Po obchvatu Olomouce už v létě. Šéf ŘSD potvrdil zkrácení výstavby dálnice, na kterou se čeká desítky let
Stavba D35 Křelov - Slavonín, stav v únoru 2025. Foto: Radek Mátl / ŘSD

V plném profilu bude dálnice hotová v listopadu letošního roku.
je dobře, že se tak D35 staví, ale největším staveništěm střední Evropy nebude asi proto, že bychom byli ve stavbách dálnic tak skvělí, ale protože jsme ve stř. Evropě prostě poslední….
Jedinou kaňkou na kráse dostavovaného úseku je kategorie 22,5/120 z důvodu návaznosti na stávající dálnici o stejné šířce na obou koncích stavby. Tím pádem bude místo odstavného pruhu vybudováno 5 dvojic nouzových zálivů.Tento údaj je uveden ve veřejně dostupné Souhrnné technické zprávě. Ale vzhledem k tomu, že na tenhle úsek čekáme 18let, je tohle „mínus“ už jen detail.
Tahle dálnice je taková naše Sagrada Familia
Tunel. Tunel. Tunel!! Nemluví se o něm. Ale musí tam být!
Himmel..!!! To se mi to pojede k Vám na Valachy..pozdraven buď náš Radek:-)))..
Jeste pojdme dodelat dustojne spojeni do Sumperka – Zabrehu – Mohelnice a pak pojdme pokracovat tunelem skrz Cervenhorske sedlo.
Dobrá práce pana Mátla a jeho party. A taky těch dělníků na stavbě. Samo se niky nic neudělá!!!
Spíše tak 25 až 30 let
Bude před volbama, tak se bude šturmovat, leštit, malovat listí na zelenější a pak se to tiše do půl roku dodělá ….
Samozřejmě skvělá zpráva, ale ne tak překvapivá. Eurovia potřebuje uvolnit kapacity, musí začít stavět D0, D6, obchvat Náchoda atd., takže brzské dokončení rozjetých staveb je i v jejím zájmu
Mátl je bůh! Je třeba mu postavit sochu 🙂😁
Radku náš jenž jsi na ředitelsví, buď vůle tvá…
Obchvat super, chválím. Jenže, celá D 35 do pěti let hotová ? Tomu nevěřím. Ten vychvalovány Kupka to právě že sám zbrzdil výmyslem o dostavbě v režimu PPP ( stavba má vydané pravomocné stavební povolení , pokud by stavěl stát tak už to mohlo skoro rok běžet) . Nejdříve se o tak o rok zdržel výběr firmy která bude vést konzultace a jsem zvědav kdy se vybere zájemce o samotnou dostavbu!! A to už ani nemluvě o stavbě nejdelšího dálničního tunelu, to určitě nebude bez mnoha problémů. Takže za mně je pět let na dostavbu celé D 35 nesmysl.
Souhlasím. Rok mohli bušit a takto nevíme ani kdy se přesně začne, děs. Ale je to prioritní stavba!!
Skvělá zpráva! Jen škoda, že se současně nestaví zkrátka silnice 448 na Topolany a dál na Konici, která je v plánku viditelná. Takto budou lidé jezdit nový kruháč, starý kruháč, Pražská a Tř. Míru kolem krematoria…
Tahle stavba spadá pod kraj a je ve „výhledu“. Každopádně ten kruháč budoucí MÚK bude na tuhle přeložku připravenej.
Samozřejmě vím, že spadá pod kraj, ale čekal bych trochu prozíravosti stavby spojit i proto, že je silnice Topolany-Křelov uzavřená, mohli v klidu vozit materiál apod. Uzavřít ji znova za dva roky zase na rok je česká klasika.
Tak od Mohelnice je plno možností, jak na Konici nebo obce u 448 odbočit. Tohle je fakt to poslední (když mnohem logičtější sjezd u letiště není, naopak je tam naprosto nevhodné esíčko na nadjezd kus mimo osu silnice).
A co od Olomouce ?
Jsou nějaké modely jestli to sníží počet aut na Foerstrove? Protože dnes když už někdo dojede ke kruháči tak si možná řekne prohučím to přes průtah je to kratší na kilometry.
Na kilometry to kratší určitě je, ale vzhledem k omezené rychlosti 50/70 na průtahu a spoustě křižovatek to rychlejší určitě nebude.
Když jedu od Ostravy na Mohelnici, tak navigace mě někdy tahá přes Brněnskou a Forsterovu, než čekat u kruháču u Globusu.
Ano, ale bavíme se o situaci po dostavbě – pak už se u kruháče čekat nebude, protože se kruháči úplně vyhnete = žádné čekání.
