Trať, která bude zasažena delšími výlukami, kde „již brzy“ bude elektrizováno…
Obvykle tento stav byl výmluvou (či oprávněným důvodem), proč nesoutěžit (zejména ne na delší kontrakt).
Nicméně je fajn, že už v tom roce cca 2013 tam ty Sharky vůbec byly pořízeny a neargumentovalo se, že „tady přeci bude brzy drát“.
Jan
2 dny
Když se před časem psalo o příchodu soukromých dopravců na naše tratě, předpokládal jsem, že po našich kolejích budou jezdit kvalitní, pohodlné a pěkné vlaky že Západu. Spletl jsem se. Dočkal jsem se akorát naprostého chaosu v tarifech, pro běžného cestujícího nemá soukromý dopravce žádný přínos.
Vůbec nedonutily soutěže ČD zoptimalizivat služby, vůbec teď neprochází česká železnice masivní obnovou vozového parku.
Díky výrazně levnějším IDS už stejně na tarif dopravce v regionální dopravě téměř nikdo necestuje, zvlášť, když je to tahle špičkový systém jako IDPK.
IDPK beru hlavně jako vzor v tom, že lze koupit jeho lístky KAMKOLIV (i na zastávku, kde jezdí jeden bus za týden) v aplikaci Můj vlak. Paráda, kéž by se inspirovali i další!
V čem? Že nejsou nízkopodlažní nebo že jim v kopci dojde dech možná ještě dřív než Regionově?
Ne nejsem zastáncem Regionovy nebo 810, ale 845 opravdu není posun v komfortu.
Jestli tady budou soukromníci 845ky ať jdou do háje.masivni obnova ? Tak nakupuje ČD 100 ks nových Foxu. Ale pořád tu je 200 Regionova které je třeba nahradit.
A s těmi náhradami regionov ČD právě dost pomáhají i ti soukromníci 🙂 V některých případech nahradily regionovy právě ty 845, i když to jsou zálohy a správně tam má jezdit něco nízkopodlažního. Jindy byly regionovy nahrazeny RS1, sharkem, foxem, regiosprinterem, desirem, lintem nebo GTW (ať už soukromníka nebo ČD), a tam snad není sporu o tom, co je lepší.
Líbí se mi vaše věta, že česká železnice vůbec neprochází masivní obnovou vozového parku. Tak vám nevím, Vy jste buď něco zaspal a nebo nejste při smyslech. Pokud vidím dobře, tak České dráhy nasazuji neustále nová a nová vozidla ať už polské pesy, nebo elektrické jednotky od Škody. Bylo by možná dobré, kdybyste alespoň mluvil pravdu. Ano u soukromých dopravců, žádná masivní obnova neprobíhá.
Zapněte si detektor ironie.
Masivní obnova parku probíhá tam, kde si to vyžádal a zasmluvnil objednavatel. Že je to vesměs v souborech, kde jezdí ČD, je pravda, ale obnova parku není dobrá vůle ČD, ale výsledek smluv s objednavateli, případně akce kraje samotného (JMK). V budoucnu pak proběhne obnova strojového parku na hlavních linkách v Ústeckém kraji, kde dopravcem bude RJ.
Opravdu bych se zeptal jich, sám jsem tam jel s GWTR jednou, tak nejsem reprezentativní vzorek. Jen jsem si vzpomněl na to parte „konec státního dopravce“ na čele 810 s opocenými okny, kdy vedle stály připravené RS1…
Samozřejmě by bylo v pořádku i kdyby tam ty RS1 nasadily ČD. Liberalizace je jedna věc, důležitější je že kraje řeší co tam bude jezdit a za kolik, ať už to pak vyhraje kdokoli.
Tak si poposedněte. Místo jednoho tarifu máme x tarifů do toho IDS a pak předražený one ticket. Do toho někde.dopravce svuj tarif mít nesmí a někde jo. Opět to omezuje možnost jet R a Os (např. Otrokovice – Staré Město)
Z jenotlivých omezení daných špatnou prací objednatele se nedá dělat závěr. A už vůbec ne tak dramatický a nepravdivý jako učinil senior výše, který beztak sedí doma na zadku a o problémech s tarify se dozvěděl z internetu.
