Jak jste přišel na takový nesmysl? Jednak to není k ničemu, jednak se chystá i sousední úsek.
peter.hudec88
20 hodin
Tam 160 tak skoro nebude, aj keď to bude hotové, dajú 120 bez akéhokoľvek zabezpečenia a bude sa čakať ďalšie roky na ETCS podobne ako nový úsek Žilina – Strečno alebo Lučivná – Poprad
Horizon
1 den
To som zvedavý, či to bude v 2027. Moc to reálne nevidím. Totiž pôvodne bolo v pláne to financovať z Plánu obnovy a odolnosti, kde bol termín 12/2026. Potom zistili že to nestíhajú, viď ŽSR mali už dávno podpísanú zmluvu so Zhotoviteľom ale nemali okrem iného stavebné povolenia. A okrem toho prišli oveľa vyššie ponuky. Cca 220 mil. eur odhad vs. 370 mil. eur najlacnejšia ponuka. Takže ŽSR si riadne za túto stavbu priplácajú, čím už minuli eurofondy na železnice. Pokračovanie Vydrník – SNV – Markušovce má odhad cca 650 miliónov eur. 100 miliónov eur dostali z CEF a zvyšok… Číst vice »
MP22
1 den
Po zkouknutí na mapě si říkám, jestli se plánuje stavba dál na východ mezi Vydrníkem a Smažicemi, ty tři oblouky asi nebudou na více než 100-120km/h, někdo místní kdo by věděl?
A taky škoda, že se ten jediný slovenský koridor nestaví alespoň na 200, VRT je tam asi scifi a ekonomicky neobhajitelné v takové krajině, takže by se šiklo minimálně 200 ať je to použitelné při cestách na východ i Ukrajinu, až vypadne ten sliz.
Vydrník – Spišská Nová Vec – Markušovce beží aktuálne tender.
Časť financovania z CEF. Len veľa peňazí nezískali.
MD SR musí nájsť zvyšných 500 miliónov eur.
Od Vydrníka po Spišskú Novú Ves to bude 160 km/h.
200 km/h nemá kto zaplatiť.
Plus neviem kto by išiel vlakom cez Slovensko na Ukrajinu. Na Ukrajine to nemá zmysluplné pokračovanie smer Kyjev.
Ještě víc by se hodila dvoukolejná elektrifikovaná trať Praha – Mnichov na rychlost min. 200 km/hod., když údajně nevychází ekonomicky VRT ve stejné trase jako hlavní železniční spojení ČR a jižní a západní Evropy. Ten paskvil v plánované podobě není vhodný pro zemi Evropské unie v 21. století. Snad se to podaří, až vypadne z našeho premiérského křesla ten odlorný sliz… Ještě necelé 3 měsíce – už aby to bylo.
Proton
1 den
U nás jsme za 30 let vybudovali čtyři koridory (skoro – pár vředů jako Smíchov – Beroun stále je) a zgenerálkovali dalších několik tisíc km železnic. Na Slovensku svůj první a poslení koridor dodnes nemají hotový ani z půlky, a zbytek sítě raději bez komenáře.
Na Slovensku taky budují. Sice pomalu, ale přece. Při reliéfu jejich krajiny se není čemu divit. Např. optimalizace tratě u Púchova se dvěma tunely a mostem přes přehradu.
AJ u nás sa buduje rýchlo … také haciendy v chorvátsku, španielsku a iných destináciách rastú zo dna na deň. A keď niečo zvýši, hodí sa ja na diaľnice a železnice … Reálne – za 30 rokov sme neboli schopní dorobiť jeden ucelený úsek BA – ZA (aj keď tá ZA bude hotová, tak BA je stále jedna veľká katastrofa a koridor začína de facto až za BA – Rača). Zvyšok tratí asi nemá zmysel komentovať, lebo aj na takej placke ako je Štúrovo – Kúty je to des a hrôza. Ostatok je niekde v polovici 20-teho storočia tesne po… Číst vice »
VRT to bude v příštím století nebo možná i tisíciletí, do té doby snad se SŽ to podaří zmodernizovat současnou trať, což je ten dlouho slibovaný kus k dokončení základních tratí
Brno-Přerov ani Plzeň-Domažlice hlavní koridory nejsou, údolí Orlice kousíček je. Oproti Slovensku si opravdu nemáme na co stěžovat. Při aplikování slovenské situace na českou by to přibližně znamenalo hotový koridor Praha – Olomouc a jinak nic.
