Autobusy Doprava ve městě

Po Liberci začalo jezdit dalších osm autobusů SOR NS 12

Autobus SOR NS 12 v barvách Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou. Foto: DPMLJ
Autobus SOR NS 12 v barvách Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou. Foto: DPMLJ
Liberecký dopravní podnik má opci ještě na dalších 8 vozidel. Za poslední rok dorazilo do liberecké MHD 22 nových autobusů.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) zařadil v těchto dnech do provozu dalších osm nových autobusů SOR NS 12. Jde o dodávku autobusů z rámcové smlouvy na 20 vozidel od společnosti SOR Libchavy. První čtyři dorazily do Liberce v prosinci. DPMLJ počítá s využitím opce na dalších osm autobusů, zatím ji ale ještě nezasmluvnil.

Nové autobusy vyjdou každý na 5,15 milionu korun bez DPH. SOR loni v soutěži těsně porazil dealera Iveca Tezas Servis. Novými autobusy na naftový pohon budou postupně nahrazována současná vozidla staršího typu tvořící flotilu sta autobusů městské dopravy v Liberci.

Autobusy pojmou 105 cestujících, z toho je 29 míst k sezení. Vozidla splňují emisní normu Euro 6, jsou vybaveny celovozovou klimatizací a USB zásuvkami.

Za poslední rok se v Liberci objevilo 22 nových autobusů, na podzim převzal deset autobusů Solaris Urbino 18 na zemní plyn. Současně DPMLJ nakoupil několik starších autobusů od jiných dopravců.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Sor jede 👍👍👍

Jan

Za SOR Libchavy můžeme být rádi,že v ČESKU jsou takovéto téměř rodinné firmy, které dokáží konkurovat i bývalé Karose (dnes Iveco) a dle mého názoru by České i Slovenské města nakupovat výhradně tyto vozy a ne Polský Solaris! Buďme patrioti! podívejte se po Evropě (světě)všude si „hýčkají“domácí značky a prostředky a pracovní síly zůstávají „doma“nebo ne? a stejnou podporu by zasloužili další pracovní stroje (Tatra, Zetor atd!) Byl jsem kdysi v Sorce na návštěvě a ty lidi od konstruktérů,přes svářeče až po vrátnici jsou vynikající a jedna rodina 😍 Hezký den všem patriotum a podporovatelům Českých strojů (alespoň z větší… Číst vice »

PvvS

Když krám, tak domácí…

Gajda

Tak alespoň motor to má dobrej

Bmo

Ale jo, jsou to docela dobré autobusy. Někam do Albánie určitě.

Karel Kouba

Promluvil teoretik u klávesnice.

Jindra

Máš dobrý názor, někam do Středoafrické republiky…

Josef Král

Dobrá zpráva. Navíc SOR dodal čalouněná sedadla, ne jak v autobusech v Ostravě s dřevěnými sedadly.

Petr

Tak zrovna sedadla si volí objednavatel

PvvS

Teda nahradit Citara SORkou je hodně krok nazpět. Nová maringotka místo autobusu.

Big Fat Fabulous Woman

Kdo navrhoval design SOR NS 12, Kotas?

Pavel Vavříček

Ano

Majkl

Po vzhledový stránce jsou tohle pěkný busy a sluší jim o ty Liberecký barvy

Cuba

I řidiči (Brno) si je docela chválí, jsou tam samozřejmě záporný stránky, ale jinak prý docela v pohodě (norozdíl třeba od krátkých Urbanway)…

Jindra

Pěkné, pohodlné a cestujícím se líbí. Cestuji po Liberci často, palec nahoru. 👍

Jindra

Nevím, jaký odborník mně dává minusy, přeci je to můj názor s názor těch, kteří SORky byužívají. Možná.je to někdo, kdo je úkolován tohoto výrobce pomlouvat……🙄

Pražák

Ne, je to prostší, prostě se šotouši rozhodli, že SOR a ŠT jsou už provždy šrot.

Poudy

A nebo je to úplně nejprostější: nikdy nebudou mít všichni ostatní stejný názor zrovna jako vy..

Pražák

To není o názoru, v případě hejtování SOR a ŠT je to prostě taková šoto mytologie. Když se jich zeptáte co je například NS tak hrozného, tak je buď ticho, nebo se dozvíte, že je to SOR, tudíž to musí být krám.

Tomáš V.

Mate pravdu. Pro me je SOR opravdu srot. Je to takova ukazka toho, cim by byly zaplevelene nase silnice jiz o roky drive, kdybychom nemeli to stesti, ze Karosu koupil Renault a radu let zde pak jakz takz vladl Irisbus.

A tak zatimco i v te Bukuresti kupuji Citaro, my kupujeme tenhle hnuj, nyni jeste po kotasovsku. 🙂

Pražák

A už jste v tom NS jel, nebo jde jen o vaší šoto víru.

Karel Kouba

On je jenom teoretik.

Petr

Myslím že právě sotousi tyto stroje miluji . Pantery mam relativně rád ikdyz oproti leove tramvají je vidět kdo je ve vývoj dál . SOR rád nemám , je to šrot . Za mě nejhorší bus v EU . Ale ty nové znám jen z vyprávění a jako cestující . Názor měním jen u Solarisu , ten že srotiste postupně leze .

Pražák

A opět se musím zeptat, už jste v NS alespoň jel? Co já vím, tak všude kde je mají, tak jsou celkem oblíbené jak mezi řidiči, tak i cestujícími.

Jakub

Dobrý den co je to ŠT?

Pražák

Škoda Transportation

Nikolaj M.

Chtěl jsem vám dát taky mínus, ale nedal jsem, raději se rozepíšu… V Brně nadávají na Urbany a ve Zlíně je naopak řidiči milují (mluvím vždy o většině, samozřejmě ne o všech). Čím to? Tím to, že jde o to, co si kdo objednal. V Brně CNG Urbany s nejslabším dodávaným motorem. Ve Zlíně naftové s nejvýkonnějším dodávaným motorem + lehce rozdílná výbava. Z toho vyplývá to, že porovnání obecně Iveco vs Sor je nesmysl. V Brně mají díky tomu radši Sorky, protože mají lepší parametry proti jejich Urbanům. VŘ bylo nastavené jinak. Je možné, že ve Zlíně by to… Číst vice »

Martin

Až na slícování a spojeni plastů v interiéru, zvláště budka pěkně vrže při přejezdu nerovností. V autě by to zákazník otloukl výrobci o hlavu.

Martin

budka řidiče jsem chtěl napsat

eon

No nevím, dlouhý Urbanway v Brně od novoty vrzaly a skučely takovým způsobem, že nebylo slyšet co vlastního slova. Dneska jsou už spáry vycpaný hadrama, takže dobrý…