Pod Sněžku přijel po 25 letech osobní vlak. Polsko obnovuje provoz na jedné z nejstrmějších tratí

Oproti stavu před uzavřením došlo k výraznému zkrácení jízdních dob.
Jednotka SA139 (v Česku známá jako RegioShark řady 844) dopravce Koleje Dolnośląskie dnes poprvé po 25 letech od ukončení provozu dojela do stanice Karpacz v polském podhůří Krkonoš. Trať je tak připravena k zahájení pravidelného provozu, ke kterému dojde v červnu.
O první jízdě s osobním vlakem informoval na svých stránkách dopravce. Vlaky po obnovené trati, která dosahuje na některých místech sklonu téměř 50 promile a je tak jednou z nejstrmějších v Polsku, budou jezdit výrazně rychleji než v minulosti. V roce 2000 před uzavřením trati jezdily vlaky z Jelení Hory do Karpacze hodinu, nyní zvládnou jízdu za 18 minut.
Ke slavnostnímu otevření dojde 15. června. Trať do Karpacze je jednou z řady obnovovaných lokálek v Polsku, které ze státního správce infrastruktury PKP PLK přešly na jednotlivá vojvodství. Dolnoslezské vojvodství v obnově trati vidí především potenciál pro rozvoj cestovního ruchu. Karpacz je největším krkonošským střediskem na polské straně. Žije zde pět tisíc obyvatel.
Z dolnoslezského hlavního města Vratislavi by s přestupem v Jelení Hoře měla cesta trvat 2 hodiny a 20 minut, autem je doba jízdy kolem 2 hodin. Během pracovních dnů bude po trase jezdit 12 párů spojů, o víkendech 14. Čtyři z víkendových zajistí retro soupravy s motorovou lokomotivou. Původně dopravce plánoval rozsah 8 párů spojů.
Obnova 14 kilometrů dlouhé trati vyjde na 41 milionů zlotých, tedy zhruba 242 milionů korun. Dolnoslezské vojvodství chce postupně obnovit až 300 kilometrů tratí. Na úsek do Karpacze by mělo navázat i obnovení provozu do měst Kowary a Kamenné Hory.