Plzeňský kraj zrušil pětimiliardovou soutěž na provoz vlaků, jediná nabídka byla příliš drahá
Na tratích v souboru Plzeňsko budou nejspíše dál jezdit České dráhy.
Plzeňský kraj ani napodruhé nevybral dopravce, který by patnáct let provozoval vlaky v provozním souboru Plzeňsko. Ten pokrývá hlavně regionální tratě v okolí krajského města. Do soutěže s odhadovanou cenou se přihlásil jediný zájemce: České dráhy.
Krajští radní proto tento týden soutěž zrušili, jak vyplývá z informací na profilu zadavatele. „Nabídková cena byla příliš vysoká. Vypíšeme pravděpodobně novou soutěž,“ řekl náměstek hejtmanky pro dopravu Pavel Čížek. Kraj nyní bude jednat s Českými drahami o přechodném zadání výkonů na kratší dobu, současná smlouva je do roku 2023.
Zakázka byla vypsána už loni v únoru, několikrát došlo k posunutí termínu nabídek. Patnáctiletá zakázka znamenala rozsah nejméně 22,5 milionů kilometrů. Kraj soutěžil provoz na tratích, kde dosud jezdí České dráhy. Šlo o linky P4 Plzeň – Žihle, P13 Plzeň – Bezdružice, P14 Planá u Mariánských Lázní – Tachov (s možným vedením vlaků do/z Plzně přes Svojšín), P21 Rokycany – Nezvěstice (s možným vedením spojů do/z Plzně přes Rokycany) a P22 Plzeň – Radnice. Podmínkou byla modernizovaná nízkopodlažní vozidla vyrobená po roce 1995.
Soutěž kraj vypsal původně už předloni, ale nakonec ji zrušil, protože si dopravci stěžovali na příliš krátký termín pro podání nabídek. Plzeňský kraj už ve veřejné soutěži vybral dopravce elektrických vlaků mezi Klatovy a Berounem na lince P2, v soutěži vyhrály České dráhy.
Plzeňský kraj jako jediný v zemi soutěží postupně všechny výkony na železnici v otevřeném zadávacím řízení. Před dvěma týdny radní rozhodli o zadání výkonů u pošumavských lokálek společnosti GW Train Regio. Soutěž na provozní soubor Český les dosud neskončil, je už ale po elektronické aukci, kde byly jen České dráhy. Podle Čížka pravděpodobně kraj také zruší.