regio-vlak

Plzeň potvrdila nákup kloubových autobusů SOR. Cílová stanice bude poprvé i na zadním čele

Autobus SOR NS 18 v Plzni. Foto: PMDPAutobus SOR NS 18 v Plzni. Foto: PMDP

V soutěži byl ještě Solaris.

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) uzavřou smlouvu se společností SOR Libchavy na dodávku až patnácti kloubových autobusů SOR NS 18. SOR byl vyhlášen vítězem soutěže již před pár týdny, PMDP nyní vítězství firmy potvrdil po předvedení funkčního vzorku stejného typu.

Předvedení vzorku již proběhlo ve vozovně na Karlově, bylo podmínkou soutěže. Podpisu smlouvy tak již nic nebrání. První tři vozy by měly svézt Plzeňáky již v letošním roce.

Je naším dlouhodobým zájmem, aby co nejvíce lidí využívalo veřejnou dopravu místo té individuální automobilové. Plzeňská veřejná doprava je díky moderním vozům a vysokému komfortu na špičkové úrovni. A dodávka nových velkokapacitních autobusů tento fakt jen potvrzuje,“ sdělil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.

Nízkopodlažní autobusy s kapacitou 141 cestujících budou mít celovozovou klimatizaci, plošinu pro vozíčkáře nebo širokoúhlé infopanely v interiéru. Samozřejmostí je již také kamerový systém a automatické počítání cestujících. Autobusy budou poprvé zobrazovat cílovou stanici i na zadním čele vozu a číslo linky se objeví i na levém boku, který u dosavadních vozů bývá neoznačen.

„Novinkou pro ještě příjemnější cestování bude také ambientní osvětlení interiéru vozů, které snižuje zátěž pro oči a vytváří lepší atmosféru,“ říká generální ředitel PMDP Jiří Ptáček.

Letos tři autobusy

V letošním roce by PMDP měly převzít první tři vozy, pět autobusů v příštím roce a na zbylých sedm vozů mohou uplatnit v následujících letech opci.

Do soutěže se přihlásil ještě tradiční dodavatel autobusů pro Plzeň, společnost Solaris Bus & Coach s dealerem značky Solaris Czech. Ten byl ale vyloučen, navíc byl o téměř dva miliony korun za autobus dražší. Důvodem vyloučení byl chybějící údaj o spotřebě nafty v nabídce. Solaris letos završil předchozí dodávku nových kloubových autobusů pro Plzeň.

Spotřeba měla v soutěži váhu 35 % hodnocení, zbytek připadal na pořizovací cenu včetně dílů. SOR přišel s nabídkou 9,8 milionu korun za autobus a spotřebou 47,7 litru na sto kilometrů. Solaris nabídl cenu 11,722 milionu korun, spotřebu neuvedl.

Pro SOR jde o druhý úspěch v Plzni. Na začátku roku 2023 uzavřel smlouvu na dodávku až sedmnácti dvanáctimetrových autobusů.

Tagy Plzeňské městské dopravní podniky PMDP SOR Libchavy SOR NS 18
4 komentáře