Plzeňské dopravní podniky koupí až 24 dlouhých tramvají, první dorazí za tři roky
Plzeň požaduje antikolizní systém zabraňující srážce s jinou tramvají nebo automatické sčítání cestujících
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) pokračují v obnově tramvajové flotily. Vypsaly výběrové řízení na dodávku 42 metrů dlouhých tramvají, celkem půjde až o 24 vozidel, z toho polovina bude obousměrná. První nové tramvaje mají vyjet v polovině roku 2024 na linku 4.
PMDP zahájily rozsáhlou obnovu vozového parku v roce 2019, do té doby provozovaly především tramvaje koncepce T3 a její modernizované varianty. „Většina tramvají této koncepce je na konci své životnosti a v dlouhodobém horizontu jsou u těchto tramvají vyšší provozní náklady než u nových vozů,“ uvedl dopravně provozní ředitel PMDP Miroslav Macháň.
V roce 2019 byla zahájena dodávka 16 tramvají EVO2, završena bude letos. Ještě v letošním roce chce podnik zařadit do vozového parku i první dvě obousměrné tramvaje Škoda 40T. „Případné opční dodávky typu 40T zajišťují obnovu vozového parku ve výhledu jen do roku 2023, proto je nezbytné v obnově kontinuálně pokračovat,“ doplnil Macháň. Opce je na dalších 20 kusů.
Nové velkokapacitní tramvaje, na které podnik aktuálně vypsal tendr, by měly být dodávány v letech 2024 až 2030. Odhadovaná hodnota jednoho vozidla se pohybuje v rozmezí 77 až 80 milionů korun. Podnik chce využít dotace.
Tramvaje o délce až 42 metrů budou mít kapacitu minimálně 240 cestujících. Počítá se s úplnou nízkopodlažností, klimatizací, otočnými podvozky, nadstandardní šířkou uličky mezi sedačkami nebo prostory pro osoby na vozíku či dětské kočárky. PMDP vyžadují kromě jiného také protikolizní systém zabraňující srážce s jinou tramvají, bezpečnostního asistenta hlídajícího nepřekročení rychlosti v obloucích či automatické počítání cestujících.