Nicméně to, že spojení druhého a třetího největšího města, alias dvou milionových aglomerací, nebylo určeno jako hlavní koridor, bylo velkou strategickou chybou, kterou teď budeme dohánět s dvacetiletým zpožděním. Domažlice totéž.
Brno Přerov souhlas, ale Plzeň Domažlice je problém na německé straně, respektive byl, když jsme se nebyli schopni domluvit, jestli do Německa přes Domažlice nebo Cheb. Tím samozřejmě neříkám, že nemáme tuny másla na hlavě, jen tady ho máme o něco málo méně.
Ráž: „tunel spojí východ a západ země“ – chápu zálibu politiků v dramatických hyperbolách, ale toto je věcně naprostá lež. Východ a západ země je spojený už dnes, řadou jiných komunikací (silničních i železničních), toto bude jen jedna rychlá.
Tak třeba si pan minister myslí, že Poprad, na rozdíl od SNV, leží na západě Slovenska a chtěl se o tento velmi specifický privátní poznatek podělit s veřejností… 🙂
V tomto místě půjde už o třetí trasování někdejší Košicko-bohumínské dráhy. Původní jednokolejka vedla kolem kopce, v roce 1947 byl otevřen dnešní tunel (stavebně zahájený za Slovenského štátu v rámci zdvoukolejňování) a teď tedy druhý tunel, výrazně delší (708 vs. 158 m).
To už povede VRT v nové trase Kassa, Miskolc, Budapest, Pozsony. Ale nejdřív bude speciální operace na demilitarizaci a deľuďákizaci, následovaná znovusjednocením historické vlasti…
Ani nie. Na úsek Vydrník-Spiššká-Markušovce práve získali peniaze z CEF, PD na stavebné povolenie je práve na pripomienkovom konaní. Čiže buduci rok sa bude zrejme pokračovať ďalej. Keď sa to dokončí, bude celý úsek od Lučivnej, resp. Svitu cez Poprad až za Spiškú Novú Ves na 160. S Liptovským úsekom to zatiaľ nevyzerá dobre z hľadiska financovania ale tender na zhotoviteľa už beží.
Něco z historie. Pro zasmání:
https://www.k-report.net/koridory/provoz_slovakia2.htm
Docela rozsáhlá modernizace, skoro jak u nás úseky kolem Votic.
Bohužel k ničemu protože navazující úseky zůstanou dalších x let v současném stavu.
Jak jste přišel na takový nesmysl? Jednak to není k ničemu, jednak se chystá i sousední úsek.
Tam 160 tak skoro nebude, aj keď to bude hotové, dajú 120 bez akéhokoľvek zabezpečenia a bude sa čakať ďalšie roky na ETCS podobne ako nový úsek Žilina – Strečno alebo Lučivná – Poprad
To som zvedavý, či to bude v 2027. Moc to reálne nevidím. Totiž pôvodne bolo v pláne to financovať z Plánu obnovy a odolnosti, kde bol termín 12/2026. Potom zistili že to nestíhajú, viď ŽSR mali už dávno podpísanú zmluvu so Zhotoviteľom ale nemali okrem iného stavebné povolenia. A okrem toho prišli oveľa vyššie ponuky. Cca 220 mil. eur odhad vs. 370 mil. eur najlacnejšia ponuka. Takže ŽSR si riadne za túto stavbu priplácajú, čím už minuli eurofondy na železnice. Pokračovanie Vydrník – SNV – Markušovce má odhad cca 650 miliónov eur. 100 miliónov eur dostali z CEF a zvyšok… Číst vice »
Po zkouknutí na mapě si říkám, jestli se plánuje stavba dál na východ mezi Vydrníkem a Smažicemi, ty tři oblouky asi nebudou na více než 100-120km/h, někdo místní kdo by věděl?
