- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Zprávy
Plzeň schválila studii půlmiliardové přestavby Rondelu, zasype ho
Plzeňští zastupitelé v pondělí schválili technickou studii, která řeší přestavbu největšího kruhového objezdu ve městě na Karlovarské třídě a mimoúrovňové
Plzeňští zastupitelé v pondělí schválili technickou studii, která řeší přestavbu největšího kruhového objezdu ve městě na Karlovarské třídě a mimoúrovňové silnice. Objezd je známý jako Rondel. Může tak začít projektová příprava investice, která propojí centrum s největším sídlištěm Severní Předměstí. Čtyřletá stavba, která bude stát asi půl miliardy korun, by mohla začít v roce 2023, řekl po jednání náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS). Rondel se po přestavbě změní na úrovňovou silnici s novou tramvajovou tratí.
Křižovatka je po padesátiletém užívání na konci technické životnosti. „Stavební zásah vyžaduje především špatný stav mostů, dožilé jsou i konstrukce vozovek a tramvajového tělesa,“ řekl Šindelář.
Plzeň začala přestavbu řešit v roce 2017. Postupně vzniklo několik variant, loni v létě vybrali zastupitelé nejvhodnější řešení, které se podrobněji rozpracovalo do technické studie a zástupci města ho v únoru představili občanům dotčených městských částí na veřejných setkáních. Jejich připomínky byly podle náměstka primátora Michala Vozobuleho (TOP 09) do studie zapracovány.
„Do přestavby se můžeme pustit až po dostavbách východního a západního okruhu Plzně, tedy nejdříve v roce 2023,“ řekl Šindelář. Půl století starý kruhový objezd a silnice s tramvajovou tratí se musí nejprve zasypat a poté se vybuduje úrovňové křížení.
Nová komunikace bude mít tři pruhy v obou směrech a tři světelné křižovatky. Ne téměř kilometrové trati budou nové zastávky, které doplní obslužnost Roudné, blízkého obchodního centra i nové zástavby. Po přestavbě se změní křižovatka s „průtahovým charakterem komunikace“ na městskou třídu s plynulým provozem. Kolem komunikace se doplní aleje, pásy pro cyklisty i plochy pro pohyb a pobyt pěších.
Stavba bude mít čtyři etapy. Začne po dokončení západního okruhu mezi Košutkou a Křimicemi, východního okruhu Plaská-Jateční a napojení Lochotínské ulice do křižovatky Pod Záhorskem. „Výstavba části městského okruhu, kterou je tato stavba podmíněna, by měla místu dopravně ulevit až o třetinu,“ řekl Petr Raška z útvaru koncepce a rozvoje.
Projektová příprava a samotná přestavba si podle aktuálního odhadu vyžádá asi 500 milionů korun. Část nákladů má uhradit Státní fond dopravní infrastruktury prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které bude jako správce komunikace spoluinvestorem stavby a mělo by zaplatit zhruba polovinu nákladů. Od města teď získá podrobnou technickou studii a začne akci připravovat a projektovat.
ČTK