Městská hromadná doprava v Písku projde výraznou proměnou. Do provozu se na podzim dostane 7 nových autobusů. Pět z nich bude jezdit na baterie, dva na zemní plyn.
ČSAD Autobusy České Budějovice, které v Písku provozují městskou hromadnou dopravu, již vybraly dodavatele těchto autobusů. Celkem pět elektrobusů dodá SOR Libchavy, dva autobusy na CNG budou značky Iveco a dodá je Zliner. Vyplývá to z údajů ve věstníku veřejných zakázek. V obou částech soutěže nepřišla jiná nabídka.
SOR dodá čtyři třídveřové elektrobusy EBN11 pro 86 cestujících a jeden dvoudveřový EBN 8 pro 51 cestujících za celkem 48,2 milionů Kč bez DPH. Dva autobusy Iveco Urbanway 12 CNG dodá Zliner za 12,7 milionu korun. Nové městské autobusy mají částečně nahradit dieselové vozy.
Kolik je prosím MHD busů v Písku celkem?
Jezdí celkem 1985
Z Mercedesu do SORu, no asi ne dobré rozhodnutí. A elektrobus v Písku? Elektrobus není vhodný do kopcovitého terénu. Sídliště Logry na kopci, městská část Hradiště také.
Před několika lety (asi dva roky zpět) se mluvilo o optimalizaci linek MHD, protože to současné vedení linek není dvakrát šťastné s přihlédnutím k tomu chaosu v jízdních řádech. A nic…
Proč podle vás není elektrobus vhodný do kopců?
Při cestách do kopce dochází k velké spotřebě energie z baterie a tím i k jejímu vyššímu opotřebení (tím se snižuje i její životnost)
a pri sjezdu z kopce se energie rekuperuje a uklada do zpet do baterii. Ne nahodou je budoucnost baterek v nakladacich vetsi jak u osobnich aut.
Jako když jezdil elektrobus z Karlovy Studánky na Ovčárnu. Nahoru velká spotřeba a dlouhá jízdní doba vlivem pomalé jízdy do stoupání. Dolů ale sjel rychle, takže sice rekuperoval, ale jen chvíli. Takže energeticky velmi nevyvážené. Proto tam také jeho provoz v tichosti přestal…
Obdobně tomu bylo i v Jizerských horách…
Třeba protože je těžký a do kopce hodně žere?
Do písku by to chtělo spíš busy na písek. Ale i tohle ujde! 🙂