod odpadne, rychlost se zvýší a nikdo nikoho nepřejede. Za mě v pořádku.
Jak mohl někdo na místě, kde jeden z konců je pod úrovní silnice a druhý na její úrovni, navrhovat nadchod?
Lobby výrobců schodů a výtahů ;o))) viz nadchod Rajská zahrada
A na Rajské byste chtěl dělat podchod, když je jeden výstup 30 m nad terénem? Lávka na Rajské je parádní.
Schodišťovou lobby je potřeba zklividovat i za cenu žebříků! 😀
Parádní mi teda nepřijde ;o) Kdyby tam byl podchod, bylo by tam o dva výtahy méně za cenu, že by se výškový rozdíl mezi metrem a lokalitou Na Hutích překonával až tam – a přijde mi, že je to ta nejméně vytížená část. Navíc by podstatná část cesty byla mimo přímé povětrnostní vlivy, což by ocenila nemalá část cestujících čekajících na vlak. Stačí si všimnout kolik lidí čeká na Vysočanech na vlak dole v podchodu, ať už je k tomu motivuje současné vedro, nebo podzimní plískanice.
Bylo by to jeste levnejsi a jeste min by takova stavba omezila sv. automobil.
Asi proto, že do podchodů lidi neradi chodí. Zvlášť po setmění.
Tohle bych viděl jako rozhodnutí nějakého arogantního technika, který přece ví nejlépe, co je dobré.
To samozřejmě nejsou žádná filipika proti technikům, ale člověk se ptá, kdo to koordinoval a neohlídal, aby se to dotáhlo do konce.
Kolik lidí tím má denně chodit, samozřejmě posoudit nedokážu. To asi věděla lépe ta komise.
Typická bolševická arogance, tyhle móresy jsou do těch velkých firem zažraný, ostatně tam mají tehdá svazácké kádry, které škodí a otravují dál.☣️
Podle Metrostavu je něco příliš drahé? To se mi nechce věřit. Jedině snad, že tady si někdo doplňuje reference na tunely.
Referencí na tunely mají nejvíc v republice. Dokonce to ocenil i soud.
A přesto si stále dělají co chtějí. Proč to voliče nezajímá?
Staví to, co si město objednalo.
Si to dejte na volební program: „Zrušíme firmu Metrostav“.
Přeloženo bylo to moc drahé pro Metrostav, který by si na tom nemohl dostatečně ulít do kapsy. Takže museli 40 milionů ušetřit, aby si mohlí ulít těch 20… 🫡
V principu je mi jedno, jak ten podchod bude vypadat (nikdy tam chodit nebudu), hlavně že zmizí (doufám) ten přechod a zruší se (snad)to rychlostní omezení… Ovšem zamrzí to, je to prostě česká klasika….
Nicméně by to chtělo udělat ještě něco s tou pár metrů dlouhou 50 u nájezdu od Zbraslavi, tam zabrzdit z 80 na 50 téměř na místě je fakt rizikové… A jakmile se prosadí ty „inteligentní“ omezovače v autech, nechci vidět těch nehod….
Někde se dělají podchody, aby tam mohli chodit lidi. Tenhle se staví vlastně proto, aby zmizel ten přechod, na kterém téměř nikdo nikdy neviděl někoho přecházet, a s ním zmizela i snížená rychlost. Hlavně, že se staví.
„téměř nikdo nikdy neviděl někoho přecházet“
A kdyby se náhodou ozvali ti občasní přecházející, tak na ně vyjedete taky?
Já viděl.
No on i ten návrh vypadá jak udělaný v Malování….
Hlavně že ten debilní přechod zmizí
Bohužel toto vypadá na managerské selhání Z.Hřiba, podle toho jak to je zde popsáno. Chápu, že soutěžit Design&Build to zrychlí, ale pokud nejsou přesně stanoveny podmínky, tak to je spíš cesta k problémům. V tomto případě, by to bylo lepší klasickou formou.
Design&Build chapu a souhlasim u malych staveb pro mestske casti, ale u takovehle dopravni stavby bych cekal vetsi zapojeni magistratu a jeho organizaci do pripravy. Prijde mi zvlastni, ze mesto si od soukromiku prebira hlidana parkoviste, opravy osvetleni apd. a pak neumime takovouhle pripravu. Naklady na tyhle pracovni cinnosti jsou pritom uplne obracene.
a tohle neni mala stavba? vzdyt je to jen tu tuctovy podchod, kde (pokud budu soudit podle poctu chodcu na prechodu – ale ano, nemuzu vyloucit indukci) prejde deset lidi za den.
na tohle delat architektonickou soutez mi trosku prijde mrhani casem a penezi.
„na tohle delat architektonickou soutez mi trosku prijde mrhani casem a penezi.“
Takže ve výsledku máme co? Odpudinou kobku za sto milionů.
Design&Build není problém, problém je pokud investor neví co chce. Pokud to už skutečně řešil Hřib a diskuze se vedla asi takhle S:“umíme to levněji“ H:“jasně, serte na to, architektura není pirátská“ tak to chce jeho hlavu…
Bohužel, u nás se moderně pojaté stavby, jako měl být tento podchod, moc nestaví. Raději stále nuda a šeď, ať s tím není moc práce. Škoda.
No on i ten návrh je nudná šeď. Ale furt je to jen díra v zemi pro minimum lidí. Podobné podchody jsou nově podél Kbelské a že by to byla nějaká krása 🙂
Ale taky se občas něco najde.
Třeba ta lávka v Litomyšli se opravdu povedla. I tam je to především vizitka radnice.
Podchody obecně nebývají příjemná místa a vnímám pozitivně, že s tím chtěl někdo něco udělat. Dokonce si nemyslím, že by řešení pana architekta bylo nemožné zrealizovat. Beru to spíš jako přístup vlk se nažral a koza zůstala celá.
Mistri v neodrazujicich podchodech a podjezdech pro kola jsou Nizozemci, maji na to par overenych, celkem jednoduchych pravidel vychazejicich z toho, jak lide vnimaji prostor. Bohuzel, tady jsme zase zkusili ceskou cestu, takze ani ten navrh ta pravidla neplni a vysledek je uz uplna nelakava klasika… Je dobre, ze ten podchod konecne bude, realne asi opravdu bude slouzit jen pro relativne malo lidi vzhledem k umisteni. Ale stejne je skoda, ze se na nem zas tak silne projevilo, ze nam ega nedovoli prevzit funkcni veci odjinud a ze nad infrastrukturou pro pesi nam nestoji za to uvazovat jinak, nez aby… Číst vice »
Ego, nebo jen pouhá neznalost?
Tohle tesat!