Po tramvajích získaly povolení k návratu na Strahov i trolejbusy. Podívejte se, kde se postaví troleje
Vizualizace tramvajové smyčky na Strahově. Foto: DPP
Trasa současné linky 176 je terénně náročná, ze Smíchova kontinuálně stoupá až na Strahov.
Podle toho obrázku zřejmě architekt vubec nepřemýšlel nad tím že až se ze stadionu vyvalí 30 tis. lidí tak kapacitně ten mini ostruvek stačit nebude a že tam chybí na odjezdové zastavce „néco“ pod co by se v připadé deště schovalo alespoň 150 lidí !
Dotaz trochu mimo… Má už některá z vybudovaných linek aktivní „výhybky“ pro troleje? Všude vidím max pasivní – slučování, ale nikde rozpojování.
Asi je snaha vyhýbat se pokud možno jízdě proti hrotu, která je patrně náchylnější ke komplikacím než jízda po hrotu.
Jak to vlastně je? Může trolejbus po úpravě dát tykadla na tramvajovou trolej?
Tohle se zkoušelo za války, kdy jeden sběrač byl na tramvajové troleji a druhý propojený s kolejnicí. I tehdy zůstalo u zkoušek. A dnes? Nemáme vzdušné výhybky na tramvajové síti a trakční vedení je kompenzované, a tím nespojité. Dneska trolejbusy mají baterku.
Pokud myslíte napětí, tak trolejbusy v Praze mají 750V, ale od tramvajových 600V to není daleko a třeba na Karláku by se mělo krmit z tramvajové sítě.
Praktičtější možnost je natáhnout vedle tramvajové troleje jen jeden vodič trolejbusový. Trolejbus má pak jeden pól svůj a druhý sdílený s tramvají. Viděl jsem to v San Francisku a myslím, že to bylo i v Brně.
Ve starých provozech to tak někde bývalo, v nově zřizovaných trolejbusových provozech se používá izolovaná napájecí soustava a už to nelze.
Proč vlastně na linkách 176 a 137 nejezdí kloubové vozy? Hlavně na 137 by byly potřeba.
Kopce jak blázen, ostré zatáčky… Tam by kloubáky asi měly problémy…
I keď v trase 191 to kĺbová 910 zvláda bez väčších problémov… (S vynechaním zachádzania do zastávky Libocká.)
Několik spojů za noc a celodenní provoz v krátkých intervalech je ovšem docela rozdíl.
Ještě v devadesátých tam jezdily čabajky, a krutě narvané studenty.
Tušíte někdo, proč je potřeba trolej i v rovnoměrném klesání cca 50 promile ze Strahova na nám. Kinských?
Předpokladam kvůli rekuperaci do sítě pro jiné vozidla v napájecím úseku
Doufám že s výstavbou tramvajové trati dodělají i trolejbusovou smyčku.
Ty troleje tam pravděpodobně budou zakončeny tak, aby se z nich rovnou dalo pokračovat co nejjednodušeji při elektrifikaci 191. Takže kusé, beze smyčky.