Po Česku a Ghaně úspěch i doma. PESA získala první kontrakt na Regiofoxy v Polsku
Vizualizace jednotky 231M pro Koleje Dolnośląskie. Foto: KD

Nové jednotky mají zamířit i na výkony k českým hranicím
Nové jednotky mají zamířit i na výkony k českým hranicím
No skutečně jsou ČD s tímto zázrakem v dobré společnosti, Ghana a Dolní Slezsko. To skutečně ukazuje na co Pesa, potom průšvihu v SRN kde ji před bankrotem zachránil až stát, cílí Roozumimmtomu, že na trhu nic levnějšího není,, ale pokud by se dobře napsalo VŘ, tak by mohlo vyhrát něco kvalitnějšího a ČD by pak,polském výrobci nemusely sloužit jako zkušební polygon. Přičemž některé chyby jsou neodstranitelné, nebo odstranitelné jen částečně. Podle mě kdyby se vzalo,do,úvahy i toto,mtak by takový Alstom mohl být provozně levnější.
No on ten Alstom už nějakou dobu na tom není není zrovna nejlíp: https://www.railway.supply/en/alstom-faces-issues-delivery-delays-and-technical-malfunctions/
V případě Lintu? To sotva.
LINT přestali koncem roku 2023 vyrábět.
Myslíte ten Alstom který se do soutěže nepřihlásil?
Jakto že ta vysoká cena? Inflace, malé množství?
Byl v té soutěži nějaký další účastník (Newag)? Nikde jsem to nenašel.
Nebyl. Přihlásila se jen PESA. Lze to najít v nějakém článku na rynek-kolejowy.pl
Taky specifické požadavky (schválení pro ČR), něco bude dáno malým počtem kusů.
Plus se dá předpokládat, že jednotky z opce budou levnější, protože jednorázové náklady (projektování, schvalování apod.) výrobce obvykle rozpočítá mezi ty jednotky, u kterých má jistotu odběru.
U uváděných cen je nutno uvádět i datum. Pak bude jasně vidět, jak rychle státní měny ztrácejí hodnotu.
Budou vybaveny i zabezpečovačem LS? Nebo bude případný přeshraniční provoz možný i bez něj?
V úseku Lubawka-Trutnov snad hrozí výskyt kódování?
Neblbni apríl už byl 😅😂😇
Ta původně ČD jednotka, která byla v Ghaně první den provozu zdemolována kamionem mimo přejezd už jezdí?
Viděl jsem nějáké foto ze zahájení a mám pocit, že jí nahradili regiosharkem
Nenahradili. Měli jeden Fox a jeden Shark už od začátku.
https://grda.gov.gh/2024/12/09/president-akufo-addo-commissions-the-97km-tema-mpakadan-railway-line-and-two-new-ultra-modern-trains/
nebo zde:
https://www.youtube.com/watch?v=QWt_LOUPPFM&ab_channel=3News%28TV3Ghana%29
Docela by se mi líbilo, kdyby k nám zajížděli v prokladu s našimi jednotkami na plánovaných Sp vlacích Pardubice – Hradec Králové – Náchod – Meziměstí – Wroclaw.
Interiér nových jednotek u KD (Impuls či Elf) mi přijde příjemný, poměrně svěží, pohodlný a hlavně moderní, což by bylo pěkné osvěžení provozu u nás.
Dělat takovou linku kombinací různých* vozidel dvou dopravců není úplně šťastné řešení. To je lepší, aby všechno odjezdila vozidla ČD, nebo naopak KD.
* to, že KD kupují taky Regiofoxy, ještě neznamená, že budou s těmi ČD shodné.
Přímé vlaky Hradec Králové – Wroclaw se plánují, ale tuším, že to mají být vložené spoje. Mělo by se jednat o čtyři páry spojů a pokud si to dobře pamatuji musí být v době jejich zavedení hotová mimo jiné výhybna Česká Metuje. Zmínka o spojích je i zde: https://www.dopravakhk.cz/clanky-zajem-o-mezinarodni-spoje-mezi-kralovehradeckym-krajem-a-polskem-pretrvava.html