Plzeňský klub chce udržet v chodu parní lokomotivu, shání přes tři miliony na kotel a pojezd
Lokomotiva začínala roku 1957 v provozu v žateckém cukrovaru, kde také v roce 1983 svou první kariéru ukončila.
Plzeňský spolek příznivců železniční historie Iron Monument Club vyhlásil peněžní sbírku, která má pomoci udržet v provozu parní lokomotivu 313.902 (dříve CS400 3627) z roku 1957. Klub lokomotivu zachránil a v roce 2016 po 33 letech vlastní silou znovu rozpohyboval.
Celkem shání 3,1 milionu korun, které umožní generální opravu kotle a pojezdu lokomotivy. Platnost způsobilosti provozu kotle skončí letos v září. „Aby se z lokomotivy nemusel stát pouze vystavovatelný statický exponát, ale mohla i nadále jezdit v čele historických parních vlaků,“ píše klub v doprovodném textu ke sbírce.
Lokomotiva z produkce ČKD začínala roku 1957 v provozu na vnitropodnikových výkonech v žateckém cukrovaru, kde také v roce 1983 svou první kariéru ukončila. Od roku 1983 byla vyřazena z provozu a následující rok sloužila jako vytápěcí kotel v betonárně podniku Elektrizace železnic při elektrifikaci žateckého uzlu.
Majetkem Iron Monument Clubu, jehož ikonou je známější lokomotiva 475.111, je od roku 1992.