Po třech letech jasno. DB zveřejnila, proč vykolejil rychlík v Bavorsku

Vykolejení osobního vlaku v Burgrain. Foto: Polizei OberBayernVykolejení osobního vlaku v Burgrain. Foto: Polizei OberBayern

V Německu kvůli nehodě vyměnili už dva miliony pražců

Za tragickou nehodou regionálního expresu u Garmisch-Partenkirchenu v červnu 2022 byly vadné pražce. Při mimořádné události zahynulo pět lidí a 72 bylo zraněno.

Po více než třech letech vyšetřování to na svých stránkách oznámila společnost Deutsche Bahn.

„V důsledku chemických reakcí v železobetonovém jádru betonové pražce již neměly dostatečnou nosnost,“ uvedla firma. DB do vyšetřování zapojila advokátní kancelář Gleiss Lutz. Součástí vyšetřování byl výslech více než šedesáti osob a systematické vyhodnocení přibližně 10 milionů datových bodů.

Závěrečná zpráva není dosud veřejná. Podle názoru advokátní kanceláře šlo nehodě předejít. „Nehoda byla přímým důsledkem porušení pravidel a povinností provozního personálu pracujícího na místě. Zároveň tehdejší společnost DB Netz nedostatečně reagovala na rozsáhlá zjištění týkající se poškozených betonových pražců dostupných na různých úrovních v rámci organizace, čímž nehodu umožnila,“ uvádí DB v tiskové zprávě. DB Netz se nyní jmenuje DB InfraGO.

Philipp Nagl, generální ředitel společnosti DB InfraGO, označil zjištění za šokující. Podle něj se firma ale z této událost poučí. Firma uplatní nároky na odškodnění u bývalého managementu. „Jde také o preventivní opatření, která jsme zavedli a zavedeme na všech úrovních, abychom zabránili budoucímu pochybení,“ řekl Nagl.

Podezření na špatné pražce měl správce infrastruktury už krátce po nehodě, na řadě tratí začal proto s jejich výměnou. Až do současnosti vyměnil dva miliony pražců.

V Německu vykolejil vlak, nejméně tři lidé zahynuli

Tagy DB Deutsche Bahn vykolejení vlaku
1 komentář