To platí, řekl bych, hlavně ze směru od Lipníka.Z vlastní zkušenosti vím, že spousta řidičů z tohoto směru už rezignovalo a radši zvolí cestu přes Velkomoravskou, Foerstrovu a Pražskou, než aby stáli půl hodiny v koloně před kruháčem u Globusu.
Já jsem jedním z nich, opravdu mne nebaví stát 30-45 minut v koloně před kruháčem.
Když chytnu zelenou vlnu tak je to rychlejší přes město.
Ano teď to ještě platí ale po dostavbě platit nebude, kruháči se vyhnete.
Tato stavba má primárně odlehčit kruhovému objezdu, ne průtahu Olomoucí. A umožnit tranzitu ,,nerušeně “ frčet.
Jenže po tom průtahu tranzituje nezanedbatelná část těch, kteří jedou od Lipníka na Mohelnici – v osobních autech, kamiony mají zákaz tranzitu Foerstrovou a Pražskou. Bydlím ve V.Bystřici, k MÚK 281 to mám pět minut jízdy, přesto na Mohelnici jezdím po průtahu. Ten bonus v podobě zbytečnýho prostoje v koloně před Globusem za to nestojí. Troufám si i tvrdit, že průtahem tranzituje i spousta osobáků, který přijíždějí po D46 od PV.
Nesníží, protože Foerstrovkou z 90% jezdí vnitroměstský provoz a exit z města na Pražskou. Nikdo z Hodolan nebo Povelu nebude najíždět na dálnici směr Přerov nebo Brno a tudy na obchvat směr Mohelnice aby „ulehčil“ městu. To ví i ŘSD, které loni měnilo povrch… Foerstrovka je a zůstane vnitroměstskou „dálnicí“ bohužel.
Jezdím tak dvakrát za měsíc Brno – Šumperk, nebo Ostrava Mohelnice, a skoro pravidelně, když jedu v pracovním týdnu tak mě navigace tahají přes město. Takže očekávám, ze nebudu sám a určitý pozitivní vliv to budeme mít.
Mimochodem, D35 je „nejrozsahlejsi dalnicni stavba ve stredni Evrope“. Netusite nekdo, ktera stavba je nejvetsi za celou Evropu?
Tipuji cosi v Polsku.
Tak to asi ne, Polsko je furt střední Evropa
Tipuji, že aktuálně nejdelší dálniční stavba v za celou Evropu je M12 Moskva-Kazaň-Jekatěrinburg.
Cca 1.800km za 5 let vč. mostů přes Volhu a Kamu… Ale to tu asi neprojde…
Ano Rusko je částečně geograficky v Evropě a dokonce tak deset let bylo pohledem zvenku i normální stát a pak už to známe. Mrtvá opozice a útok na Gruzii a pak Krym a Ukrajina. Bombardování Berlína a Londýna řeší atomovkama v tv ru. Co neprojde?
To je ta stavba ze které utíkají pracovníci kvůli tomu že jim přestali platit mzdy?
V Evropě, ne v zemích třetího světa.
Ale to je stavba jen takového východního typu, že je to víc jen na papíře a většina toho rozpočtu se rozkrade. Asi jako dálnice na Slovensku.
Země, kde už včera rozkradli to, co měli na zítra.
A co ten čtyřproudej cancour obchvatu Křelova?
Napojí se na jedničku. Křelov tak bude mít obchvat obchvatu.
Napoji se na II/635, nebo to zmeni na jednicku? Kazdopadne je to vtipny, jak vesnice s 1500 obyvatelmi ma jiz 2 ctyrproudova dalnicni obchvaty a vlastni MUK.
Opravdu to není kvůli obci, ale kvůli příměstskému provozu do krajského města.
Samozrejme to chapu, ale stejne kdyby se v 2007 postavil misto kruhacu normalni MUK tak by se dnes nic nemuselo resit.
Čtyřpruhový „obchvat“- SMV I/35 bude ca. 400m za dosavadní MÚK Křelov napojen přeložkou těsně před Břuchotínem na stávající II/635. Křelov tak po 47 letech příjde o přímé napojení na dálniční síť. Jsem zvědavej, jak dlouho bude ještě fungovat hned ten první výjezd na Křelov, ca.300m za kruháčem, poblíž restaurace Prachárna.
Nemyslím si, že se bude spěchat na rušení čehokoliv. Příměstský provoz se výrazně zvýšil a nikdo nebude riskovat zahlcení provozu jen kvůli dobrému pocitu.
Tu otázku si kladu proto, že naproti Gobusu, v blízkosti budoucího „přivaděče“ ke kruháči má vzniknout mj. rozsáhlá zástavba. Kdysi se uvažovalo i o pátém rameni na kruháči, pro kapacitní obousměrný napojení II/635 ještě před Křelovem. Pamatuju si, že kolem toho byly spory.