Najezdím vlakem tisíce kilometrů ročně na tarif PID a ČD, v navazujících spojích (většinou autobusech) si kupuju místní jízdné (tak se to ostatně dělalo i kdysi) a problémy, které mi vadí, jsou někde úplně jinde než v koexistenci tarifů.
Těch omezení je v naší síti dost. Včetně přestupu mezi dopravci (znovu se platí nastupní taxa), přípoje jsou sprosté slovo. System značně nepřehledný… průměrný člověk se jednou spálí a podruhé už vlakem nepojede…
Z čeho detekujete, že příčinou chaosu, který má pan Jan v hlavě, je právě stáří?
Pan Jan by mohl, pokud by k tomu byl ochotný, prozradit svůj věk, aby podepřel, nebo vyvrátil váš názor.
Já bych, vzhledem k celkově negativnímu vyznění jeho příspěvku, spíš předpokládal, že se prostě chtěl jen „odvzdušnit“ a tak spontánně použil to, co ho právě napadlo.
Tak znova.
1. O tom, jaké kde jezdí vlaky (staré, nové, krátké, dlouhé), nerozhoduje dopravce, ale objednavatel – příslušný krajský úřad nebo Ministerstvo dopravy. Výjimkou jsou komerční linky, provozované na riziko dopravce, ale těch je naprosté minimum.
2. Přínos liberalizace závazkové dopravy spočívá v tom, že se situace v dopravě rozhýbala – objednavatelé se začaly zajímat, co za své peníze dostávají, naučily se objednávat služby dopravců.
3. Ve výsledku to znamená, že se opustilo zvykové právo; „tady 40 let jezdily ČD s hydrou – a nemohlo by tam náhodou jezdit něco lepšího?? Nebo za míň peněz??“
O to více platí koncový zákazník… a úspory objednavatele? Nebuďte vtipný… cely ten cirkus je pro všechny dražší. Ale je to těžké s těmi, kteří slyší na kavu zdarma 😀
Letos se má rozkopat trať do Nýřan… Tak to bude otázka jak vymyslet budoucí provoz, jestli po zadrátování Heřmanky se začne elektricky Plzeň – Heřmanka, pod jinou linkou a smlouvou tedy asi…
tak mě to hned napadlo, že pokud SŽ splní aspoň část slibu, tak tato trať dostane mnoho zásadních změn, skoro si říkám soutěžit na 10 let, to pak bude mnoho dodatků
Heřmanka se snad plánuje P1 z Horažďovic (Nepomuku), ale kdoví jak to nakonec bude… Jinak pokud budou dráty pokračovat dál směrem na DO, tak opět změna, k tomu část nové trati u Plzně. Bude to stále na naftu? nebo BEMU nebo elektrika? Docela zásadní pro volbu vozidel…
Avlaky
2 dny
Jak budou řešeny 2 ranní špičkové spoje kde nyní jezdí brejlovec + 5 vozu?
Brejlovce + vozy by nahradilo zahuštění taktu do Nýřan či Stodu na půlhodinu. Ať sólo či zdvojených jednotek dle potřeby. Tahat velkou soupravu, která dále k Domažlicím veze akorát vzduch, považuji za přežitek. Ano, uznávám, na jednokolejnou trať to nacpat asi těžko.
A co takhle vzít v úvahu, že cestující nejen z těchto 2 zmíněných vlaků se rozdělí do dvou vlaků, jeden pro blízkou frekvenci po staré trati do – přes Nýřany a cestující do vzdálenějších zastávek rychleji po nové trati přes zastávku Líně?
tak dá se vymyslet – viz RJ na Komárnu – dvoupodůažní vozy se dají sehnat i nízkopodlažní, zaleží co dovolí smlouva a co se finančně vyplatí
Nádražák
2 dny
Na tuto soutěž jsem celkem zvědavý. Pokud se nic nezměnilo, tak 844 se mají přesunout od prosinci 2026 na jiné výkony, kde doplní 847. Taky je zajímavé vidět, jak Plzeňský kraj věří SŽ ohledně zprovoznění rekonstruovanétrati do Domažlic.