A taky škoda, že se ten jediný slovenský koridor nestaví alespoň na 200, VRT je tam asi scifi a ekonomicky neobhajitelné v takové krajině, takže by se šiklo minimálně 200 ať je to použitelné při cestách na východ i Ukrajinu, až vypadne ten sliz.
Vydrník – Spišská Nová Vec – Markušovce beží aktuálne tender.
Časť financovania z CEF. Len veľa peňazí nezískali.
MD SR musí nájsť zvyšných 500 miliónov eur.
Od Vydrníka po Spišskú Novú Ves to bude 160 km/h.
200 km/h nemá kto zaplatiť.
Plus neviem kto by išiel vlakom cez Slovensko na Ukrajinu. Na Ukrajine to nemá zmysluplné pokračovanie smer Kyjev.
Jo myslel jsem tím hory za Mukačevem, do Kyjeva by to asi bylo lepší přes Polsko ale jen blázen by tam neletěl letadlem.
Jinak díky za info, snad se zadaří.
Letadlem na Ukrajinu poletí jen sebevrah, pokud teda zrovna nesedí ve stíhačce.
Tak samozřejmě se bavím o neválečném období.
Ještě víc by se hodila dvoukolejná elektrifikovaná trať Praha – Mnichov na rychlost min. 200 km/hod., když údajně nevychází ekonomicky VRT ve stejné trase jako hlavní železniční spojení ČR a jižní a západní Evropy. Ten paskvil v plánované podobě není vhodný pro zemi Evropské unie v 21. století. Snad se to podaří, až vypadne z našeho premiérského křesla ten odlorný sliz… Ještě necelé 3 měsíce – už aby to bylo.
U nás jsme za 30 let vybudovali čtyři koridory (skoro – pár vředů jako Smíchov – Beroun stále je) a zgenerálkovali dalších několik tisíc km železnic. Na Slovensku svůj první a poslení koridor dodnes nemají hotový ani z půlky, a zbytek sítě raději bez komenáře.
Na Slovensku taky budují. Sice pomalu, ale přece. Při reliéfu jejich krajiny se není čemu divit. Např. optimalizace tratě u Púchova se dvěma tunely a mostem přes přehradu.
AJ u nás sa buduje rýchlo … také haciendy v chorvátsku, španielsku a iných destináciách rastú zo dna na deň. A keď niečo zvýši, hodí sa ja na diaľnice a železnice … Reálne – za 30 rokov sme neboli schopní dorobiť jeden ucelený úsek BA – ZA (aj keď tá ZA bude hotová, tak BA je stále jedna veľká katastrofa a koridor začína de facto až za BA – Rača). Zvyšok tratí asi nemá zmysel komentovať, lebo aj na takej placke ako je Štúrovo – Kúty je to des a hrôza. Ostatok je niekde v polovici 20-teho storočia tesne po… Číst vice »
Na druhou stranu mají daleko menší hustotu železnice, klíčových tratí na prstech jedné ruky.
Nešikovného truhláře
Na trati Kúty – Štúrovo nevidím žádný složitý reliéf, přesto se to tam mění velmi, velmi pomalu. Místy vůbec.
No my těch restů na koridorech máme docela dost.. údolí Orlice, Brno-Přerov, Plzeň-Domažlice… To nejsou žádné kousíčky..
Brno-Přerov bude VRT.
Ale prd, velebnosti. Bude tam trať na 200 a VRT pak bude nejspíš odsunuta do nedožitelné budoucnosti.
VRT to bude v příštím století nebo možná i tisíciletí, do té doby snad se SŽ to podaří zmodernizovat současnou trať, což je ten dlouho slibovaný kus k dokončení základních tratí
Vy tu troubu nějak hicujete, že to tak přesně víte.
I na zmodernizovaných koridorech: uzly, poloperonizace.
Brno-Přerov ani Plzeň-Domažlice hlavní koridory nejsou, údolí Orlice kousíček je. Oproti Slovensku si opravdu nemáme na co stěžovat. Při aplikování slovenské situace na českou by to přibližně znamenalo hotový koridor Praha – Olomouc a jinak nic.
