Plzeň od pondělí zavádí zákaz stání kamionů

Instalace značek zakazující stání kamionů v Plzni. Foto: Martin Pecuch / Plzen.euInstalace značek zakazující stání kamionů v Plzni. Foto: Martin Pecuch / Plzen.eu

Město odhaduje, že přes víkend po městě parkuje kolem 150 kamionů.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Dnes jsem jel Smaritskou a samozřejmě tam stojí dva kamiony.
https://maps.app.goo.gl/DUdcqR8xXZKroUsb6

J.K.

Jo, a tam místní ani neparkují, ani nebydlí, takže tam vadí komu? (Pro osobáky se zrovna udělalo nových asi 50 míst podél fakultky a bývalé vojenské nemocnice)

DCHDC

Chce to vrátit většinu přeprav na železnici 🙃

Herold

Vy si přejete totální kolaps železnice i hospodářství?

Daniel

Chce to vybudovat nové koleje a převést náklad na železnici. Co vím tak tam se nikdy neřešil problém s parkováním lokomotiv.

Ares

S parkováním lokomotiv😂😂 a co odstav vozů?

Petr

Jenže naložit jeden kontejner na vagón trvá přepravci i jeden den a ne všechno se vozí v kontejnerech. Jak byste asi zavážel supermarkety a nejen ty s potravinami, ale třeba s nábytkem?

Daniel

Kámo, bouchni se hlavou o futra. Naložit dva kontejnery na vagon zvládne portálový jeřáb, či nakladač za 10 min. Co tam máš dál?

ABCD

Jakou cestou zdražit potraviny, stavební materiály a prakticky spoustu dalších položek?
Prodražit dopravu. Stačí házet malé klacky pod nohy. Plzeň je samozřejmě kapka v moři, ale neradujte se predcasne Plzeňané ono se Vám to vrati jinde, a to ve Vaši peněžence. On ten řidič co si bude extra o víkendu bude muset nějak dojet k autu osobákem, on si to nechá zaplatit a finálně to platí koncový spotřebitel neboli běžný občan.
Samozřejmě budou parkoviště na komerční bázi jen si nejsem jistý zda se objeví rychlé a zda nebudou 30 km od místa, kde by byla potřeba, takže opět zdražení.

Aussiger

Já ten problém vidím trochu jinak..Kamiony v systému dnešní ekonomiky fungují jako pojízdné sklady- systém „just in time“ vytváří kolony kamionů po celé evropě.

Daniel

Ano a ty sklady zabírají ještě více plochy než statické sklady, kvůli motoru pro každých 25 palet. Prostý zákon zachování hmoty. Ovšem zaprodaní propagují pojízdné sklady JIT jako největší revoluci v dopravě ever. Akorát že to je ještě horší než statické sklady.

ABCD

Nemyslím si, že někdo chce aby mu stal někde drahý kamion i s drahým řidičem. Spíš čeká na okno ke složení nebo má přestávku z důvodu zákona nebo nějakou rezevni dobu, ale to není pojízdný sklad v čistém slova smyslu.

J.K.

V logistice jste nikdy nedělal , co?:)

ABCD

Tady se musíme bavit o tom jestli to jsou kamiony co stojí přes víkend nebo v noci a řidič je doma nebo čekají na časové okno ke složení nebo mají povinnou přestávku.
Toto myslím v tiskové zprávě města nebylo. Tak mi to prosím někdo napište. Děkuji.

ABCD

Kolik tvoří jednotlivá skupina procent.

Petr Suchý

Myslím, že určitým vodítkem je ta okamžitá hmotnost do 12 tun. Pokud tedy řidič přijel domů na víkend, tak předpokládám, že nemá naloženo a prázdná souprava asi nemá 12 tun. Takže ten si stále může zajet blíž k domu a kamion tam nechat stát.
Ale městu jde asi o to, že některé kamiony prostě sjedou z dálnice, v Plzni si zaparkují poblíž nějakého supermarketu, přespí tam a ráno zas odjíždí. Často tam po nich ale zůstane nepořádek.

Marek S.

Prázdná souprava má víc jak 12t, většinou prý okolo 15t…
Sám teda nechápu proč jde o okamžitou hmotnost a né maximální… ale klasické soupravy to vyřadí tak jako tak…

Petr Suchý

To jsem nevěděl. Tipoval jsem tak 8-10 tun na prázdnou soupravu.

