Podcast: Jen třetina tržeb ČD je od cestujících, říká ekonomický náměstek Lukáš Svoboda

Jihočeský RegioFox v Trutnově. Pramen: České dráhyJihočeský RegioFox v Trutnově. Pramen: České dráhy

Během covidu přišly České dráhy až o 11 miliard na tržbách, což se nedá jednoduše dohnat.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M 474 003

Co takhle zrušit dotace na jízdné? Kdyby stála jízdenka z Kolína do Prahy 1000 korun, tak by se rázem vyřešily problémy s přeplněnými vlaky a s vyčerpanou kapacitou dopravní cesty. Vlakem by jezdili jenom ti, kteří nemají jinou možnost, a ještě by v cíli podnikli víc aktivit-nejeli by jeden den k doktorovi a druhý den nakoupit. Obyvatelstvo by bylo zdravější, většina cest by probíhala na kolech.

regionovan

A zakázat jízdu v autech, -> jen pro vyvolené.

Adam Ř

Já bych byl klidně pro (byť tisícovka by to nebyla: Praha – Pardubice stojí na komerčních linkách cca 200 kč), ale je blbost to zavádět ve chvíli, kdy uživatelé silnic platí směšné částky za jejich užívání (zvlášť ve velkých městech)

M 474 003

Ono by je jezdění autem rychle přešlo, jezdili by na kolech, protože by to bylo rychlejší.

Klemovak

Kolik pán chytrý jezdí na kole ?

N.N.

A kdo dojížel za prací, ten bude na socálních dávkách, skvělý nápad.

M 474 003

Ne, provede se defragmentace pracovních sil, je zcela zbytečné aby 2 pracovníci, vykonávající stejnou práci, dojížděly jeden z Benešova do Prahy a druhý naopak.

Průvodce původní Aleš

Myslím, že některým lidem by se měl zpoplatnit přístup na internet, tak částkou 1000 Kč za hodinu, tak by se rázem vyřešila spousta problémů.

M 474 003

Už aby to bylo. To by byl klid na zeměkouli. Já bych místo vysedávání u počítače vysedával u modelového kolejiště.

Leinad

Jako jsem pro, ale mělo by to divoké dopady. Zvyšovat účelové poplatky (mýto,…) pravidelně o něco málo víc než inflaci. K tomu snižovat obecné daně (příjem, dph).
Jízdné taky pomalu zvyšovat při pomalém snižování příspěvku objednavatelů.

Klemovak

Lidé jezdí do hokny vlakem, na silnice se všichni nevlezou. Vidím jak jedete 60 km na kole pane chytrý.

factory

Takže kdyby bylo jízdné zadarmo stálo by nás to z rozpočtu už jen 1/3 navíc…

mic

…polovinu

factory

Bavíme se o ČD, kolik nás stojí SŽDC?
Copak tolik mínusu? Komu se nelíbí že by lidé jezdili „zadarmo“ a jezdilo by jich vice. Držitele režijek?

Vendelin

Jizdné zadarmo by degradovalo službu jako takovou.

Staňa

V Lucembursku se neplatí jízdné již mnoho let. Vlaky, autobusy tramvaj i lanovky jezdí stále spolehlivě.

Petr

Prosím rozumí tomu někdo?
Politici ČR mluví o tržním hospodářství, jak může něco co je dotováno být tržní…?

Tomáš V.

To nemyslíte vážně. 😀 😀 😀

M 474 003

Ty ceny by si nakonec sedly, na nějaké optimální hodnotě.

factory

Definice je jasná.
Když je to v plusu je to trh a je potřeba rozdělit odměny.
Když je to ve ztrátě tak za to nikdo nemůže a je třeba to dotovat ze státního.

Vendelin

Slovo „trh“ je v módě. Že na železnici žadný není je druhá věc.

Ra

Zdá se mi to, nebo se úvodní znělka zrychlila a trochu pozměnila?

Fucker

Pořád stejná…

Igor

Je zrychlená a i ty předěly. Jako neříkám, že to je špatné, ale zní to zvláštně.

Kubrt

Copak sebereflexe, ale horší je, že takovýto amatérský fail ho nediskvalifikuje z pozice náměstka generálního ředitele (pro ekonomiku!) ČD.

Ústečan

Za blbost se povyšuje 🙂

Krakonoš

Však to zazní i v podcastu jak se dostal napřed do ČD Telematiky a pak pod GŘ. Nerozhodovaly znalosti, ale známosti. A zatímco za poslední dobu bylo odejito plno schopných odborníků co rozuměli své práci na špičkové úrovni, tak je vehementně nahrazují kamarádi kolem GŘ, kteří neví která bije, ale hlavně, že jim to sype.

Jarda79

Myslím si, že tohle už si ČD ani nezaslouží, to by bylo lepší, kdyby je generál už prohrál v kartách 😀