Po Ostravě jezdí už jen nízkopodlažní autobusy, starší začal rozprodávat za 91 tisíc korun
DPO prodává autobusy obálkovou metodou, cena většiny z nich začíná na 90 800 Kč.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) během listopadu prošel nenápadnou proměnou. Z provozu vyřadil poslední vysokopodlažní autobusy Karosa B941. Autobusy jsou tak v krajském městě už nyní jen nízkopodlažní.
Ostrava tak udělala další krok k nízkopodlažnosti celé městské hromadné dopravy. Zhruba dva roky jezdí po městě trolejbusy v nízkopodlažním provedení. Konec vysokopodlažních autobusů oznámil DPO na svém facebookovém profilu.
Modernizace autobusového parku přináší i rozprodej starších vozidel. DPO na svých stránkách začal nabízet k prodeji dvacet různých autobusů vyrobených většinou v letech 2008 a 2009. K prodeji jsou zejména autobusy Solaris Urbino 12 a 15. Prodej probíhá obálkovou metodou, vyhrává nejvyšší nabídka. U většiny autobusů začíná cena na 90 800 Kč. „Vozidla jsou v dobrém technickém stavu, který odpovídá ujetým kilometrům a době provozu, s platnou technickou kontrolou,“ popisuje DPO technický stav autobusů.
DPO už dříve oznámil, že chce postupně zcela skončit s naftovými pohonem autobusů. Zatím ale některé dál jezdí.