No evidentně moc nevěří, smlouva od prosince 2026 na 10 let nové trati, která by měla být dle současných materiálů SŽ dokončena v roce 2030, moc nevyhovuje. Leda že by se smlouva dala předčasně ukončit.
Přesně tak – důvěra v elektrifikaci z toho přímo čiší! 😀 Nicméně aspoň úsek Plzeň Nýřany/Chotěšov je reálný… nemohly by to pak vyjezdit BEMU?
Jinak ohledně BEMU by se mi líbilo, pokud by stát = ministerstvo dopravy = ŠŽ přiznalo, že termíny hromady staveb jsou diplomaticky řečeno nejisté… a ministerstvo by zafinancovalo třeba 20 BEMU a dohodli by se, že je teď nasadí na tuto trať s tím, že jakmile se konečně dodělá, půjdou zase o dům dál na jinou, která čeká na dráty…
Vy jste mě nepochopil. Kdo vám bude platit za jejich provoz, až jejich potenciální služba na této trati skončí? Pořízení těch jednotek něco stojí, mají nějakou životnost, potřebujete hradit odpisy popř. splátky úvěru.
Vy jsme mě nepochopil… nákup by financoval stát jako podporu pro kraje, když není schopny dodržovat termíny rekonstrukcí, jelikož na elektrifikaci trati je pak vázaná soutěž na nové jednotky… kraj nemůže vypsat soutěž na EMU, pokud nemá jistotu, že tam dráty opravdu budou! Nebo, jak v tomto případě, budou pak roky jezdit motorové jednotky pod dráty. Vlastní provoz BEMU by hradily kraje.
„V současné době jezdí v blízkosti Plzně nové motorové vlaky v kombinaci se staršími. Starší vlaky bychom rádi do 5 let nahradili bateriovými. Počítáme s jejich nasazením na trať Radnice – Plzeň – Bezdružice a trať Příkosice – Rokycany – Plzeň – Heřmanova Huť.“
Aspoň nějáký kraj uvažuje realně, narozdíl od JMK, MSK kteří čekají dráty na dalších tratích 😀
BND30
2 dny
Já na té lince kromě žraloků vídám odpoledne brejlovce s pěti klasami, což mě docela těší. I kvůli tomu brejlovci, ale hlavně kvůli kapacitě soupravy, která o něčem vypovídá.
Jezdí tam dvě klasické soupravy, ráno dva vlaky do Plzně, odpoledne dva do Domažlic. Předpokládám, že kapacitu souprav definuje zadávací dokumentace, ale teď nemám kapacitu to tam hledat:-)
Trať, která bude zasažena delšími výlukami, kde „již brzy“ bude elektrizováno…
Obvykle tento stav byl výmluvou (či oprávněným důvodem), proč nesoutěžit (zejména ne na delší kontrakt).
Nicméně je fajn, že už v tom roce cca 2013 tam ty Sharky vůbec byly pořízeny a neargumentovalo se, že „tady přeci bude brzy drát“.
Když se před časem psalo o příchodu soukromých dopravců na naše tratě, předpokládal jsem, že po našich kolejích budou jezdit kvalitní, pohodlné a pěkné vlaky že Západu. Spletl jsem se. Dočkal jsem se akorát naprostého chaosu v tarifech, pro běžného cestujícího nemá soukromý dopravce žádný přínos.
Vůbec nedonutily soutěže ČD zoptimalizivat služby, vůbec teď neprochází česká železnice masivní obnovou vozového parku.
Díky výrazně levnějším IDS už stejně na tarif dopravce v regionální dopravě téměř nikdo necestuje, zvlášť, když je to tahle špičkový systém jako IDPK.
IDPK beru hlavně jako vzor v tom, že lze koupit jeho lístky KAMKOLIV (i na zastávku, kde jezdí jeden bus za týden) v aplikaci Můj vlak. Paráda, kéž by se inspirovali i další!
