Po ztraceném letadle z letu MH370 se opět pátrá, od zmizení to bude už 11 let
Boeing 777-200ER společnosti Malaysia Airlines, který byl sestřelen ruskou raketou. Foto: Alan Wilson / Wikimedia Commons

Firma Ocean Infinity by měla prohledávat nové území v jižní části Indického oceánu.
Třeba za 50 let USA zpřístupní záznamy NROL a naši potomci se dozví, jak to bylo…
To nejlepší, co podle mého bylo k letu MH370 kdy napsáno je toto, pokud má někdo trochu více času – https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2019/07/mh370-malaysia-airlines/590653/
A co do pozdějšího vývoje pátrání tady:
https://www.mh370search.com/ (autor pod články odpovídá i na dotazy čtenářů), a na youtubu Airline News with Geoffrey Thomas.
Na fórum airways.cz je k tomu celkem šílená teorie od uživatele Kevil; viz poslední příspěvek ve vláknu:
https://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=30&t=8796&start=1095
Těžko soudit, jak moc je šílená. Oceánské proudy dodnes nejsou detailně zmapované, takže nelze rovnou říct, že ta teorie je úplný nesmysl. Co je ovšem základní chybou, je absence zdrojů, ze kterých autor čerpal, bez nich je to skutečně jen názor.
Jako vtipná historka dobré.
Jojo, šance, že by vcelku náhodné kusy letadla propluly bez povšimnutí Sundským průlivem a dostaly se k africkému pobřeží (a zároveň nikam jinam) je asi taková, jako že dnes vyhraju Jackpot.
Ono vymyslet si uvěřitelný příběh a sehnat k němu rádoby důkazy není vůbec těžké.
Proč je na fotce 9M-MRD z letu MH17, když tady šlo o 9M-MRO?
Asi proto, že dělat redaktora i editora v jedné osobě není nejlepší nápad.
No zpráva trochu odpovídá tomu, že je to agenturní přežvýkání zprávy ministra, který má trochu máslo na hlavě. „Neuvedl však, kdy přesně společnost s pátrací akcí začala.“ – pátrání začalo v neděli kolem 17:30UTC, celá mise pochopitelně dříve. „Vláda také s firmou ještě nejednala o tom, jak dlouho bude pátrání po troskách letu MH370 trvat.“ – Vláda s firmou jednala od května minulého roku, v prosinci ministr Loke prohlásil, že v principu souhlasí, ale od té doby návrh smlouvy leží prý na generální prokuratuře k posouzení a z Malajské strany se nic neděje a říká se, že na nalezení vlastně… Číst vice »
Někde jsem četl, že by to mělo být nastaveno tak, že když nenajdou, nic nedostanou a když najdou, tak dostanou pevně stanovenou cenu. Tu si však již nepamatuji, ale uvedená byla.
Ano, tak to mělo být v té smlouvě, kterou však Malajsie ještě nepodepsala, ač se to začalo řešit už v květnu loňského roku. (A také to tak bylo ve smlouvě u předchozího pátrání). Přesto všechno chce Malajská vláda kecat do toho, kde se bude hledat. Asi se bojí, že se to skutečně najde. (Podle spekulací nejde jen o to, že by se báli vyplatit tu odměnu, ale že by je mnohem víc mohla stát odškodnění pozůstalým, protože by se našly důkazy, že za to může pilot, tedy odpovědnost nese aerolinka vlastněna malajským státem; Teď je to sice nejpravděpodobnější teorie, ale… Číst vice »
Malajsie od začátku tutlà věci ohledně vyšetřování a jejich zájmem je do toho nehrabat, aby nešly vidět (mnohé) problémy státu.