Nicméně to, že spojení druhého a třetího největšího města, alias dvou milionových aglomerací, nebylo určeno jako hlavní koridor, bylo velkou strategickou chybou, kterou teď budeme dohánět s dvacetiletým zpožděním. Domažlice totéž.
Brno Přerov souhlas, ale Plzeň Domažlice je problém na německé straně, respektive byl, když jsme se nebyli schopni domluvit, jestli do Německa přes Domažlice nebo Cheb. Tím samozřejmě neříkám, že nemáme tuny másla na hlavě, jen tady ho máme o něco málo méně.
Brno-Přerov a Plzeň-Domažlice nejsou koridorové tratě.
Proč raději nezmínit třeba ten jednokolejný úsek před Českými Budějovicemi?
ještě třeba tah na ČB a dále
Ráž: „tunel spojí východ a západ země“ – chápu zálibu politiků v dramatických hyperbolách, ale toto je věcně naprostá lež. Východ a západ země je spojený už dnes, řadou jiných komunikací (silničních i železničních), toto bude jen jedna rychlá.
Tak Ráž nie je nič iné len z našich daní veľmi draho platený youtuber …
Tak třeba si pan minister myslí, že Poprad, na rozdíl od SNV, leží na západě Slovenska a chtěl se o tento velmi specifický privátní poznatek podělit s veřejností… 🙂
Platí sever, jih, západ a východ i na placaté Zemi? Ptám se pro kamaráda 🤷
Díky za info. Mapička kde to vlastně je by se hodila, ale již jsem dohledal. pro ty které to zajímá, zde:
https://www.asb.sk/stavebnictvo/modernizacia-zeleznicnej-trate-poprad-tatry-mimo-krompachy/attachment/obr-3-stvrta-etapa-stavby
Už je to znát i na seznamáckých mapách 🙂 https://mapy.com/s/dekecojojo
Vždyť v článku je odkaz na mapy.com…
V tomto místě půjde už o třetí trasování někdejší Košicko-bohumínské dráhy. Původní jednokolejka vedla kolem kopce, v roce 1947 byl otevřen dnešní tunel (stavebně zahájený za Slovenského štátu v rámci zdvoukolejňování) a teď tedy druhý tunel, výrazně delší (708 vs. 158 m).
Takže první přeložka 81 let po začátku budování tratě, druhá prakticky po stejné době od první přeložky. Už se těším na tu třetí v roce 2105.
Příští tunel bude až do Popradu.
To už povede VRT v nové trase Kassa, Miskolc, Budapest, Pozsony. Ale nejdřív bude speciální operace na demilitarizaci a deľuďákizaci, následovaná znovusjednocením historické vlasti…
To poslední město nahraďte slovem Bécs. To je v rámci VRT spojení mnohem důležitější město než Pozsony.
Asi bych raději viděl tunel Štrba. Ale každý km se počítá…
Modernizace 14 km naráz, to je dost, to by SŽ rozdělila na dvě stavby…. ( Zdravíme na Vysočinu)
Třeba Sudoměřice – Votice, že? Oh wait…
Ano, tady za 3 roky udelaji 14 km a na dalsi etapu se bude cekat 10 let.
Ani nie. Na úsek Vydrník-Spiššká-Markušovce práve získali peniaze z CEF, PD na stavebné povolenie je práve na pripomienkovom konaní. Čiže buduci rok sa bude zrejme pokračovať ďalej. Keď sa to dokončí, bude celý úsek od Lučivnej, resp. Svitu cez Poprad až za Spiškú Novú Ves na 160. S Liptovským úsekom to zatiaľ nevyzerá dobre z hľadiska financovania ale tender na zhotoviteľa už beží.
Je nutne ale povedať, že veľa tých peňazí z CEF nezískali…
Kdyby jste někdy jel vlakem mezi Žilinou a Košicemi tak nemáte tak hloupé poznámky na SŽ.
Kolik km je to z Brna do Blanska?
Ach tak, není tunel pod Tatrami jako tunel pod Tatrami. 🙂
Zvlášť když povede podél Tater, žejo 🙂
Snad se tam dohodnou.