Pobaltím s garantovaným přestupem. Dopravci propojí hlavní města tří zemí

První vlak z Vilniusu do Rigy. Foto: LTG LinkPrvní vlak z Vilniusu do Rigy. Foto: LTG Link

Doba jízdy mezi Vilniusem a Tallinem bude zhruba 10 hodin.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Pobaltské „nemusí pršet, jen když kape“, autem to téměř bez dálnic trvá 7-8 hodin…

Bjorn

Začalo alespoň kapat. A popřitom připravují úplně novou železnici, po které to bude skoro třikrát rychlejší, než dnes.
https://www.railbaltica.org/

Nose Peak

Zatím to je akorát třikrát dražší, než původní rozpočet…

Most

Přidejte, přidejte. Rail Baltica se připravuje stejně dlouho jako rychlodráha na letiště nebo tunel do Berouna.

Flek

10 hodin na tak malé země, to snad horší než Balkán, ne?

xyz

Zejména z Rigy do Tallinu je to vlakem celkem oklika.

Dlmi

Zvláště když Riga Tallinn je busem za 4,5 hodiny.

Jiří Kocurek

Zas tak malé nejsou. Srovnej s cestou Budapešť-Bělehrad, kde se srbové chlubí tratí na 200 km/h. Odkaz bude nejspíš potřeba okopírovat.

https://www.thetruesize.com/#?borders=1~!MTM5NDQyODI.MTMxMDkxNDI*MjAzNzcwOTA(MTkwNzQxMTI~!LV*MTM5Nzc4MA.MjIzNDY3Ng)Mw~!LT*MTQwMjc2MQ.MjIzODI4MQ)NA~!EE*MTM5MzIxMA.MjIwMjg0Nw)NQ

Kubrt

Po zemi je to 600 km, vlak se víc kroutí, nepřipadá mi to tak tragické.

Bjorn

To je alespoň malé zlepšení, asi nikdo ale nečeká, že to přitáhne ohromné množství cestujících. Mezitím však pracují na přípravě nové konvenční železnice Rail Baltica s vmax 249 km/h (cargo 120) a z těch 10 hodin to stáhnou na předpokládaných 3:38. Navíc se tím vrací i k standardnímu evropskému rozchodu 1435 mm.

No schválně – bude se dát dřív dostat vlakem na pražské letiště, nebo projet jedním vlakem celé Pobaltí?

Petr

Navrhuji to udělat i v ČR mezi kraji. 😀

Jiří Kocurek

A proč ne v rámci kraje? Prostě se bude v přesedat a soukromník nebude jezdit s dieslem pod dráty! Ikdyby se přesedalo na 2 zastávky!

Kuba2

Ten pokrok, kde se to zastaví?
Přitom ještě nedávno to byla jedna země. Tak co dneska brání tomu, aby jel přímý vlak v celé trase?

Knížecí rada

Jedna země od Tallinu po Vladivostok, co? Tvl.

Jakub P

Jenže ta jedna země si dávala dobrej pozor, aby měly tyhle státy spojení spíš s Moskvou a ne mezi sebou. Většina tratí jim vede západovýchodně, tohle spojení potřebuje severojižní směr….

Twix

A tohle vydrželo i dlouho po rozpadu té jedné země, dálkové vlaky jezdily ze všech pobaltských republik do Ruska a ne mezi sebou. Není to tak dávno co jediným spojením Litvy a Lotyšska byl petrohradský rychlík co stavěl v Daugavpilsu, na hranici ty stodoly nestavěly, schengen… Potom tam byly víkendové motoráky z Vilniusu. Tohle všechno skončilo s covidem a ruskou invazí, zůstal jen ten přestup ve Valze a loni zavedený přímý vlak z Vilniusu do Rigy.

Nose Peak

Co brání tomu, aby jezdil rychlík Brno – Trenčianská Teplá, jak za federálu? Nebo Brno – Liberec?

Jarda79

Skvělé, pak tu existuje Air Baltic za 70 minut 🙂

Pokud železnice nebude stát méně, jak 1/2 ceny letadla, nebo nebude jízdní doba maximálně o 50% delší, pak železnice nemá šanci.
Nezapomínejme, že železnice je pak ještě o mnoho více dotována, než letecká doprava.

Permonik

Z Jogevy do Valmiery či Šiauliai?

Jan Tichavský

V Lotyššsku se jezdí za pár korun. Problém byly ty mizerné návaznosti a lidi s tím stejně jezdí. V některých úsecích až moc, kapacita nestačí a místenky nejsou, jinde je zas volno dost. Tady jde spíš o konkurenci busů a minibusů, které tam už jezdí. Pro některé cestující je stále pohodlnější jet vlakem, po kterém se může projít, dojít si na normální záchod, než být připoutaný na jedné židli. No a neposlední řadě letecká doprava je nejmíň ekologická.

Daniel Mach

Toto spojení již funguje. Jel jsem tou trasou v červnu. Jen v estonské pohraniční stanici Valga se muselo 2 hodiny čekat. Pokud posunuli jízdní doby a čekání se odstranilo, pak je to jen drobná změna. Jinak to nebyla špatná přestávka třeba na pozdní oběd.

Jan Tichavský

Právě že nefunguje. Spojení existuje mezi sousedními státy a právě s tou velkou dírou mezi Estonskem a Lotyšskem. Ale na dojezd do Vilniusu jste doposud potřeboval den navíc. Takhle to půjde projet najednou anebo prostě rychleji, pokud se člověk chce zastavit i v té Rize. Jen Škoda že jim to trvalo tak dlouho než je trklo, že by mohli zavést lepší návaznost. Před dvěma lety jsem jel jen do Rigy a potřeboval jsem část cesty busem, protože vlak přes hranici nejezdil. Letos už jsem to vzal i s Tallinem, ale stále to bylo pomalé a nešlo dojet ve stejný den… Číst vice »

Sova

Ten oběd by se dal zařídit i na palubě toho přímého vlaku, zatímco se člověk přesouvá. Je to jedna z hlavních konkurenčních výhod, tak snad časem…

Modré zábradlí

Ono se dá dokonce pojíst i na palubě letadla (vyprovodím se sám).

Gunduľ neubiješ

Skvělá zpráva. Letos jsme jeli LTG link-em z Dig a do Vilnius, tak pro nějaké další dovolené zase vyzkoušíme trasu Tallinn-Riga