Aplikace Můj Vlak je nějaký etalon? A čeho?
Spíš je etalon IDPK, tohle se nikomu jinému nepovedlo…
Když už, tak otevřít API pro *každého* překupníka. Nevidím důvod preferovat Můj Vlak.
A co jiného byste být IDPK preferoval než Můj vlak? A určitě nenabízejí otevření API i pro další?
Nově to lze v DÚK.
Myslíte masivní obnova vozového parku řadou 845? :-)
lepší 845 než 810
V čem? Že nejsou nízkopodlažní nebo že jim v kopci dojde dech možná ještě dřív než Regionově?
Ne nejsem zastáncem Regionovy nebo 810, ale 845 opravdu není posun v komfortu.
Že jsou po reko
Jako novější potahy na sedačkách? Agregáty asi reko nejsou, když to každou chvíli hoří…
Nebo ten hnusný šrot v podaní RJ… opravdu posun vpřed
Např. Pesy v Ústeckém kraji namísto (před soutěží) Regionov.
Jestli tady budou soukromníci 845ky ať jdou do háje.masivni obnova ? Tak nakupuje ČD 100 ks nových Foxu. Ale pořád tu je 200 Regionova které je třeba nahradit.
A s těmi náhradami regionov ČD právě dost pomáhají i ti soukromníci 🙂 V některých případech nahradily regionovy právě ty 845, i když to jsou zálohy a správně tam má jezdit něco nízkopodlažního. Jindy byly regionovy nahrazeny RS1, sharkem, foxem, regiosprinterem, desirem, lintem nebo GTW (ať už soukromníka nebo ČD), a tam snad není sporu o tom, co je lepší.
To radši Reginu než 845
To chápu, proto jsem psal o všem ostatním co regíny nahradilo. Já kdybych si měl vybrat mezi regínou a 845 tak by to záviselo na délce trasy.
Tak do háje pošli v první řadě Ministerstvo dopravy, které si nastavilo podmínky tak, že leckde ty 845 těm podmínkám vyhovují.
Ministerstvu jsou tyhle linky u zádele, stejně jako R8, R11, R12 a R23 ktere jim nejezdi pod oknem
Některé z nich jim pod oknem jezdí, třeba R21, R24, R26. Stejně jako R20 kde se taky žádná vysoká kvalita netlačí.
Nejen ministerstvo ale i ty slavné kraje
Musíte ale taky napsat, kdo tu masivní obnovu vozového parku dělá… Ostatní dopravci určitě ne…
Masivní obnovu vozového parku na osobních vlacích dělají kraje.
Líbí se mi vaše věta, že česká železnice vůbec neprochází masivní obnovou vozového parku. Tak vám nevím, Vy jste buď něco zaspal a nebo nejste při smyslech. Pokud vidím dobře, tak České dráhy nasazuji neustále nová a nová vozidla ať už polské pesy, nebo elektrické jednotky od Škody. Bylo by možná dobré, kdybyste alespoň mluvil pravdu. Ano u soukromých dopravců, žádná masivní obnova neprobíhá.
Zapněte si detektor ironie.
Masivní obnova parku probíhá tam, kde si to vyžádal a zasmluvnil objednavatel. Že je to vesměs v souborech, kde jezdí ČD, je pravda, ale obnova parku není dobrá vůle ČD, ale výsledek smluv s objednavateli, případně akce kraje samotného (JMK). V budoucnu pak proběhne obnova strojového parku na hlavních linkách v Ústeckém kraji, kde dopravcem bude RJ.
Tak navždy tu staré vraky jezdit nemohly
Zeptejte se cestujících v Sušici, co si o tom myslí. A až tam pojedete, můžete si klidně koupit jízdenku v ČD aplikaci.
Co si o tom myslí?
