Plzeňský kraj vybírá dopravce pro spěšné vlaky do Karlových Varů, vítěz převezme jednotky Českých drah
Nové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhy
Od roku 2026 by mělo dojít k rozšíření počtu jednotek na trase o další dvě.
nač vyhazovat tolik peněz,snižte jízdné,ať si lidé cestu mohou dovoli! vlaků je dost,ale na starých si manažeři nenekradou.kdo potřebuje wifi a podobné nesmysly.lidé se chtějí levně dostat z jednoho města do druhého.
Čím dál tím větší tarifní zmatek pro cestující. Hlavně na pomezí krajů. kdy cestující pravidelně dojíždí do zaměstnání z jednoho kraje do druhého. Například Řečany nad Labem – Poděbrady. Nástup v Pardubickém kraji ( IREDO ), výstup v Středočeském kraji ( ROPID ). Takže měsíční jízdenka na celou trasu v krajských tarifech nejde. Když si koupí měsíční v tarifu ČD, tak z Kolína do Poděbrat jezdí tři dopravci ( Os ČD, R RegioJet, a Sp ARRIVA ) takže použitelný spoj je pouze jeden ze třech. Dříve jeden tarif a spojení třikrát za hodinu, dneska jen jednou za hodinu. Jedině dvě… Číst vice »
To je propletenec, když jsou Pantery v uni nátěru „Najbrt“ ČD, pak jsou asi i jejich vlastníkem. Komu by je pak předávaly? Maximálně prodaly a to jen, pokud bude oboustranný zájem.
Slyšel jste o lakování nebo polepu-?
Jen si v duchu říkám, co se stane při změně dopravce ? V podstatě asi nic. _Jen si zaměstnanci poděpíšou nové smlouvy, vezmou nové košile… A jestli by tam byla nějaká služba navíc, to je otázka….
tam někde píší že by se předávali lidi? Píše se o vlacích, takže by by jiný dopravce přivezl jen svůj personál a jezdil s vlaky čd 😀 Vždycky jsem se setkal s tím, že při přebrání linky at už německým die lländderbahn nebo arriva, tak měli svůj personám, ale byl jsem obvykle rád, protože přišli malí, nebo ve středním věku a vystřídali ty protivné „důchodce“ z čd. 😉
docela mě překvapilo, že nehodí vše čd, dokud jim to mužou dát legálně a přispět jako další kraje k návratu monopolu a vypakování alternativních dopravců.
Co by z toho kraj měl?
Nic, jen by přišel o dotaci z EU.
není ta dotace vázaná na ta vozidla čd? Takže pokud by jim to dal bez soutěže, tak by se nic nestalo. Nový dopravce by nemohl přivést jiné vlaky a musel by jezdit s těmi od čd. Takže si myslím, že moc dopravců se tam asi hrnout nebude, ale třeba někdo bude chtít, kdo ví.
Dotaci by ČD musely vrátit a objednavateli by naúčtovaly vozidla o 85 procent dražší.
Člověk by pochopil, kdyby se jednalo o spoje, o které nemá nikdo zájem. Tady to ale fiunguje mxslím bez problémů.
O tom to fakt není.
Končí stávající smlouva, tak se soutěží nový dodavatel. Pro maximální transparentnost a minimální cenu.
Má někdo odkaz na jízdní řád od roku 2026? ( Co konkrétně pokryjí ty dvě další jednotky?)
Je to v zadávací dokumentaci https://ezak.cnpk.cz/contract_display_10339.html
Jo díky, jestli správně koukám tak to není vlak navíc, ale posílení toho vlaku v 5 odpoledne z Plzně v pátek na dvě jednotky…. (Mimochodem v letní víkendy by to chtělo i ty ranní z Plzně)
Jenom mě to zajímalo, díky za link.
Krom zadávací dokumentace je to stejně sci-fi, jako dohady kolem jízdního radu 2019/2020. Už se ze toho hraběte 3 roky. Za 2 roky budou volby, pak další…
Další ze série případů, u kterých si kladu otázku: pročpak kraj(e) nesoutěžil(y) ty výkony už v době, kdy ty jednotky byly pořizovány?
A čo mali urobiť? Predčasne vypovedať stávajúce zmluvy?
Od 12/2009 platily 10leté smlouvy.
Takže smlouvy účinné od 12/2019 mohly být soutěženy, včetně podmínky pořízení nových jednotek již k tomuto termínu.
pro cestující je to ideální situace – jízdenky IDPK tu drtivě převažují a pokud by vyhrál jiný dopravce než ČD, změnil by se defacto jen vizuál – – počet vlaků a kvalita souprav se nezmění
nezměnil by se dokonce ani vizuál, ten si kraj drží jednotný bez ohledu na dopravce, jediná (ne)viditelná změna by bylo přemalování loga na dopravce schovaného někde na skříni vozidla a pak ještě jiný stejnokroj personálu
U jednotek 650.2, které jezdí na Cheb a jsou v nátěru PK, by se nezměnilo dokonce ani logo, neboť mám pocit, že tam kvůli všemožným polepům ohledně dotace logo ČD nikde není
Nyni jsou 2 jednotky v barvě kraje a 2 jednotky v barvě dopravce, takže barva by se na dvou jednotkách zmenila
Změnilo by se to, že by si již nemohli zakoupit jízdenku v tarifu dopravce v mezikrajské přepravě, jiný dopravce by neměl mobilní aplikaci, půjčovny kol, úschovny apod.
https://oneticket.cz
Zakoupení jízdenky v tarifu dopravce v mezikrajské přepravě … přes mobilní aplikaci/web je u soukromníka nemožné? Jezdím na ně, doteď jsem to netušil.
