Po kompletní D1 do Košic nejdříve v roce 2032. Poslední úsek budou Slováci stavět 7 let
Stavba D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Foto: Skanska

Poslední úsek, který se ještě ani nezačal stavět, vyjde v přepočtu asi na 37 miliard korun.
Jaké má tedy číslo dálnice, která vede do Košic už od roku 2010 a dle premiéra Fica to byl nejlépe připravený projekt ve Slovenských dějinách?
Však to Ficovo prohlášení může být pravdivé 🙂
Slovensko je absolutní tragédie. Země bez budoucnosti, špatné zdravotnictví, katastrofální stav infrastruktury. Ve vládě odporný proruský mafián Filcko. Za chvíli bude vyspělejší i Moldavsko. Jen se bojím, abychom se po letošních volbách neubrali stejným směrem. Jelikož s největší pravděpodobností vyhraje vláda slovenského zločince a podvodníka, kterému tleskají akorát blbci a pomatení důchodci.
PS Kdyby neměli Tatry (cestovní ruch), tak by ta země byla úplně na dně.
Tatry je nezachráněj. To by se tamní pracovníci ve službách museli jinak snažit…
Nedávno jsme měli v práci debatu o tom, kde v EU se aktuálně nejhůř žije a kde je to nejvíc depresivní. Došli jsme k závěru, že Slovensko. Stát absolutně bez perspektivy, vláda plná poloruských agentů, východní regiony připomínající Ugandu, šílený stav jakékoliv infrastruktury, rozpadající se zdravotnictví, …
A Vy se tam chystáte někam stěhovat, že jste hledali, kde se aktuálně nejhůř žije? Nebo proč jste o tom diskutovali? Když žijete v dobrém státě, tak proč vést takovou diskusi?
Proč jsme o tom diskutovali? Protože můžeme?
Že musí přetrasovat rozestavěný tunel je ostuda, ale dá se to nějak vysvětlit. Že musí přetrasovat již dokončeny úsek dálnice, to je nekoncepční diletantství rozvojové země. Uvidíme, jak dopadneme u nás s tunelem u Mladějova, který se ve složitých geologických podmínkách bude stavět tak nějak „naslepo“.
Pořád lepší přiznat chybu než to prostě protlačit špatnou trasou.
Viz Prackovice.
Kde sa pretrasoval dokončený úsek diaľnice?
Úsek pri Ružomberku je zle trasovany. A zrovna o tom zosuve pri tuneli vedeli, no aj tak tlačili variant s kratším tunelom. Ten veľký zosuv pri Liskovej tiež nebol novinka.
Jakože staví s tím, že dopředu ví, že je potká sesuv? Dobrý teda.
Áno. Je to trasované aj cez známe zosuvné územia.
Zrejme myslel tie dva kilometre pri Turanoch, ktoré budú slúžiť iba ako superluxusný privádzač
Dubná Skala – Turany, ten kus diaľnice pri Turanoch?
jj
A mě to to přijde celkem normální, že lidé občas změní své plány. Třeba v Dobré u Frýdku-Místku se taky dálnice ohnula směrem na jih. Staré vize se mění a je třeba se přizpůsobit nové situaci.
Když si 2x naprojektujete dálnici přes sesuv, to je pak těžký.
jojo, Prackovičtí by mohli vyprávět …
No přesně.
Tam sú zosuvy po celej dĺžke diaľnice.
Aktuálne zhotoviteľ začal búrať časť už vyasfaltovaneho úseku, lebo sa objavili trhliny.
Plus sa musí stabilizovať zosuv pod hradom pri Likavke, kde uteká aj most
Takže jim ujíždí i ta náhradní trasa? No fajn.
Z Bratislavy do Košic se po dálnici jet dá. Přes Budapest.
Nedá, Maďari ešte stále opravujú úsek pri Miškovci, ktorý sa zosunul.
To, že se slovenská koridorizace dostala sotva do Žiliny je smutné. Ale to, že dálnice bude (možná) až po roce 2030 je vyloženě ostuda.
Ještě chybí polovina tunelu Branisko…
na druhou stranu jim můžeme přičíst k dobru, že o tom už i nahlas uvažují.
A minimálně do roku 2034 chybět bude.
Bude prča, až to zavřou kvůli údržbě…