Opravdu bych se zeptal jich, sám jsem tam jel s GWTR jednou, tak nejsem reprezentativní vzorek. Jen jsem si vzpomněl na to parte „konec státního dopravce“ na čele 810 s opocenými okny, kdy vedle stály připravené RS1…
Samozřejmě by bylo v pořádku i kdyby tam ty RS1 nasadily ČD. Liberalizace je jedna věc, důležitější je že kraje řeší co tam bude jezdit a za kolik, ať už to pak vyhraje kdokoli.
Kdepak přesně máš chaos v tarifech? Z toho projevu mi to přijde jako chaos v hlavě daný stářím.
I ty jednou zestárneš chytráku
Stáří není omluva pro chování se jako osel, který si nevidí do huby.
Tak si poposedněte. Místo jednoho tarifu máme x tarifů do toho IDS a pak předražený one ticket. Do toho někde.dopravce svuj tarif mít nesmí a někde jo. Opět to omezuje možnost jet R a Os (např. Otrokovice – Staré Město)
Z jenotlivých omezení daných špatnou prací objednatele se nedá dělat závěr. A už vůbec ne tak dramatický a nepravdivý jako učinil senior výše, který beztak sedí doma na zadku a o problémech s tarify se dozvěděl z internetu.
Najezdím vlakem tisíce kilometrů ročně na tarif PID a ČD, v navazujících spojích (většinou autobusech) si kupuju místní jízdné (tak se to ostatně dělalo i kdysi) a problémy, které mi vadí, jsou někde úplně jinde než v koexistenci tarifů.
Těch omezení je v naší síti dost. Včetně přestupu mezi dopravci (znovu se platí nastupní taxa), přípoje jsou sprosté slovo. System značně nepřehledný… průměrný člověk se jednou spálí a podruhé už vlakem nepojede…
Ano, v těch přípojích vidím největší slabinu.
Ten „jeden tarif“ ale byl jen pro vlaky.
IDS jsou (v rámci toho kterého kraje) pro vlaky, linkové busy a většinou i MHD.
Jak to omezuje možnost jet R nebo Os (Otrokovice – St. Město). Ve Zlínském kraji můžete jet i na dopravce.
Z čeho detekujete, že příčinou chaosu, který má pan Jan v hlavě, je právě stáří?
Pan Jan by mohl, pokud by k tomu byl ochotný, prozradit svůj věk, aby podepřel, nebo vyvrátil váš názor.
Já bych, vzhledem k celkově negativnímu vyznění jeho příspěvku, spíš předpokládal, že se prostě chtěl jen „odvzdušnit“ a tak spontánně použil to, co ho právě napadlo.
Tak znova.
1. O tom, jaké kde jezdí vlaky (staré, nové, krátké, dlouhé), nerozhoduje dopravce, ale objednavatel – příslušný krajský úřad nebo Ministerstvo dopravy. Výjimkou jsou komerční linky, provozované na riziko dopravce, ale těch je naprosté minimum.
2. Přínos liberalizace závazkové dopravy spočívá v tom, že se situace v dopravě rozhýbala – objednavatelé se začaly zajímat, co za své peníze dostávají, naučily se objednávat služby dopravců.
3. Ve výsledku to znamená, že se opustilo zvykové právo; „tady 40 let jezdily ČD s hydrou – a nemohlo by tam náhodou jezdit něco lepšího?? Nebo za míň peněz??“
Máte pravdu přínos těch pseudodopravců je minimální.
Objednavatelé, kterým soutěžení mezi dopravci snížilo náklady, to jistě vidí jinak.
O to více platí koncový zákazník… a úspory objednavatele? Nebuďte vtipný… cely ten cirkus je pro všechny dražší. Ale je to těžké s těmi, kteří slyší na kavu zdarma 😀
Kávu zdarma jsem v životě nevyužil 😉
Taky kávu nepiju a jako koncový zákazník si radši zaplatím víc za 844 než o půl koruny méně za 810
No to není pravda, většina tarifů integrovaných systémů je levnější než ČD a platí i na bus a mhd.
Nové české ani polské jednotky holt nejsou „Západ“.
Naopak, ty výhody soukromého dopravce jsou pro běžného cestujícího obrovské – třeba Arriva Vlaky jezdí o cca 30-40% levněji než České dráhy.
