Plzeň zahájila stavbu posledního úseku železniční cyklostezky do Chrástu
Nová drážní cyklostezka Plzeň - Chrást. Foto: Plzen.eu

Loni otevřený úsek do Chrástu, který je nejvyužívanější cyklostezkou v Plzeňském kraji.
Loni otevřený úsek do Chrástu, který je nejvyužívanější cyklostezkou v Plzeňském kraji.
Technická: nechci paní cyklokoordinátorce ze správy statku šahat do svědomí, ale neříkáme cyklosteukám na zrušených železničních tratích spíše railtrails, jak to činí na svých stránkách například pan Bartoschek? Nejsem žádný lingvista, ale slovo railway jsem si vždy asocioval spíš s funkční železnicí.
Nejsem slepec, ale nemá být dlouhá vodící linie tvořena soustavou podélných drážek, které vedou slepeckou hůl?
Umělá vodicí linie ano, ale tady je to varovný/hmatný pás, který vymezuje nebezpečný prostor (cyklostezku). Za vodicí linii v extravilánu je tady asi považován okraj stezky.
Díky za vysvětlení, vždy jsem v tomto trochu tápal:)
Hlavně je to úplně zbytečné. Já jsem v životě neviděl samotného slabozraké s hulkou v extravilanu.
Až se bude někdo divit, proč jsou u nás tak drahé cyklostezky, když už se nějaká postaví, tak tohle je jeden z důvodů.
Zvláštní to asi ještě žijete ve světě pred rokem 1989 kdy lidi s postižením socialistický stát velmi rád koncentroval na nekolik míst aby je izoloval od společnosti…
Já ziju v reálném světě.
Slabozraké potkávám běžně v MHD, prakticky kdekoli ve městě, ale velmi se omlouvám, v životě jsem nepotkal samotneho slabozrakeho v extravilanu.
Stejně tak neznám jinou zemi, kde by se cyklostezky a i uliční prostor tolik podrizoval maximálně jednotkám procent lidí.
Třeba vodicí linie na cyklostezce je možná přínosná pro slabozraké, ale je nebezpečná pro cyklisty. Neumožňuje v nouzi vyjet mimo stezku a při pádu na vystouply obrubník se můžete i zabít. I v helme.
Mám mezi postiženými všeho druhu velmi mnoho kamarádů a známých a tak je asi díky tomu potkávám i v přírodě, vetsinou se psem . Nu a takováto cyklotrasa je pro ně přirozenou vodicí linií.
Snad to nedopadne jako v Nizozemí, kde dokonce národní cyklo úřad pred covidem vyzýval cyklisty aby schvalne neohrozovali vodicí psy. Tedy oni to byli převážně „cyklisté“ z kultury která psa považuje za nečisté zvíře a která tam sílí, ale kvůli lidským právům tam okrikli všechny…
Jako Pražák jen závistivě koukám. Dle fotky skvělá práce oddělení jezdců, pěší i běžců. A zatímco v Plzni už je velmi dobrá síť stezek a cyklistických pasů oddělených od silniční dopravy i v intravilánu, v Praze slyšim jen kecy a vrchol snahy je zbastlený klikatící se cyklopruh co skončí před křižovatkou. Podobný projekt jako tento v Plzni nám byl zde na Praze 10 slibován ihned po opušetění staré trati přes Strašnice, ale dnes je to 4 roky a nestalo se vůbec nic, projekt je asi u ledu. To je tak když nám v Praze o dopravě rozhoduje lékař 🙁
Projekt na Drážní promenádu opět ožil, aktuálně se soutěží projektant na povolení stavby… Ale to je pořád ještě k realizaci kus cesty. Pozitivní je, že to neusnulo úplně a nepropadlo územní rozhodnutí (i když to bylo o chlup…)
Přičemž cyklostezka na bývalém drážním tělese a tunelem pod Vítkovem vede už roky. To jsou obě opuštěná železniční tělesa v Praze, další až s tunely na letiště.
jako to je pravda, ale při troše kreativity by se ještě pár artefaktů zužitkovat dalo…
třeba tady
https://mapy.com/s/gosorojugo
to použít jako základ lávky přes vídeňskou.