Třeba Arriva aplikaci má a mezikrajská jízdenka je často cenou rovna OneTicketu.
aplikaci sice má..ale s čd můj vlak jsem provedl stovky nákupů a jestli se mi nepodařilo zakoupit jízdenku 1x, tak to bylo hodně..u arrivy je standard nakupovat lístek tak min. na 3x..
Dopravce bude nabízet takové služby, které mu zadavatel zadá.
Pujčovny kol a úschovny s tím jak souvisí? To si ČD přeci můžou provozovat i tak
Kolo z půjčovny ČD si můžete půjčit i když přijedete autem nebo vlakem jiného dopravce, totéž úschovna zavazadel, stejně jako v jakékoliv jiné komerční uschovně/půjčovně soukromého provozovatele. Zde skutečně problém není.
Nebylo lepší nejdříve vysoutezit dopravce který ný ty dotace dostal?
Takhle se zbytecne tříští vozový park dopravců (pokud teda nevyhraje ČD)
Je videt, ze dotace byly ucelove. Kdyby to vyhral jiny dopravce , dokaze to opravit a mit vlastni zazemi? A zamestnance?
Musel by si poradit.
Když bude jezdit ve městě, kde se ty jednotky vyrábí, tak si snad dokáže pohodlně zasmlouvat údržbu tam, ne?
Nic proti ale nemyslím si, že to je reálné. Plzeňská škodovka už nyní dává svoji práci ven (ŽOS Trnava, montáže v PARS) a tak by asi o údržbu a servis neměla sebemenší zájem protože by ji to zabíralo místo pro větší kšefty
Nevím jestli je dobré, že výrobce pro svoje stroje nedokáže nabídnout servis. To nemá moc budoucnost.
tak si může domluvit servis u ČD, co je na tom? pokud vím, tak ČD vPlzni stavěly nové depo…
Budu hádat, hledáme, hledáme, supermanažera z M. Lázní najdeme…
O čem to mluvíš?
O členovi ANO, který po neúspěchu v krajských volbách dělá manažera u ČD a k tomu starostu(?) v MarLáz. Čím víc funkci, tím líp.
Jak by bylo řešeno jízdné, pokud by to nebyly ČD? Každý kraj má svůj systém, jízdenka ČD by neplatila, takže mezi kraji by se jezdilo na tarif onoho dopravce, one ticket díky svému nastavení nepoužitelný? Pěkný zmatek.
Sp Plzeň – KV (a jiné vlaky) v Chodové Plané v létě loňského roku, kdy byly nové jednotky postupně nasazovány do provozu:
https://youtu.be/x8uNSpWuxDA
Ano, běžně se používá v rámci kraje integrovaný tarif, přeskrajské cesty pak v tarifu dopravce či One ticket. Ten One ticket někdy stojí stejně jako jízdné ČD, někdy je i levnější než integrovaný tarif. Někdy, ne vždy.
Já bych v tom takový problém neviděl. Funguje to jinde, proč ne zde. 🙂
Stejně jako se to řeší třeba u R Plzeň – Most.
Jsem opravdu zvědav, jestli se najde nějaká firma, která si troufne podnikat se Škodašmejdy bez ministerstva platícího chyby managementu za zadkem.
Teoreticky by se mohli domluvit na servis přímo se Škodou, když je to v Plzni. Další věci je, jaké další jednotky dopravci nabidnou.
Jak mají ten případný převod vlastnictví zařízen? Poku mě paměť neklame, tak v Liberci se taky holedbali převodem vlastnictví a pak z toho raději vycouvali…
A vybírat jen na základě ceny se nemusí úplně vyplatit…
Je to popsáno v zadávací dokumentaci.
Pro cestující by to byl zmatek, kdyby některé vlaky byly ČD, některé zase někoho jiného.
A jak se to tedy prosím dělá dodnes, kdy například v Ústeckém kraji jezdi i pět dopravců?
tak maj ovšem intergrovaný systém….
ovšem integrovaný „systém“ karlovarského kraje (kde například neexistuje jednorázové jízdné) má svá specifika….
Na R25 si cestující taky zvykli. 🙂 A zrovna kolem Varů, či Mariánských Lázních nejezdí pouze jeden dopravce. I v Plzni…. a najednou by to měl být problém? 🙂
Cestujícím je to naprosto jedno a je nad jejich rozlišovací schopnosti, kdo jaký vlak provozuje. Natož když ty vlaky budou mít stejné barvy.
Vzhledem k tomu, že cestu vlakem si pravidelně platí cca 8% populace, tož myslím, že ke zmatení většiny populace přispívají spíše jiné faktory.