No minimálně by ČD mohli něco doobjednat u Pesy kde mají stále přes 50 ks v rámci opce k dispozici a vyrobit by se to dát mělo.
A prohrají, protože nové Pesy budou dražší než ojetá Desira, se kterými přitáhne Arriva.
I ČD musí přistoupit na tuhle hru, kdy je třeba přitáhnout co nejlevnější kus šrotu, který horko těžko splní (ale splní) zadání.
Ano to stejně vypadá na ty Pesy, protože ojetých Desir fakt není nazbyt a s 845 nikdo v Plzeňském kraji moc nepochodí.
tak stadlery GTW ještě v německu tuším jsou a nebo hromada lintů
Ty stadlery nebrat
Ovšem, u nás mají s GTW problémy akorát ČD. Arriva nedávno nasadila další várku v JMK, a žádná katastrofa nenastala.
To už ČD otestovaly a na na Olomoucku dodnes děkují … A jezděj náhradama. Rozhodně lepší Desiro, než 842,843 a podobný vraky.
Desiro zapomnělo komfort na výrobní lince
Na to se objednatel neptá.
A to je právě špatně, hospodaří s cizími penězy a zájmy plátců jsou objednavateli u zádele
To ty čd vraky taky nikdy neměly.
Letos se má rozkopat trať do Nýřan… Tak to bude otázka jak vymyslet budoucí provoz, jestli po zadrátování Heřmanky se začne elektricky Plzeň – Heřmanka, pod jinou linkou a smlouvou tedy asi…
tak mě to hned napadlo, že pokud SŽ splní aspoň část slibu, tak tato trať dostane mnoho zásadních změn, skoro si říkám soutěžit na 10 let, to pak bude mnoho dodatků
Do Heřmanovy Huti by mělo jezdit nějaké prodloužené elektrické rameno, zas taková komplikace pro Plzeň-Domažlice by to být neměla.
Heřmanka se snad plánuje P1 z Horažďovic (Nepomuku), ale kdoví jak to nakonec bude… Jinak pokud budou dráty pokračovat dál směrem na DO, tak opět změna, k tomu část nové trati u Plzně. Bude to stále na naftu? nebo BEMU nebo elektrika? Docela zásadní pro volbu vozidel…
Jak budou řešeny 2 ranní špičkové spoje kde nyní jezdí brejlovec + 5 vozu?
Případně jaký je potřeba celkový počet jednotek
Zdvojená jednotka a extra vlak. Velké dieselové mašiny mimo ČD neexistují a vysokopodlažní vozy jsou pro Os/Sp spoje nesmysl.
Zdvojená jednotka je málo . Tři jednotky nahradí brejvovce + vozy ale to už se spotřebou nafty dostaneme ,nad spotřebu brejlovce
momentalne jsou celkem pekna vozidla a mizerna trat – vyhledove asi bude krasna nova trat a malo vozidel…
Brejlovce + vozy by nahradilo zahuštění taktu do Nýřan či Stodu na půlhodinu. Ať sólo či zdvojených jednotek dle potřeby. Tahat velkou soupravu, která dále k Domažlicím veze akorát vzduch, považuji za přežitek. Ano, uznávám, na jednokolejnou trať to nacpat asi těžko.
Další možnost je jednu jednotku po cestě odpojit, pokud s nimi nechceme plýtvat na slabší úseky a řešíme spotřebu. Jinde se to dělá běžně.
Ano, odpojení není problém, problém je připojení. V neděli jsme ve Starkoči získali +10 a ještě se cosi řešilo i na dalších nácestných stanicích.
A co takhle vzít v úvahu, že cestující nejen z těchto 2 zmíněných vlaků se rozdělí do dvou vlaků, jeden pro blízkou frekvenci po staré trati do – přes Nýřany a cestující do vzdálenějších zastávek rychleji po nové trati přes zastávku Líně?
