Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje Trolejbusy

Poblíž Moravské zemské knihovny vznikne nová zastávka MHD, radní vybrali projektanta

Moravská zemská knihovna v Brně. Autor: Frettie – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8539713
Moravská zemská knihovna v Brně. Autor: Frettie – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8539713

Cesta do Moravské zemské knihovny nebo na magistrátní odbory sídlící na Kounicově 67 v Brně má být pohodlnější. Město vybralo projektanta, který v blízkosti navrhne novou zastávku MHD. O vybudování zastávky se uvažuje téměř dvacet let.

„Její potřeba vyvstala už se vznikem nové budovy Moravské zemské knihovny v roce 2001. V jejím sousedství sídlí také odbor dopravně-správních činností, kam si občané chodí vyřizovat řidičské průkazy nebo přepis vozidla. Místo sice obsluhují jak tramvajové, tak trolejbusové linky, ale leží téměř uprostřed mezi zastávkami MHD a docházková vzdálenost k němu je z některých i 500 či 600 metrů,“ uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Radní tento týden vybrali zhotovitele, který k zastávce vypracuje projektovou dokumentaci. Zakázku získala firma F.E.D., která práce provede za 449 tisíc korun bez DPH. „Cenu se nám podařilo vysoutěžit asi o sto tisíc nižší, než jsme předpokládali,“ doplnil radní pro investice David Grund. Samotná stavba zastávky by měla proběhnout příští rok.

V místě vznikne obousměrná zastávka s nástupními ostrůvky, které obslouží tramvajové i trolejbusové linky. Ostrůvky budou bezbariérové, podél jízdních pruhů budou opatřeny zábradlím.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tomáš Gottschalk
Host
Tomáš Gottschalk

Rozumným kompromisem by bylo zřídit zastávku trolejbusů, protože mezi Sušilovou a Kluzáčkovou je fuckt velká díra. Stačilo by udělat záliv – na obou stranách místo je a bylo by vymalováno.

Petr766
Host
Petr766

Ano to by byl rozumný kompromis. Ono pokud vznikne nad Lidlem nakonec ten parkovací P+R dům, tak se stejně bude muset se zastavkami nakonec pohnout i na Veveri. Jinak to bude k ničemu. Případně nějak upravit stávající linky, ono 68 má nevyužity potenciál a vložit zastavku mezi Tábor a Klusackovu by smysl mělo. Ono těch důchodců opravdu do knihovny chodí minimum na rozdíl od noveho Lidlu případně Billy. A 68 využívají k nákupům dost i z Kravi Hory.

petr766
Host
petr766

Ta zastávka je poměrně zbytečná. Pokud studenti neutáhnou pár knížek asi 300m, tak je to dost špatné. Navíc to způsobí docela špunt pro veškerou ostatní dopravu. Jediné správné by bylo ji posunout o pár metrů směr k centru, před Fakultu obrany a současně zrušit zastávky Nerudova, pak by to smysl mít mohlo a navíc by se tím vyřešili neustálé přebíhání studentů a zaměstnanců přes silnici mezi budovami fakult, kde není přechod.

LiborV
Host
LiborV

Článek píše o 500 až 600 metrech, vy jako místní o 300. Tušíte jak mohl přijít autor článku, potažmo brněnský magistrát k těmto číslům? Myslíte, že za stavbou nové zastávky může být i snaha zpřístupnit dopravní odbor a Moravskou zemskou knihovnu i starším lidem? Jako nebrňan, který byl v Moravské zemské knihovně 2x přemýšlím, čí potřeby jsou touto stavbou zohledněny.

Petr766
Host
Petr766

Píše až 500m. Na Nerudovu je to kousek. Případně je fajn se projít parkem nahoru ke stavební fakultě na zastávku.

Martin V.
Host
Martin V.

Za předchozí příspěvek jste dostal docela naloženo mínusy, ale když o tom uvažuju, tak to smysl dává. Nerudova má zastávky „ze silnice“ (tedy pokud se to v posledních letech nezměnilo) a docela tam zdržují provoz. Společné zastávky tramvají a trolejbusů před rohlíkem by situaci pomohly. Obsluha polikliniky Zahradníkova by se nezměnila, do knihovny by to bylo o pár kroků dál, na různé fakulty a koleje by to bylo dost podobné. Chodí ještě vůbec lidi do knihovny? Já tam chodíval poměrně často a rád, budova samotná je krásná a funkční, ale dneska články stahuju jako pdf a do knihoven skoro nechodím.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Mě spíše překvapuje, že město honosící se přídomky jako 2. největší v ČR nebo „zemské město“ má ve velmi frekventovaném širším centru zastávky MHD vzdálené i až 600 metrů od sebe, ačkoli okolí je souvisle zastavěné.

R D
Host
R D

Dobrý den.
Předpokládám, že nepůjde ani zdaleka pouze jen o studenty. V blízkosti se nachází magistrát a také velký administrativní komplex na Šumavské. Dále když uvážíte vzdálenost mezi zastávkami Sušilova a Klusáčkova na Kounicově ulici, mezi kterými má nová zastávka vyrůst, je to téměř přesně kilometr. Už z tohoto pohledu má zastávka uprostřed smysl. Dopadu na silniční dopravu bych se nebál, protože jak se píše v textu, uvažuje se s nástupními ostrůvky.

Petr766
Host
Petr766

A kam ty ostrůvky nacpete?

R D
Host
R D

Ostrůvek má šířku cca 2 metry. Ulice je v tomto místě široká 55 metrů. Skutečně v tom vidíte problém?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno jak píše R D, jsou tam 2 pruhy a u MZK na přechodu zúžení do jednoho. Bylo tam totiž docela dost smrťáků, zúžení pomohlo. https://mapy.cz/s/dodugobaho

Petr766
Host
Petr766

Na Šumavskou je to blíž z Klusackovy.

robert
Host
robert

Copak do knihovny chodí jen studenti?

Petr766
Host
Petr766

Sem téměř ano. Navic zastavka je nedaleko.

Martin V.
Host
Martin V.

A kteří? Z okolních fakult to dojdou pěšky tak jako dřív. Z VUT a technologického parku v KrPoli by se jim ta zastávka hodila.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A na dopravní odbor magistrátu chodí kdo? Taky jenom studenti, nepotřebný to živočišný druh v socialistickém zřížení?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Je to 390 až 420 metrů podle toho, ze kterých dveří vystoupíte. A světě div se, do Moravské zemské knihovny a na Dopravní odbor magistrátu nechodí jen študáci. Někteří na dopraváky jezdí radši na motorce, autem tam jen tak nezaparkujete. Musí tam, když potřebují vyřídit výjimku ze zákazu zastavení, aby mohli složit nové střešní tašky a odvézt kontejner starých. A objíždět úřady šalinou, když jsou takhle pozastrkané mimo?