Např., že firma která provozuje železniční dopravu si do názvu zavedlo slůvko „dráhy“. A aby to potvrdila, tak svůj firemní magazín nazvala „Železničár“.
Což dává perfektní smysl v kontextu s firmou provozující mj. nádraží, která se zove „Správa železnic“.
(ironie)
Ještě jsi zapomněl připomenout, že na 60ti procentech železničních tratí se odehrávají pouhá 3 procenta osobní železniční přepravy.Jako naprostou samozřejmostí už bereme vypínání dotací.Dneska jsi to ještě nepsal a to je už 11 hodin.😃😃😃😃😃
Nic takového jsem netvrdil. Pokud chcete citovat, tak prosím pravdivě. Děkuji.
Slovo „dráhy“ má historický původ, od r. 1918. A časopis Železničář vychází snad od nějakých 60. let. A zaměstnanci ČD jsou snad také železničáři…
Je omylem si plést železniční dopravu s muzeem, Například původní význam slova „zpověd“ je také úplně jiný než ten význam který převažuje dnes ve většině společnosti. Ale nikomu to nevadí. A zejména nikdo nečerpá obrovské dotace v desítkách miliard Kč, aby celé populaci vysvětloval, že původně se slovem „zpověď“myslelo něco úplně jiného než dnes.
A když už SŽDC utrácela spoustu peněz během Babišovy vlády za přemenování z názvu SŽDC, tož ten nový název SŽDC měl být výstižný, srozumitelný populaci … vzhledem k tomu, že cca 95% příjmů SŽDC pocházelo z dotací, tak se SŽDC měla přizpůsobit populaci. Nikoliv naopak.
Název „Správa železnic“ právě že je dost výstižný.
O. K., název „České dráhy“ pro „jednoho z mnoha dopravců v osobní přepravě“ skutečně je zavádějící. Stejně jako např. název „osobní vlak“.
Odmítám s Vámi diskutovat. Nezlobte se, prosím, ale nemám důvod měnit své rozhodnutí = sdělil jsem Vám to již několikrát a budu to opakovat. Neboť se neshodneme naprosto ani v tom základním.
Jevíte se mi, že dle toho co jste napsal schvalujete nepotismus a schvalujete zásadu „všichni jsme si rovni, ale někteří jsme si rovnější“. Je Vaše právo o tom přemýšlet.
Mé právo je věnovat svůj čas něčemu jinému.
Mějte se fajn.
My bychom si moc přáli, abyste dodržel slovo a odmítal diskutovat. Děkujeme moc.
Zaseklýmu spambotovi se to nedá vysvětlit.
Je v pořádku, že jste nepochopil. Každému není shůry dáno.
Jsem rád, že zvládáte i sebekritiku.
SŽDC se přejmenovala na SŽ z nařízení EU, jejímž je ČR členem..A to již od roku 2004
Zdroj, prosím?
Nebo snad čerpáte z aprílového čísla OBZORu?
Jaké nařízení?
Několik let v 90. letech 20. stol. se to periodikum jmenovalo „Týdeník ČD“.
P. S. Zaměstnanci např. ICOMu Transport jsou „silničáři“? 🙂
Co to je za blbost? IDS jízdé v tom platí stejné ať to jede kdokoliv.
Jak to asi řeší u autobusů, kde je těch firem desítky? A jak u NAD, kdy autobusy patří kolikrát každý někomu jinému a režijka v nich platí…
Na nádraží v Mostě jezdí 5 dopravců a zmatky nejsou žádné.
Zrovnabtady bych řekl že ČD mají dost konkurenční výhodu, protože vlastní depo kde mohou provádět údržbu. Jiný dopravce by si musel depo pořídit nebo pronajmout, což se negativně odrazí na ceně.
Nicméně ČD to depo taky nějak financovaly a teď ho provozují, takže taky si nesou nějaké náklady. Spíš bych to formuloval tak, že ČD mají konkurenční výhodu v tom, že některé kraje jim nabagrovaly výkony bez jakékoliv snahy o nějakou formu soutěže, což jim dává možnost jisté velkorysosti v uzavírání jiných kontraktů.
Odpisy, ne náklady.
Úroky, třeba?
Sorry, nejsem účetní, nebyl jsem si jist, zda slovo odpisy je to pravé.
Bude dělat v depu ČD, jak se ostatně děje v mnoha dalších. Případně ho odkoupí.
To už je jisté, že přejdou na jiného dopravce? Z nadpisu to tak vyplývá.
Vítězem můžou být i ČD, holt v nadpisu není prostor pro nějaké složité myšlenky.
Za peníze v Praze dům. Když mám depo, tak pro něj potřebuju práci. Když mám depo a pro něj práci, placenou zákazníkem, tak bych musel dělat něco fakt blbě, abych si nevydělal.
tak tady je asi méně pravděpodobné, že by po tom hned skočil někdo jiný… Odhadoval bych, že to zůstane u ČD….
Pro autora – linka, resp. soubor P1 VÝCHOD neexistuje, existuje P1 JIH Horažďovice předm. – Plzeň – Pňovany
Díky.