Plzeň pokročila s plány na návrat trolejbusů na Severním předměstí. Hledá projektanty
Trolejbus, Plzeň (DPMP). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Město plánuje zahájení stavby na přelom roku 2026/2027.
Město plánuje zahájení stavby na přelom roku 2026/2027.
Zajímavé, ale jak je daleko projekt tramvaje na Vinice? Po vystavení tramvaje před dvěma roky se nic neděje.
Ale děje se a docela dost, jen to není vidět 😉
Koukám že z projektu vypadla konečná na Mikulášském náměstí, Něco se děje, ale ne nutně pozitivního 😭
V plánu byla už v 80. letech. Stejně je to past, protože autobusy mají až před Sady 35 svůj pruh, mimo špičku 15 min interval zcela evidentně nikoho netrápí. Navíc tramvajová trať do centra je přetížená již dnes a výstavba tramvaje na Vinice pouze zhodnotí investici plánované výstavby Vinic sever.
Se zadrátováním Františkánské, náměstí Republiky, Rooseveltovy a historického Rooseveltova mostu mohl přijít jen ignorant. Jako kdyby v centru Plzně nebyl dostatečný vizuální smog a dopravní chaos, ještě se rozhodli to tam zadrátovat jak v elektrické rozvodně. Ve Francii a Turecku provozují v centrech bateriové tramvaje nebo tramvaje napájené zdola aby nemuseli vzduchem tahat jeden drát, a Plzeň si centrum zadrátuje rovnou dvěma drátama…
Ony tam ty dráty, naštěstí, byly již na začátku provozu, takže to podpořili i památkáři. 🙂
O kotvách ve fasádách samozřejmě vím, ale původně tam jezdila tramvaj, která je narozdíl od trolejbusu městotvorná a stačí jí jeden drát. Etapu, kdy ulicema v centrech měst jezdily trolejbusy jsem myslel že už jsme překonali. Historická centra by měla být pro pěší a tramvaje.
Historický Rooseveltův most z betonu?
Z čeho má konstrukci je mi fuk, stojí na půdorysu starého mostu, má kamenné oblouky, jsou na něm historizující lampy a staré sochy. Dráty trolejbusu na něj nepatří, stejně jako kolony aut které tam stojí.