jako maxiamlistickou verzi rozšířit propustek, kudy prochází pod tratí kunratický potok a udělat tam pozvolný nájezd, protože ten mostek, co převádí cyklostezku přes potok je špatnej vtip i v kontextu 20. století. eclý by se to dalo sešmoulit na pozemcích českých drah a to torzo má pod palcem ÚZSVM, takže by to asi projednat šlo.
nějak zhruba takhle ve variantě nevíme co s prachama 😀
https://mapy.com/s/buzabamute
Haha, dobrá síť stezek a pásů oddělených od silniční dopravy. Jako cyklista jezdící po Plzni se dovolím zasmát vašemu skvělému vtipu!
Treba si v Plzni nevsimli, ze do kopce/za deste/v zime se jezdit na kole neda.. V Praze mame mnozstvi expertu na geografii a meteorologii, kteri nas pred tim charani
Vždy když vedu podobné úvahy (většinou k nim dochází na schodech na „cyklotrase“ přes Výtoňský most), tak je ukončím větou „Ale co, stezky k prdu, ale zase má Pavlík Bém hezkou sbírku náramkových hodinek.“
Na druhů stranu “ Pavlíka “ jsem cestou do.prace v Praze na kole potkával a nevypadalo to jako se Zdeňečkem Hřibů kterému kolo za rohem vyložil osobní řidič ze služební limuzíny…
Zdeněk jezdí i metrem…
Nechci vám kazit radost a nemusíte závidět. Oddělení cyklistů a chodců je jen na krátkém úseku, většina délky je jen jeden smíšený pruh. Takže kočárky, děti a volně pobíhající psy si užijete víc, než byste chtěl 🙂
Kdyby lékař, ale pan docent je gynekolog. Proto je tolik věcí v Praze na pí…
Čímž trochu parafrázuji jeden starý vtip. Ten ještě říkal, že za Pavla Béma to zase bylo všechno na hlavu (protože je psychiatr). Realita ne taková, že on je dokonce adiktolog…
Tohle je super cyklostezka, vede přímo, není to kostrbatě jednou po silnici, jednou polňačkou, jednou cyklisto sesedni z kola. Reálně ji můžou lidi používat na dojíždění do práce v Plzni. Paráda
Ideálně místo vlaku, který je „obslouží“ leda tunelem dálkové trasy. Skvělé. Akorát, že za nepříznivého počasí pak nejspíše sednou tak akorát do aut. Sice to mají cyklisté rádi, ale pak říkají, jak nebezpečno je na silnicích, kde vedle kolostezka není… Jenže to málokoho trkne. Jo, taky pak můžeme chtít místo vlaku občasné „taxibusy“, ale…
Cesta vlakem do Plzně z Chrástu a dalších zastávek na radnické lokálce trvá dnes stejně dlouho jako před tunelem, a je to bez přestupu – přímé spojení nejen na hlavní nádraží, ale i na Jižní Předměstí.
Na taxibusy to fakt není, kout za Chrástem má poměrně kvalitní spojení vlaky v prokladu s busy (ve špičkách jedou i v souběhu), takže kdo chce, vyhovující spoj si najde.
Nepřeháníte trochu ten fanatismus? Proč by proboha měli v případě nepříznivého počasí sedat do aut? Chrást má s Plzní spojení jak vlakem tak autobusy.
Věcná: Přehnanost je samou podstatou fanatismu.
Netuším, co mu řidiči provedli, ale kdesi psal, že sám jezdí MHD, ta se bez řidičů neobejde, tak vážně nevím…
Fanouš razí heslo „ani pražec ze závodu“.
Když tam ty koleje jsou, tak je musíte používat i kdyby na chleba nebylo…
Az na to, ze drive bylo nadrazi v Chrastu prakticky polohou v Dysine, takze ten primy vlak do Plzne se v Chrastu vyuzival minimalne. Ted je poloha nove zastavky lepsi, presto pokud nechci az do centra Plzne je lepsi autobus a to hlavne diky umisteni zastavky Doubravka uplne mimo MHD.