regio-vlak

Po pěti letech hotovo. Ve Zlíně dokončili renovaci trolejbusu Škoda Sanos

Opravený trolejbus Škoda-Sanos. Foto: DSZOOpravený trolejbus Škoda-Sanos. Foto: DSZO

Československo-jugoslávský vůz byl prvním článkovým trolejbusem, který ve Zlíně a Otrokovicích jezdil.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Doba se vlastně moc nezměnila.
Výrobci i zákazníci hledají možnosti jak ušetřit. Unifikace i v dobách minulých byla častým tématem.
Škoda Plzeň už dnes vůbec nevyrábí vlastní karoserie. Poslední byla řada 21. Turecká varianta se neosvědčila.
Dnes udělají trolejbus téměř z jakékoliv autobusové karoserie podle přání.
Škoda – Sanos je jeden z pokusů jak uspět…

Jaroslav Večeřa

Tímto vozem jsem jezdil v 80. letech z Otrokovic do Gottwaldova na průmyslovku. Vzápětí se k němu přidaly další, už sériové trolejbusy. Proti 9TR to byl hotový zázrak techniky.

optimista

Však jeho konstrukce také byla o dost roků pozdější než 9Tr a nebyl to jen autobus na upraveném pojezdu pojezdu nákladního vozidla, ale originálně zkonstruovaný autobus osazený elektrickou výzbrojí nahrazující naftový motor.
Je dobře, že k pardubickému bude v provozním stavu i druhý vůz tohoto typu – a měky by se také někdy potkat oba v jediné síti tratí.

Jiřik

Tak on 9Tr neměl s náklaďáky taky nic společného, škodovácké trolejbusy počínaje typem 2Tr byly konstrukčně zcela nezávislé na nákladních vozech téže značky. Společné měly leda příslušenství a kola. 😉

Karel

Ideální by bylo setkání v Brně i s bratislavským.

Hans

Zdravím, je skvělé, že tento trolejbus je zachován, několikrát jsem se s ním svezl v 80.letech v Ostravě, odkud pak byl prodán do Otrokovic.

Dfg

To fakt je původně ostravský vůz?

jmz

Ne. Je to 1. prototyp, který byl v provozu jen ve Zlíně a Otrokovicích. Od sériových vozů se z pohledu cestujicích liší hlavně netypickými sedadly v salónu.

Pavel Vavříček

Ne ten se nedochoval ani jeden

libcha

Ve článku ani slovo o tom, že druhý zachovaný, provozuschopný a občas provozovaný Sanos je v Pardubicích.

Pavel Vavříček

A nebo ten bratislavský

knedlo

Bratislavský 6505 je vskutku precízne zreštaurovaný:
https://imhd.sk/ba/vozidlo/965/%C5%A0koda-Sanos-S-200-6505
Okrem neho existuje aj vrak 6517, ktorý poslúžil ako zdroj náhradných dielov a v súčasnosti je v majetku Podkarpatského dopravného spolku:
https://imhd.sk/ba/vozidlo/977/%C5%A0koda-Sanos-S-200-6517

Pípa

Pak ještě jeden je v Ústí nad Labem. O tom taky ani zmínka.

PvvS

A který vůz to v Ústí je ?

Jiřik

„Ani zmínka“ o tom není možná z toho důvodu, že v Ústí nad Labem ten Sanos nikdy nejezdil…

OndraS

Tisková zpráva je o tom, že ve Zlíně pro TMB zrenovovali trolejbus Sanos. Že mají v Pardubicích a v Bratislavě taky, ví jednak každej šotouš, a za druhé to s touhle renovací tak nějak nesouvisí.

optimista

Tiskové zprávy nečtou ani zdaleka jen šotouši (ti naopak spíše jen výjimečně) a napsat do této i fakt, že je to jeden z jen mála zachovaných vozidel toho typu, naopak podpoří vědomí dalších souvislostí a důvodů k té rekonstrukci. Ono by snad někomu uškodilo, kdyžby to autor TZ nebo potažmo aspoň autor textu zde uvedl třeba pro poučení těch, kteří trolejbusovou historii sledují jen okrajově?