Zrzek

Klasická návěsová souprava má prázdná víc jak 12t. K tomu parkování u supermarketu. Zkus si náklaďákem někam zajet a koupit zásoby na cestu. Všude zákazy, Německo Rakousko, Skandinávie, Benelux, atd. Všude je nějaká možnost nakoupit si základní jídlo. U nás až na čestné výjimky tato možnost není. A kecy typu tak si můžeš koupit jídlo na pumpě. Předražený bagety apod. se člověku brzo přejí.

Petr Suchý

Ale to já chápu, že je to těžké nakoupit si jako kamioňák někde na cestách. Na hotových bagetách se žít nedá. Všimnul jsem si, že na některých pumpách už je taková mini-Billa, že tam je základní pečivo a další sortiment. Ale není to všude. Na mě začaly nedávno skákat reklamy, na placené kamionové parkoviště v Nýřanech. Je to nějaké 4 km od dálnice, je to hlídané a do půl kilometru od toho je Lidl, Billa i Penny. Navíc je tam i sociální zázemí. Nevím jestli o takovou službu kamioňáci stojí? Nebo je odrazuje cena? Ale myslím, že přesně na tohle… Číst vice »

J.K.

Jsem z Plzně a u supermarketů tu kamiony nenocují, nemáte nějaký příklad?

Petr Suchý

Nepsal jsem přímo u supermarketů, jako že by parkovaly před Lidlem.
Ale vídám odstavené kamiony na příjezdu do zadních Skvrňan od Vejprnic, na cestě na Vinice, u Stavebních strojů nebo třeba na Doubravce u záchranné stanice ptactva. Asi je to spíš náhoda, že do půl kilometru od všech těch lokalit je nějaký supermarket.
Druhá věc je, že nedokážu posoudit, jestli tam opravdu jen nocují (třeba u Stavebních strojů nebo u ZSP asi ano) nebo ten řidič přijel domů (to si dokážu představit u těch Skvrňan a Vinic).

J.K.

Na těch Viních to máte ale značkou přímo povoleno, a je tam sídliště, tak tam asi řidič bydlí?

Nicméně i tak by to stačilo zakázat kde to dělá problém, a ne teď řešit plošně celé město – tedy i boční a slepé ulice na B. Polích, kde je to fakt všem jedno…

lukas

No jakoby tj něj až tak pravda. Drtivá většina řidičů jezdí domů jen proto, že mohou a ušetří. Peníze na dopravení ke kamionu na firmu jim nikdo extra platit nebude.
Navíc většina z těch, co tam dělali pauzy, tak nechávali bordel a je to tak i jinde (v CB zákaz parkování u Globusu). Takže si za to můžou bohužel sami, zase to menšina prodělala většine

Aussiger

Dobrá práce v Plzni. V UnL je problém podobný..obsypané sjezdy a nájezdy na D8..Soupravy v ul. Sociální péče.. v Úžíně u Eurowagu podél silnice. Co pane primátore?

Ares

Jenže tohle v Plzni zrovna problém není, spíš je tam nějaké politické pozadí, respektive jde o prachy.

Změna je na dohled

Podle zákona zastavit a „odpočinout si“ musí, ale reálně nemají často fyzicky kde a když to píchnou někam, kde by neměli, tak pokuta, kterou neplatí dopravce, ale sami řidiči. A to je jen jeden z problémů této práce. Může se někdo divit, že v ČR chybí 20k profi řidičů kamionů a náklaďáků?

Koro

Chudinky 🙁

digi

To je divný… jestli je to takova díra na trhu jak říkáte, tak proc se toho už dávno neujal nejaky podnikatel co by stavěl parkoviste za poplatek?? jestli to tak moc chybi a policie tak moc prudí, tak uz davno by se stavelo…

Zrzek

V Čechách při ty byrokracii se postaví leda velký kulový. A když už tak to bude zase předražený.

Otto

Problem je v tom, ze vystavbu odpocivek neni schopen prosadit ani stat prostrednictvim RSD, mnohdy je to kvuli nimby mission impossible… takze soukromnici do toho asi po hlave nepujdou

Petr Suchý

Našel jsem tohle, je to kousek od Plzně.
https://www.cargospol.cz/pronajem-parkovacich-ploch/

Ale je otázka, jaká je cena a jestli jsou řidiči/firmy ochotny ji zaplatit.

digi

Tak stat nemuže nabídnout tolik peněz jako soukromník… Peniže pomohou prosadit spoustu věcí… jenže mezitím stát konkuruje ve vystavbe odpočívek… tak spiš proto do to soukromící nejdou…