Tramvaje

Plzeň si půjčí přes miliardu na vozovnu i nové tramvaje, bude je mýt dešťovkou

Vizualizace vozovny na Slovanech po rekonstrukci. Foto PMDP
Vizualizace vozovny na Slovanech po rekonstrukci. Foto PMDP

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) se chystají na velkou rekonstrukci tramvajové vozovny na Slovanech. Její opravu budou financovat z úvěru u  Evropské investiční banky v hodnotě  až 50 milionů eur (zhruba 1,25 miliardy korun).

Smlouvu o úvěru podepsali zástupci PMDP s EIB minulý týden. PMDP slibují rekonstrukcí snížení hlučnosti areálu i její ekologický provoz. „Projekt rekonstrukce počítá také se snížením hlučnosti areálu a řadou řešení šetrných k životnímu prostředí, například využitím dešťové vody při mytí vozidel, zelenými střechami a dalšími. Jsem si jist, že tak modernizací depa přispějeme k co nejpříjemnějšímu životu v okolní zástavbě,“ uvedl Michal Kraus, do konce června generální ředitel PMDP.

Výstavba by měla začít v roce 2020 a probíhat bude za plného provozu depa. PMDP předpokládají, že novou vozovnu veřejnosti představí na konci roku 2022.

Podle PMDP se úvěr z EIB ukázal jako nejvýhodnějším zdrojem financování. „S částí úvěru počítáme také na obnovu vozového parku ekologických trakcí, zafinancovat tak můžeme nákup až 68 nových tramvají a trolejbusů,“ vysvětlila Lucie Smolíková, vedoucí oddělení controllingu PMDP.

Čerpání úvěru bude probíhat v maximálně sedmi tranších od poloviny roku 2020 do konce roku 2023, a to podle skutečných potřeb společnosti. „Výše finálně zapůjčené částky a doba jejího splácení se bude odvíjet od budoucích finančních možností. Pokud získáme na projekt rekonstrukce dotaci, čerpání úvěru bude menší,“ uvedl Miroslav Kočica, ekonomický ředitel PMDP. Úroky jsou podle něj výrazně nižší než u komerčních bank.

Vizualizace vozovny ve Slovanech po rekonstrukci. Foto PMDP
Vizualizace vozovny na Slovanech po rekonstrukci. Foto PMDP

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Karlos
Host
Karlos

Já myslel že dešťovkou se nic mýt nesmí a proto se splachují i ulice pitnou vodou

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Pokud maji penize na obnovu vozoveho parku tramvaji a mohou jich dle clanku poridit az 68 (vim, vcetne trolejbusu), tak bych velmi ocenil rozsireni tramvaji, tam, kde uz davno meli jezdit… Vinice, Lobzy, ci Doubravka. Prodlouzeni tramvaje za univerzitu je hezke, ale je to prvni rozsireni od roku 1990, kdy jeste dobihala stavba tramvaje c.1 z Mozartovy na Bolevec.

Novotný
Host
Novotný

Chválím rozhodnutí, vozovna je potřebná a vyřeší současné odstavování vozů v již nevyhovujících podmínkách. A také se zvýší kapacita, pokud se bude rozšiřovat tramvajová síť na Bory a nebude již nutnost odstavovat soupravy na konečných stanicích. Je to každopádně pokrok, když se to srovná s novou vozovnou pro trolejbusy namísto DEPA 2015, které se efektivně využívá pro workshopy, výstavy a další kulturní akce. Už aby to bylo.

Martin
Host
Martin

A vlastně proč ne, mně se to líbí, rozhodně se mi to líbí víc, než ty zpackané pražské projekty, kdy si DPP koupí 60 tramvají o kterých potom zjistí, že se nehodí do podmínek města.

Márty
Host
Márty

Je fakt Škoda, že nový Hloubětín nemůže být podobný..

A.R.
Host
A.R.

Mohl by, ale nesměl by být v Praze.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll