Po kompletní D1 do Košic nejdříve v roce 2032. Poslední úsek budou Slováci stavět 7 let
Stavba D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Foto: Skanska

Poslední úsek, který se ještě ani nezačal stavět, vyjde v přepočtu asi na 37 miliard korun.
Naše D1 bude hotová letos (o dost jednodušší terén, pár pidi tunelů), takže není si co vyskakovat.. a co tu někteří blijó, to je teda něco..
Stát má jasný koncept a vše směřuje k tomu aby v třicátých letech byla dokončena základní dálniční síť v ČR. Na Slovensku výstavba dálnic funguje náhodně, a nemají na složitější úseky peníze.
Reálne všetky potrebné úseky na Slovensku sú buď postavené, stavajú sa alebo blízko výstavby. Mimo toho ešte R4 do Poľska, ktoré je od výstavby ešte ďaleko. Ostatné diaľnice sú len omaľovánky a nemajú žiadny reálny základ. Intenzity nedosahujú úrovne ani ciest 1. triedy.
Zato v Česku nie je dokončený ani dialničný okruh Prahy, ani jedno diaľničné spojenie do Rakúska, Karlove Vary stále bez diaľnice na Prahu.Extrémne vyťažené cesty ako I/38 na Kutnú Horu alebo I/43 na Svitavy nemajú diaľničnú alternatívu ani v pláne. Chýbajúce spojenie na Poľsko mimo Ostravska detto.
To je sice pěkné, ale mají ty vaše první třídy aspoň obchvaty měst a obcí? Obávám se, že moc ne. I v tomto se u nás za poslední roky udělal kus práce. A nebo budete tvrdit, že nejsou potřeba? 😀
Trocha mimo témy, hovoríme o diaľniciach nie cestách 1. triedy. Ale medzi obchvatmi sa tiež niečo pohlo napr. obchvat Sabinova, Prievidze, Brezna, Šaľe čo ma tak z hlavy napadá. Tých miest čo potrebujú obchvat nie je našťastie až tak veľa.
V podstate ste vymenoval všetky obchvaty ktoré sa začali stavať za posledných 10 rokov. V ČR toľko stavieb začnú za 1 rok.
R1, R2, R3 chybí dokončit celé souvislé úseky, mnohdy ty nejdůležitější. Horské přechody nemají adekvátní dálniční alternativu ani ještě dlouhou dobu nebudou mít. Obchvat Zvolena je hudba budoucnosti. Díky tomu zaostávají a chudnou celé regiony.
Aké horské priechody? Veď R1 cez Nízke Tatry by stála 10 tky miliárd, intenzity na to nie sú. R2 chýba akurát obchvat Zvolena, ktorý Sliač blokuje už viac ako 10 rokov. R3 nemá už aboslútny význam, tam sú intenzity ani nie na obchvaty 1. triedy.
A co od Lučence na východ? Tam chcípnul pes? Na Gemer serem?
Trepete blbosti. Pokiaľ by sa malo ísť striktne podľa intenzít, tak napr D1 by stále nemala severné úseky od LM po PO. Na druhej strane by boli D/R už postavené aj na miestach, kde sa minimálne ďalších 10-15 rokov do zeme nekopne. Ináč ani rá R4 od PO nebude mať ďalších 20 rokov intenzity na to, aby sa tam staval plný profil R.
Stavba dálnic v ČR jde pomalu, v minulosti velmi pomalu, a spoustu jich ještě chybí. Ale dovolím si podotknout, že chybějící úseky dálnice do Karlových Varů, koncové úseky dálnic do Rakouska, zrovna tyto nemají intenzity ani 10000 vozidel denně. To samé velká část I/43 a I/38. Takže pokud slovenské dálnice jsou jen omalovánky a nemají na to intenzity, tak zrovna uvedené české úseky jsou na tom podobně. Přesto se tak nějak staví a to v plném profilu. Co chybí hodně, je D0, D3, D35. Ale už se staví, nebo by měly začít stavět určitě do 5 let (těm 3 rokům… Číst vice »
R2 Zvolena je blokovaná už aspoň 10 rokov. Štát nevie zasiahnuť. Na R2 je tranzit minimálny využívaná len ako alternatívna trasa BA – KE. Po konečnom spustení Višňového a Ružomberka sa všetká diaľková premávka presunie na D1. Na dostavanie obchvatu Bratislavy, zatiaľ nepotrebného (našťastie doprava v meste je oproti Prahe ako prechádzka ružovou záhradou), treba postaviť viac ako 10 km tunel za niekoľko miliárd. Mimochodom bol by to najdlhší dvojrúrový tunel v Európe. Úplná fantasmagória. Turany – Hubová je veľmi náročný úsek, kde sa 15 rokov rozhodovalo cestou menšieho zla. Buď zničiť chránenú oblasť alebo riskovať narušenie podzemných vôd. Našťastie… Číst vice »
A mimochodom prečo by mala mať 450k Bratislava celý diaľničný okruh, keď nie je dokončený v 1,5+ miliónových mestách ako Praha, Budapešť, Viedeň. A tie mestá majú iné dopravné problémy iných rozmerov ako mini Bratislava. Už len porovnanie s podobne veľkým Brnom, čo sa týka hustoty dopravy a rôznych úzkych hrdiel a ďalších každodenných problémov je mimo.
Tak do Polska máme 1 dálnici a 2 se staví. Slovensko má do Polska přesně 0 dálnic a jedna se teda teď snad už aspoň začne dodělávat. Co nechápu, že vás EU nefackuje za chybějící R4. Reálně v současné době nejvýchodnější dálnice ze severu na jih EU vede přes Brno…
EU „nefackuje“ lebo do 2023 to nebol ani len TEN-T koridor. V 2023 ho zaradili ako rozšírený TEN-T. To znamená ani nie plnohodnotný. Takže sa nedali čerpať ani CEF fondy. Tento koridor je aj tak zaujímavý len pre východné Poľsko a pobaltské štáty smerom na Rumunsko, Bulharsko. A takýto tranzit nie až nejaký výrazný. Po dobudovaní S1 v Poľsku a D3 na Slovensku sa celá tranzitná doprava pravdepodobne presunie tam.
Ale reálne už jeden diaľničný prechod s Poľskom je a to na D3.
To je samozrejme hlúposť, aj Slovensko má samozrejme plán diaľníc a cca aj nejaký časový plán, kedy bude sieť hotová. Čo nemáme je naplánované financovanie.
Odkud pochází informace o odsunutí otevření úseku Hubová – Ivachnová na konec dubna? Nikde jinde jsem o tom nenašel ani čárku.
Celé Slovensko je po silniční stránce doslova tragické. Díry v silnicích, chybějící značení, chybějící značky, nesmyslná omezení kde pro to není důvod. Radary nikde, každý tam lítá jak hovado. Ohradníky proti zvěři naprosto chybí… Když přejedete hranici, tak naše trojka je stejně kvalitní jak sousedovic první třída.
Mám opačnou zkušenost. Slovenské silnice mají k dokonalosti daleko, ale nikdy jsem tam na silnici první třídy neviděl takový tankodrom jako je každoročně česká I/68, kde už si v těch jámách rozmlátilo auto i mnoho Slováků.
https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000050353/urady-musi-znovu-a-lepe-posoudit-pripad-poskozeneho-auta-ve-vytluku-u-jablunkova
Ohradníky porti zveri chýbaju kde? Neviem, v kotorm štáte majú ohradníky okolo všetkých ciest 1. triedy. A ja mám skúsenosť s „lítaním“ ako hovado skôr v Česku. Na diaľnici ak nejdes aspoň 140 si odsúdený na pravý pruh. A o tailgatingu ako v NASCAR ani nehovoriac.
Do praveho pruhu jste odsouzen i kdyz jedete 200. Levy pruh je jen na predjizdeni.
Na D1 Praha – Brno sa výborne jazdí 200 kmh. Táto časť diaľnice je známa svojou nevyťaženosťou a smerovými a výškovými parametrami umožnujúcimi takúto svižnú jazdu. Veď práve preto niektorí motoristi presedlali rovno na monopost F1.
V tuneli Višňové funguje osvetlenie: https://www.skyscrapercity.com/attachments/600-jpg.9886206/?auto=webp&fit=bounds&format=pjgp&height=1920&optimize=high&width=1920
Otázne je, či to so všetkým stihnú do 12/2025.
Nové video z obchvatu Ružomberka:
https://youtu.be/EkPRxKDdh0M
Zosuv vidno v čase 8:40. Kompetentni o ňom vedeli už mesiace, ale stále rozprávali o termíne 12/2025. Zhotoviteľ už nejaké opatrenia urobil ale ešte sa tam budú vŕtať piloty.
Ďalší problém je v čase 11:50. Objavili sa priečne trhliny.
ŽSR zverejnili aktualizáciu štúdie realizovateľnosti na elektrifikaciu trate z Bratislavy do Komárna.
To je tá, ktorú chcel Fico núkať ako PPP číňanom. Ten už toho narozpraval… Odhadovaný rok dostavby 2042.
Hodnotenie projektu: https://www.mfsr.sk/files/sk/financie/hodnota-za-peniaze/hodnotenia/doprava/hodnotenie_bratislava_dunajska-streda_komarno.pdf
Štúdia: https://www.zsr.sk/modernizacia-trati/studie-realizovatelnosti/su-zvysenie-priepustnosti-trate-bratislava-komarno.html
Jaké má tedy číslo dálnice, která vede do Košic už od roku 2010 a dle premiéra Fica to byl nejlépe připravený projekt ve Slovenských dějinách?
Však to Ficovo prohlášení může být pravdivé 🙂
M1+M3 a vede přes Budapešť
Slovensko je absolutní tragédie. Země bez budoucnosti, špatné zdravotnictví, katastrofální stav infrastruktury. Ve vládě odporný proruský mafián Filcko. Za chvíli bude vyspělejší i Moldavsko. Jen se bojím, abychom se po letošních volbách neubrali stejným směrem. Jelikož s největší pravděpodobností vyhraje vláda slovenského zločince a podvodníka, kterému tleskají akorát blbci a pomatení důchodci.
PS Kdyby neměli Tatry (cestovní ruch), tak by ta země byla úplně na dně.
Tatry je nezachráněj. To by se tamní pracovníci ve službách museli jinak snažit…
Je fakt ze tamni služby jsou všelijaké oproti polské straně či rakouským alpám
Cestovný ruch má na ekonomiku minialny podiel. Podiel cestovného ruchu k celkovému HDP je oveľa menší ako v Česku. Len do 2%.
To jen potvrzuje, ze nejste schopni využít potenciál.
Využiť potenciál čoho? Tatier? Masívny turizmus je asi to posledné čo chýba Tatrám. To skôr Česko nie je schopné využiť potenciál.
Aha, tak proč tedy české hory mají větší návštěvnost? Proste neumíte využít potenciál ale hlavně, že se těmi tatrsmi stále chlubíte, že?
České hory majú väčšiu návštevnosť ako Tatry? O tom som nevedel. Ale nepredurčuje už len ich to, že Česko má 2x toľko obyvateľov ako Slovensko? Myslím, že nejaká paralela tam bude. A neviem kto sa tými Tatrami stále „chlubí“.
Masívny turizmus Tatrám fakt nechýba. Aby to vyzeralo ako v Prahe: samé canabis shopy, thai massage, večerky a airBNB. Ruličkarý, taxi mafia a podvodné zmenárne ..
Slovensko nemá na turistiku jen Vysoké Tatry, Jasnou s Chopkom a Vrátnu. To spousta Slováků nechápe. Proč nejezdí autobusy z Martina nebo z Vrútek na Martinské hole? Proč nejezdí autobusy z Ružomberku na Smrekovicu ve Velké Fatře nebo na Magurku v Nízkých Tatrách? Stačí v sezoně a třeba jen pár dnů v týdnu.
Tak úroveň služeb v Čé eR je tragická, o tom se přít nehodlám. Ale aby se v turistické oblasti vyklízela v pátek v 21:00 plná hospoda se zdůvodněním “Zatvárame!”, tak to jsem v Čé eR ještě nezažil. Jestli Slovensko v něčem vyniká, tak je to schopnost work-life balance…
Slovenské gastronomické služby neobhajujem. Držia sa hesla za veľa peňazí málo muziky.Aj keď česť výnimkám.
Počul som historku, že v reštaurácií v Tatranskej Lomnici prestali podávať jedlo o siedmej so slovami, že kuchár sa ponáhľa na posledný autobus do Popradu. 😀
To není ani k smíchu. Poslední vlak z Tatranské Lomnice do Popradu jede v 21.26 hod.
Nedávno jsme měli v práci debatu o tom, kde v EU se aktuálně nejhůř žije a kde je to nejvíc depresivní. Došli jsme k závěru, že Slovensko. Stát absolutně bez perspektivy, vláda plná poloruských agentů, východní regiony připomínající Ugandu, šílený stav jakékoliv infrastruktury, rozpadající se zdravotnictví, …
A Vy se tam chystáte někam stěhovat, že jste hledali, kde se aktuálně nejhůř žije? Nebo proč jste o tom diskutovali? Když žijete v dobrém státě, tak proč vést takovou diskusi?
Proč jsme o tom diskutovali? Protože můžeme?
To naši republiku čeká taky ,když u nás vyhraje volby maďarsko slovenský důchodce a bude nám vládnout s podporou korejsko japonského majitele cestovní kanceláře pro mončičáky.
Bohužel, ale malý český člověk slyší na „buřty, pivo, závist a nenávist“ a přesně to jim ti Vámi zmínění nabízejí.
Výborně. A ted neco k clanku, aneb nešlo by se s vyslovene politickým příspěvkem přesunout jinam?
Nic ve zlém ,ale to spolu přece úzce souvisí.
No já nevím, projel jsem křížem krážem Slovensko, včetně nejvýchodnější obce s rusínskym obyvatelstvem, obou přechodů na Ukrajinu, Širavy, Domašy, atd., jestli Vám ty názvy teda něco říkají, a shodou okolností jsem projezdil jako řidič Ugandu a to srovnání je úplně mimo. Mám kamarády lékaře, zrovna taky z východu a i když mají problémy, jako ostatně všude,můžu Vás ujistit, že fungují a nerozpadají se. Jestli se u Vás v práci nesešla taková partička rozumbradů, co všemu rozumí a všem dobře poradí. Brouk Pytlík team.. Co kdybyste zvedli zadky a podívali se po světě? S otevřenou myslí a bez hloupé propagandy.
Zase také zlé to nie je
Že musí přetrasovat rozestavěný tunel je ostuda, ale dá se to nějak vysvětlit. Že musí přetrasovat již dokončeny úsek dálnice, to je nekoncepční diletantství rozvojové země. Uvidíme, jak dopadneme u nás s tunelem u Mladějova, který se ve složitých geologických podmínkách bude stavět tak nějak „naslepo“.
Pořád lepší přiznat chybu než to prostě protlačit špatnou trasou.
Viz Prackovice.
Kde sa pretrasoval dokončený úsek diaľnice?
Úsek pri Ružomberku je zle trasovany. A zrovna o tom zosuve pri tuneli vedeli, no aj tak tlačili variant s kratším tunelom. Ten veľký zosuv pri Liskovej tiež nebol novinka.
Jakože staví s tím, že dopředu ví, že je potká sesuv? Dobrý teda.
Áno. Je to trasované aj cez známe zosuvné územia.
Zrejme myslel tie dva kilometre pri Turanoch, ktoré budú slúžiť iba ako superluxusný privádzač
Dubná Skala – Turany, ten kus diaľnice pri Turanoch?
jj
A mě to to přijde celkem normální, že lidé občas změní své plány. Třeba v Dobré u Frýdku-Místku se taky dálnice ohnula směrem na jih. Staré vize se mění a je třeba se přizpůsobit nové situaci.
To je samozrejme v poriadku, lenže tu sa už pred stavbou vedelo, že je to nebetyčná kravina. Napriek tomu sa to v tej trase postavilo.
Ono je rozdiel keď sa pretrasuje pretože sa počas stavby zistil problém, a keď sa to nasilu pretláča hoci sa dopredu vie, že je to zlé riešenie.
Když si 2x naprojektujete dálnici přes sesuv, to je pak těžký.
jojo, Prackovičtí by mohli vyprávět …
No přesně.
Tam sú zosuvy po celej dĺžke diaľnice.
Aktuálne zhotoviteľ začal búrať časť už vyasfaltovaneho úseku, lebo sa objavili trhliny.
Plus sa musí stabilizovať zosuv pod hradom pri Likavke, kde uteká aj most
Takže jim ujíždí i ta náhradní trasa? No fajn.
Z Bratislavy do Košic se po dálnici jet dá. Přes Budapest.
Nedá, Maďari ešte stále opravujú úsek pri Miškovci, ktorý sa zosunul.
Tak jako my jsme kulturně nejbližší Němcům a Moravané Rakušanům, jsou Slováci kulturně blízcí Maďarům. Staletí vlivu se projevují i dnes velmi zřetelně.
To, že se slovenská koridorizace dostala sotva do Žiliny je smutné. Ale to, že dálnice bude (možná) až po roce 2030 je vyloženě ostuda.
My můžeme je držet hubu. Pražský okruh, D3 u Prahy. Ještě větší ostuda.
Bohužel ten koridor je výsledek opakujícího se postupu dopravního plánování na Slovensku: 1. Megalomanské plány (koridor na minimálně 160 s tunelem pod Štrbou; metro, vlastně rychlodráha, vlastně podpovrchová tramvaj, vlastně rychlodráha v Bratislavě) 2. Rozklad stávající infra (železnice, tramvaje) v očekávání těchto vzdušných zámků (přitom posměšky směrem k Česku, že mezitím opravuje stávající infra s minimálními přeložkami) 3. Šok, že to nemáme pořádně připravené a stejně tuto megalomanii Unie nezaplatí 4. Dvacet let se nic neudělalo a my začínáme flikovat stávající infra tak, jak se dělali Češi před dvaceti lety. Někdy ještě s horšími parametry, protože nemáme prachy ani na… Číst vice »
Ještě chybí polovina tunelu Branisko…
na druhou stranu jim můžeme přičíst k dobru, že o tom už i nahlas uvažují.
Onehdá o tom psali v Učitelských novinách.
No, spíš je to předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích…
No uvažujú, pretože tá prvá rúra už pomaly končí so životnosťou.
A minimálně do roku 2034 chybět bude.
tunel Branisko bude muset postavit nově
A důvod?
Bude prča, až to zavřou kvůli údržbě…
Klid! Silnice kolem pomníku CHVALABOHU v sedle Branisko pořád ještě existuje!