V případě realizace buď dalšího ramene OK nebo jinýho napojení téhle lokality tak sjezd u Prachárny ztrácí smysl.
Napojí se novou přeložkou na stávající II/635 ca 400m za dosavadní MÚK Křelov. Křelov tak sice bude mít obchvat obchvatu, po 47 letech ale příjde op přímé napojení na D35. Jen jsem zvědavej, jak dlouho bude trvat, než někdo usoudí, že dělenej čtyřpruh, dnes SpMV, je na ty intenzity, který na té II/635 jsou, příliš velkej luxus.
Někde jsem četl, že by se měly dva pruhy revitalizovat na pole.
Což by mi pohledem do mapy dávalo naprostý smysl.
To bylo spíš něčí nástřel než logická úvaha. Bylo by s tím víc práce než užitku. Cesta vede v zářezu a je obrostlá stromy.
Zůstane jako přímé napojení na průtah Olomoucí. Do dalšího sjezdu za 8 km je dost dojíždějících obyvatel a nikdo nechce zvyšovat provoz na ucpaných křižovatkách na kraji Olomouce.
Citace z veřejně dostupné PD ke stavbě D35 3508.2 Křelov – Slavonín, 2.etapa:
„Stávající silnice I/35 mezi stávající MÚK Křelov a okružní křižovatkou „u Globusu“ by se měla po realizaci stát součástí silnice II/635“
Tím pádem přejde pod správu silnic OLK . Takže bych budoucí „downgrade“ na dvoupruh asi zcela nevylučoval.
Downgrade možná, ale jak to tak znám, tak spíše v podobě uzavření jedné poloviny stávající dálnice bez jakýchkoliv dalších úprav.
Bude to drag race strip pro nelegální závody, provoz minimální, žádné zatáčky. Do půl roku po otevření nového úseku tipuji televizní reportáž.
Tak je moc dobrá zpráva. Jen tak dál. Doufám že počasí do toho nehodí vidle.
Martin Kupka z ODS nejlepší ministr za posledních 30let, bravo
Tahle figurka ten úspěch vlastně utrpěla spíš omylem. Zásluhy patří mnoha jiným, jemu jen ty dílčí…
Někdy bohatě stačí to nebrzdit…
Kupka je výbornej ministr,obávám se ,že po nástupu neschopy Havlíčka ten pozitivní trend zase chcípne na úbytě…
Tak zrovna na tuto stavbu měl dost malý vliv.
Jen sklízí, co nezasel.
To je sice pravda, ale klidne mohl do toho hodit vidle ( viz 2010 ). A take se zacinaji stavet nove useky, takze bude co sklizet i v budoucnu.
To je hodně hloupá odpověď z neznalosti. Taková stavba se plánuje více jak 5 let. Zkus se podívat do kalendáře a Kupku v tom nehledej. On se jenom chlubí cizím peřím.
Tak chlubí cizím peřím, co má jako dělat? Je ministr dopravy, tak otevírá stavby, ve všech zemích na světě to probíhá takhle. Za pár let zase bude někdo jiný otevírat to, co se připravilo za Kupky.
Pokud vím, tak nechlubí. Férově přiznává zásluhy předchůdcům.
Zdržení výstavby celé D35 které je zaviněno panem ministrem a snahou přehodit dluhy na další vlady- výmysl o dostavbě v režimu PPP. Už teď je jasné že se o rok tato část stavby zdržela kvůli zpackanemu výběru konzultanta, zdržení s výběrem kdo bude stavět. Přitom už se mohlo stavět, nic tomu nebrání.
Tady je ale řeč o stavbě „D35 3508.2 Křelov – Slavonín 2. etapa“ dostavba obchvatu Olomouce.
Umíme to pomalu a draho, ale když má SFDI tu příplatkovou metodiku, tak to umíme i rychle…
Samotná délka výstavby je zcela v pořádku. Co už v pořádku není tak délka administrativního řízení a fakt že kde kdo do něj může zasahovat.
Kde kdo rozhodně ne…
Aha?? Takže kdybyste jmenoval někoho kdo třeba nemůže? Protože členem (nebo dokonce zakladatelem) sdružení se může stát kdokoliv…
Myslíte asi spolek, sdružení jako právní pojem už neplatí. Spolky byly ze všeobecných stavebních řízení vyloučeny už před lety, ale nezdá se, že by ta zrychlila. Spolky mají právo se účastnit procesů EIA a navazujících řízení stejně jako mj. samosprávy. Nelze říct, kdo zdržuje, jestli samosprávy, spolky a nebo spíš rozhodovací orgán. Účastník napíše podání v krátké lhůtě např. 30 dní a rozhodovací orgán se na tom pak zasekne roky, tam něco nehraje.
