Po Brně už jezdí 30 tramvají Drak, projekt je v závěrečné třetině
DPMB si montáž dělá sám, aby ušetřil.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) dokončil v rámci montáže vlastních tramvají již 30 vozů EVO2 (Drak). V Česku zcela unikátní projekt je tak v závěrečné třetině. Celkem sestrojí pracovníci ústředních dílen DPMB 41 nízkopodlažních a plně klimatizovaných tramvají tohoto typu.
„Každodenní provoz nových tramvají typu Drak nám ukazuje, že tento projekt byl dobrým rozhodnutím a krokem kupředu. V letošním roce dokončíme šest vozů a v příštím roce posledních šest, čímž celý projekt uzavřeme. Tramvaje Drak si získaly mezi cestujícími velkou oblibu, do budoucna budeme uvažovat, jak na tento projekt navázat,“ uvedl šéf DPMB Miloš Havránek.
Na kompletaci vozů se vystřídá 50 lidí všech profesí od elektromechaniků přes zámečníky, truhláře, čalouníky až po lakýrníky. Začalo se v září 2019, první cestující se svezli o rok později. DPMB si montáž dělá sám, aby ušetřil. Stavebnici dodávají Krnovské opravny a strojírny (výzbroj je od firmy Cegelec). Vedle vlastní kompletace, která je v tuzemských poměrech unikátní, jde o první klimatizované tramvaje v jihomoravské metropoli.
„Po dodávce hrubé konstrukce od výrobce začínáme na obou článcích s lepením podlah a lakováním. Pokračujeme přípravou izolace a kabeláže, montáží obložení a pokládáním podlahové krytiny. Následně oba články spojíme a přichází na řadu oživení vozu, závěrečné kontroly a revize. Jakmile má vůz všechny potřebné dokumenty, může vyjet s cestujícími,“ dodal technicko-provozní ředitel DPMB Vítězslav Žůrek.
Jeden vůz za 23 týdnů
Podle DPMB se projekt Drak i přes problémy spojené se špatnou dostupností některých dílů, růstem cen i důsledky covidu drží svého časového harmonogramu.
„Montáž prvního vozu byla samozřejmě nejnáročnější a trvala o více než měsíc déle. Nyní jsme se časově ustálili na 23 týdnech práce na jednom vozu,“ uzavřel vedoucí ústředních dílen DPMB Tomáš Kadlec.
Dopravní podnik města Brna má s kompletací vozů zkušenosti již z minulých let, obdobný postup byl volen při rekonstrukcích tramvají typu T3 na VARIO LF a typu K2 na VARIO LF2.