lot
Zprávy

Po Písku bude jezdit pět elektrobusů od SOR a dva autobusy na CNG Iveco

Elektroautobus SOR EBN 11. Foto: Arriva
Elektroautobus SOR EBN 11. Foto: Arriva

Městská hromadná doprava v Písku projde výraznou proměnou. Do provozu se na podzim dostane 7 nových autobusů. Pět z nich bude jezdit na baterie, dva na zemní plyn.

ČSAD Autobusy České Budějovice, které v Písku provozují městskou hromadnou dopravu, již vybraly dodavatele těchto autobusů. Celkem pět elektrobusů dodá SOR Libchavy, dva autobusy na CNG budou značky Iveco a dodá je Zliner. Vyplývá to z údajů ve věstníku veřejných zakázek. V obou částech soutěže nepřišla jiná nabídka.

SOR dodá čtyři třídveřové elektrobusy EBN11 pro 86 cestujících a jeden dvoudveřový EBN 8 pro 51 cestujících za celkem 48,2 milionů Kč bez DPH. Dva autobusy Iveco Urbanway 12 CNG dodá Zliner za 12,7 milionu korun. Nové městské autobusy mají částečně nahradit dieselové vozy.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libcha

Kolik je prosím MHD busů v Písku celkem?

Zubr

Jezdí celkem 1985

PetrB

Z Mercedesu do SORu, no asi ne dobré rozhodnutí. A elektrobus v Písku? Elektrobus není vhodný do kopcovitého terénu. Sídliště Logry na kopci, městská část Hradiště také.
Před několika lety (asi dva roky zpět) se mluvilo o optimalizaci linek MHD, protože to současné vedení linek není dvakrát šťastné s přihlédnutím k tomu chaosu v jízdních řádech. A nic…

M H

Proč podle vás není elektrobus vhodný do kopců?

PetrB

Při cestách do kopce dochází k velké spotřebě energie z baterie a tím i k jejímu vyššímu opotřebení (tím se snižuje i její životnost)

Vladimir

a pri sjezdu z kopce se energie rekuperuje a uklada do zpet do baterii. Ne nahodou je budoucnost baterek v nakladacich vetsi jak u osobnich aut.

Jackub

Jako když jezdil elektrobus z Karlovy Studánky na Ovčárnu. Nahoru velká spotřeba a dlouhá jízdní doba vlivem pomalé jízdy do stoupání. Dolů ale sjel rychle, takže sice rekuperoval, ale jen chvíli. Takže energeticky velmi nevyvážené. Proto tam také jeho provoz v tichosti přestal…

PetrB

Obdobně tomu bylo i v Jizerských horách…

Jan

Třeba protože je těžký a do kopce hodně žere?

Kalendar

Do písku by to chtělo spíš busy na písek. Ale i tohle ujde! 🙂