OK, nicméně to nemění nic na faktu že „mluvit do toho“ může skoro kdokoliv (snad leda když nemá občanství)…
Nějaký dědek z Tetčic nebo Patrik od Plzně (nebo z kama ten úchyl je) nám tu blokoval D1 kolem Přerova a teď blokuje přehradu u Krnova.
Já si klidně můžu založit spolek a posílat připomínky v poslední možný den na stavbu co je 300 km na druhé straně republiky.
Zdravime vysirky z Krelova. Obchvat obce už mají tak proč neblokovat obchvat obchvatu.
Jo, tohle je stavba blokovaná snad z těch nejabsurdnějších pohnutek, když se to vezme. Mohla by se umístit v nějakém žebříčku.
Hloupý a líný. To je strašná kombinace. Od této varianty v roce 1997 odstoupilo město Olomouc a MD. Už mohlo být dávno postaveno. A co dělo dál, je zas jiný příběh.
https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/rondel-globus20071030.html
síla
Čím to je, že za toho Mátla to tak hezky vodsejpá, všechno se staví a předtím nic nešlo? Má nějaký osobní kouzlo, nebo se prostě konečně našel někdo, kdo tam nesedí jen pro parádu a maká? Je mi úplně jedno za koho (jakou stranu) tam je dosazenej, hlavně ať tam vydrží co nejdýl. Ten se nezakecá.
Umí se domluvit Toť vše
Spíš začal s tím, že je ŘSD ochotné naslouchat potřebám dotčených subjektů… To předtím nebylo zvykem, dří se vše úřednicky hrnulo arogantně na sílu…
Je to neskutečný dříč. A žádný nastrčený panák zvenčí, ale pěkně si tu pozici na ŘSD vyšlapal od píky. A myslím, že umí jednat s lidmi příjemně a na rovinu.
Musí to bejt dříč a musí ho to bavit. 👍
Ne že bych to nějak podrobně zkoumal, ale mám z něj pocit, že dokáže dojet na “problematické” místo a vést tam s dotčenými diskuzi na úrovni. Jak málo stačí, víceméně v každém oboru lidské činnosti.
Můj rekord z léta 2015 byl 40 minut čekání ve směru Lipník – Mohelnice.
Oba pruhy před kruhákem zablokované kamiony, policie byla kontaktována několikrát, ale bez zájmu. Vůbec se tam neukázali. Měl jsem i fotky a videa; naprosto k ničemu.
Volat je asi zbytečné, jedině že jim pak napíšete SMS – už jezdit nemusíte, zastřelil jsem ho…. pravda, přijede asi jiná, prta která má místo plácaček vostřejší vercajk. Ale kamióný už váš problém nebudou 😉
No a podobný kruhac se bude stavět na čtyřproudové silnici u Úlibic, budoucí křížení I/16 a D35. Fakt neuvěřitelný.
Tak přece toho projektanta, co dělal kruhák u Globusu v Olomouci, nevyhodí.
Taková zásadní koncepční rozhodnutí jako je volba typu křižovatky patří do gesce investora. Projektant mívá tak maximálně poradní hlas.
Pokud se dobře dívám tak křížení D35 a I/16 bude MÚK, na mapy.cz to je, uvěřitelný fakt.
Václav měl na mysli ten malý kruháč se silnicí III. třídy, co je hned za MÚK ve směru na Jičín. To je opravdu prasárna, zvlášť když si uvědomíme, že se v rámci MÚK staví pro přímou větev HK – Jičín 2 mosty (!!) a pak skončíte na kruháči… Na druhou stranu asi moc brzdit dopravu nebude, bude turbo a podíl odbočující dopravy bude mizivý.
Nejspíš ten, ano. Ale asi to nechtěli dělat jinak. Stavět druhou MÚK na jedničce a trojce už nechtěli
Václav psal křížení jedničky a D35. Na to jsem reagoval. Pokud měl na mysli kruháč Ulibice-Radim tak to bych s Globusem tedy nesrovnával..
Ten kruhák má být jižně od MÚK na I/16 a silnice Úlibice a Radim. Je taky na mapě.
Jo to je hodně velká prasárna. Kapacitní problémy tam ale naštěstí neočekácám, protože v hlavním směru budou dvoupruhové vjezdy i výjezdy s turbookružním uspořádáním. To je dost podstatný rozdíl od kruháče u Globusu, kde je od Lipníka jednopruhový vjezd a ještě u toho dáváte přednost všem co jedou od Mohelnice do Olomouce či nákupáku. U Ulibic pojede drtivá většina rovně přes kruháč, takže vjezd bude v drtivé většině bez zastavení
Mám za to, že tam naopak kruhák zmizí a bude tam konečně MÚK.
To je jízda!