Takto daleko do zatím sci-fi budoucnosti jsem si nedovolil uvažovovat 🙂
A teoreticky kdyby ten brejlovec tahal ty zraloky a krmil je?? Vím že je to spíš scifi a for fun 😀
tak dá se vymyslet – viz RJ na Komárnu – dvoupodůažní vozy se dají sehnat i nízkopodlažní, zaleží co dovolí smlouva a co se finančně vyplatí
Na tuto soutěž jsem celkem zvědavý. Pokud se nic nezměnilo, tak 844 se mají přesunout od prosinci 2026 na jiné výkony, kde doplní 847. Taky je zajímavé vidět, jak Plzeňský kraj věří SŽ ohledně zprovoznění rekonstruovanétrati do Domažlic.
No evidentně moc nevěří, smlouva od prosince 2026 na 10 let nové trati, která by měla být dle současných materiálů SŽ dokončena v roce 2030, moc nevyhovuje. Leda že by se smlouva dala předčasně ukončit.
Teoreticky se stávající smlouva dá prodloužit do roku 2033, s tím, že se po elektifikaci tratě vypíše výběrové řízení na elektrické jednotky.
Přesně tak – důvěra v elektrifikaci z toho přímo čiší! 😀 Nicméně aspoň úsek Plzeň Nýřany/Chotěšov je reálný… nemohly by to pak vyjezdit BEMU?
Jinak ohledně BEMU by se mi líbilo, pokud by stát = ministerstvo dopravy = ŠŽ přiznalo, že termíny hromady staveb jsou diplomaticky řečeno nejisté… a ministerstvo by zafinancovalo třeba 20 BEMU a dohodli by se, že je teď nasadí na tuto trať s tím, že jakmile se konečně dodělá, půjdou zase o dům dál na jinou, která čeká na dráty…
Mohly. A co s nimi uděláte, až bude elektrifikace hotová?
Jako v cele republice? 🙂 To u tech BEMU budou baterky davno po smrti… A porad je moznost je neobnovovat a dojezdit zivotnost jednotky jako EMU.
Vy jste mě nepochopil. Kdo vám bude platit za jejich provoz, až jejich potenciální služba na této trati skončí? Pořízení těch jednotek něco stojí, mají nějakou životnost, potřebujete hradit odpisy popř. splátky úvěru.
Vy jsme mě nepochopil… nákup by financoval stát jako podporu pro kraje, když není schopny dodržovat termíny rekonstrukcí, jelikož na elektrifikaci trati je pak vázaná soutěž na nové jednotky… kraj nemůže vypsat soutěž na EMU, pokud nemá jistotu, že tam dráty opravdu budou! Nebo, jak v tomto případě, budou pak roky jezdit motorové jednotky pod dráty. Vlastní provoz BEMU by hradily kraje.
Myslím že záměr Plz kraje byl, až bude trať opravená, jezdit i Plzeň – Horšák, takže tam by to bylo v pohodě pro BEMU.
„V současné době jezdí v blízkosti Plzně nové motorové vlaky v kombinaci se staršími. Starší vlaky bychom rádi do 5 let nahradili bateriovými. Počítáme s jejich nasazením na trať Radnice – Plzeň – Bezdružice a trať Příkosice – Rokycany – Plzeň – Heřmanova Huť.“
https://zdopravy.cz/prehledne-kraje-chteji-bateriove-vlaky-na-jake-trate-s-nimi-pocitaji-230921/
Podle plánů SŽDC k plnému zprovoznění trati na elektrický provoz dojde od prosince 2035, tekže to sedí.
Aspoň nějáký kraj uvažuje realně, narozdíl od JMK, MSK kteří čekají dráty na dalších tratích 😀
Já na té lince kromě žraloků vídám odpoledne brejlovce s pěti klasami, což mě docela těší. I kvůli tomu brejlovci, ale hlavně kvůli kapacitě soupravy, která o něčem vypovídá.
V ranní špičce taky. RegioSharky tu jezdí mimo špičku.
Jezdí tam dvě klasické soupravy, ráno dva vlaky do Plzně, odpoledne dva do Domažlic. Předpokládám, že kapacitu souprav definuje zadávací dokumentace, ale teď nemám kapacitu to tam hledat:-)