Podcast: Vždy má přednost letadlo, které dodrží letový řád, říká šéf Czech Airlines Handling Jiří Jarkovský
Pracovníci Czech Airlines Handling při práci na ploše letiště. Foto: Letiště Praha
V létě nám nepřišla do práce třeba půlka brigádníků.
Zajímavý rozhovor, on to je to opravdu složité téma. Do odbavení letadla na letišti vstupuje mnoho subjektů které všechny musí vykázat zisk, jmenovitĕ areolinka, handligová společnost a samotné letistĕ. Na druhé straně je cestujicií který chce za letenku platit co nejménĕ. Vstupy též nejsou zadarmo viz investice to techniky. Jediná cesta je asi použít pracovniky z východních zemí kteří jsou levnejší ale to zas naráží na odpor čéské společnosti k migraci
Skoda ze se nezeptal na prime otázky ctenaru, obzvlast kdyz o ne zadali. Pro priste vime, ze to nema smysl.
Je zrejme ze maji s letistem “dohodu o neutoceni”. Jinak by se redaktor urcite zeptal na zproneveru pana K. a dalsi veci co se tam deji. Redakce o techto vecech zcela nepochybne vi
Většinou se ptá…
Zdravím,Picasa s p.Jarkovskym? Jen samé výmluvy a lži….proč neprizna že pochybnosti celé vedení CAHu,že nejsou schopni zaplatit ludi a že to je zrend této společnosti…smutné poslouchání…..obzvlášť,když v této společnosti nefunguje doteď vůbec nic…..
Zajívamý rozhovor, děkuji za něj. Jen jestli si to poslechne někdo z China Airlines, dovedu si představit, že Menzies získá nového klienta.
Nemá, Čína a některé další země nevypisují “výběrové řízení” ale jdou přímo na MD, který by toto měl udělat, ale většinou se to obejde a přidělí to někomu. Proto třeba CSAH má vše z Číny, zatímco MA nemá nic na odbavení z Číny. To by se střelil trochu stát do vlastní nohy, aby to nedal státní firmě…
Si patrně zaměňujete China Airlines (Taiwan) s Air China (ČLR).
Čtu rychleji než poslouchám. Škoda, že to není i přepsané
No, doposlouchal jsem to, ale dělal jsem u toho něco na pozadí. Příště podobný rozhovor poslouchat nebudu. Je to velmi nepohodlné.
Navíc redaktor ho velmi šetřil a nevysvětlil mu, že jeho konkurentem na pracovním trhu není Menzies, ale Amazon a podobně.
Pustil jsem si to na Spotify, kde se dá nastavit rychlost přehrávání. Doporučuji.
Letadla která dodrží letový řád…. To ma dostalo.
Ale zase se to týkalo těch nejsociálnějších spojů a tam to nějak omluvit jde, Nová se vypovídá, oni před večerkou s levným nápojem v ruce řeknou svou zkušenost a život jde dál.
Je zcela nesmyslné řešit přez agenturu brigádníky, kteří potřebují priověrku. A je jasné, že zlomovým problém se stala nově podepsaná nevýhodná smlouva se SW, kteří vyžadují nestandartně velké množstvé letních brigádníků navíc oproti celoročním spojům.
Tak objem prevádzky SW je nenahraditelný. 35% prevádzky v na Ruzyni je SW …
Ale těch 35% jsou nárazové výkony a ty jsou daleko dražší než stabilní provoz.
no, rict o necem, co cini 35% provozu letiste, ze je to narazovy vykon?
to je malinko prehnane – jeho narazovost spociva max v tom, ze je v letni sezone, coz je naraz trvajici asi 5 mesicu, mozna 6.
Presne je to naráz trvající 6 mesiacov a v zime rozhodne nepatrí SW k minoritným hráčom. Zkrátka baviť sa o tom ,že zmluva s Travelom je vlastne k ničomu je bohapustá blbosť.
Jednoduche.. nezaplatis.. nemas lidi, nemam zisk a ztratis budouci zakazky. Smutny, ze to porad poradne nechapou. Druha smutnejsi, ze ty lidi jsou porad ochotny za ty penize na letisti pracovat a to mne hlava nebere uz vubec.
Zajimave ze v zahranici to problem neni, jen tady zas razi svoji cestu a placa neco o trhu a konkurenci, kdyby platili vic nez konkurence, problem nemaji, ale pan Pos by nemel na premie.
Platili nejak 190kc za hodinu, za toľko snáď hľadajú ľudí už aspoň 7-8 rokov bez akéhokoľvek zvýšenia, nečudo, že sa im na to ľudia vykašľali. Navyše do toho vstúpili aj zmeny DPP/DPČ. Ale aj v zahraničí s tým bol problém a previerku požadujú aj tam.
V roce 2010 jsem tu praci sam delal brigadne za 150 na hodinu, prijde Vam to normalni a hlavne moralni? Pan reditel mi pripomina zdatneho politika, co umi mluvit tak aby se vyhl odpovedi. Placat o kunkurenci je jako bonzovani maleho ditete. Ten clovek me dost zklamal jeho nazorem. Nedivim se, ze na letisti uz nikdo delat nechce a toto je jen signalem, ze se nic nezmeni.
Jarkovsky tuhle funkci jiz roky delal, a spolu s dalsimi pseudomanazeryna tehdejsi RHS se podilel uspesne na postupnem rozpadu CSA. Nelze vse hazet jen na Tvrdika, techto vycuranku tam bylo povice….. Ten clovek umi pouze vest sve manazerske blaboly, a …. hrabat. To uz ostatne delal i drive před mnoha roky, jen ho jeho pribuzny v kanclu u gen reditele dokazal vzdy vysekat z kazdeho prusvihu. To je na letisti všeobecně o nem znamo. A kdyz jednou delal neco spatne tak, ze se to za mnoho roku dostalo do soucasneho stavu, tak pri opětovném uvedeni do funkce to prostě nemuze… Číst vice »
zas tak bídný to taky není a když splníš nějaký limit odpracovaných hodin v měsíci začneš dostávat bonusy za odpracované směny, takže se dostaneš na nějakých 250-300 na hodinu což není vůbec špatný
😱😓 takove jako vy potrebuji … at to hází 🫡
Má pravdu. Pro studenta ideální. Stálí zaměstnanci by se měli probudit a najít si něco lepšího.