Plzeň od pondělí zavádí zákaz stání kamionů
Instalace značek zakazující stání kamionů v Plzni. Foto: Martin Pecuch / Plzen.eu
Město odhaduje, že přes víkend po městě parkuje kolem 150 kamionů.
Město odhaduje, že přes víkend po městě parkuje kolem 150 kamionů.
„Město proto instalovalo na všech vjezdových komunikacích zónové dopravní značky, které zakazují stání nákladních vozidel s okamžitou hmotností přesahující 12 tun. “
Super,. Takže člověk který vlastzí takové vozidlo je v pr…li a bude muste nechávat stát takové vozidlo mimo kat. území města
„„Řidiči nákladních souprav využívají zejména o víkendech ulice města k parkování, přičemž převážná část patří řidičům dálkové dopravy, kteří v Plzni vykonávají zákonem dané povinné doby odpočinku. Tyto vozy zabírají veřejný prostor, jsou zdrojem hluku a nepořádku“
Doufám, že se ten zákaz bude vztahovat i na všechna vozidla která budou zásobovat markety a jejichž řidiči budou muset přestávku vykonat. Jsou dvě možnosti. 1. Bude jim parkování za účelem vykonání bezpečnostní přestávky umožněno a pak to bude nespravedlivé optaření nebo nebude a oni budou muste z města odjet čím třeba překročí povolenou dobu řízení a dostanou se do průšvihu.
Proč? V Plzni jsou místa kde můžete stát s kamionem legálně…
No, tak už podle tohohle asi ne.
„Město proto instalovalo na všech vjezdových komunikacích zónové dopravní značky, které zakazují stání nákladních vozidel s okamžitou hmotností přesahující 12 tun. To prakticky znamená zákaz dlouhodobého odstavování těžkých nákladních aut a návěsových souprav na území západočeské metropole.“
No, ještě je tu možnost pronajmout si parkovací místo ve městě v nějakém areálu. Jo aha, on za to ten pronajímatel bude chtít nějakou pětku, že?
A vy když pojedete budete přesně vědět kdy vám vyprší čas pro jízdu? Jestli to bude někde kolem plžně nebo až o 20 km dál?
Plzně
Dlouhodobě parkující kamion ve městě nemá co dělat, má dopravit zboží a vypadnout mimo nebo na místo k tomu určené (třeba i placené). Firmy si naporoučí přepravu, tak ať si zajistí i parkování pro kamiony, je to jejich boj. Klidně si dovedu představit i placené odpočívky u dálnic (pro delší pauzy), aby bylo na provoz a rozvoj. Parkovat kamion u baráku někde na sídlišti – to snad ne? Lidé většinou do práce jezdí např. MHD, vlakem popř. svým vozem. Dopravce má svůj prostor pro parkování vozidel (popř. ať si pronajme) a kamion by měl stát tam. Tady zase je kapitalizace… Číst vice »
A soukromník si má takové auto zaparkovat asi do bytu pod postel, že?
Ne, normálně si pronajmeš prostor pro parkování. Stejně jako spousta jiných lidí pro své osobní vozy (garáž, parkovné, rezidenční stání). My na firmě např. pronajímáme prostory pro parkování náklaďáků i busů. Divné, když si je můžou zadarmo odstavit někde ve městě na parkovišti.
Jojo, kamiony vadí, ale na svoje autíčka si sáhnout nedáme. 😉
Možná by ze začátku stačilo zjistit, co a v jakém objemu se převáží. Jeden z faktorů, který to ovlivňuje je množství plýtvání zbožím na straně spotřeby. Plýtvání se neodehrává jen u potravin, ale také na straně velkých elektrospotřebičů (řízené zastarávání funkčních věcí), nebo drobné kosmetiky, hraček, nábytku atd. K nárůstu počtu kamiónů totiž nedošlo jen přesunem z železnice , ani jen aplikací zásobovacího modelu „Just In Time“. Těch vstupních proměnných je celá řada a rozhodně to bude nutné vše pojmout komplexně a jednotlivé příčiny jednu po druhé odstraňovat (částečně to řeší i GreenDeal). Velmi pravděpodobně umělé vytvořená poptávka po věcech,… Číst vice »
Takže – zastavit, poslat Otíka závozníka na nákup – kroužit po městě. Zastavit mu.
To Plzeňským voličům vadit nebude
Plzeň je v tomto prvním městem? Jen v okolí mají stejný zákaz Rokycany a Domažlice. V celé republice je takových měst spoustu. Z velkých třeba Olomouc.
Trochu to zavání populismem, asi jsou ve městě i místa kde by to mohlo být povoleno…
Ono by to asi měl shodit ÚS, pokud ve městě nejsou vyhrazené plochy…
Dnes jsem jel Smaritskou a samozřejmě tam stojí dva kamiony.
https://maps.app.goo.gl/DUdcqR8xXZKroUsb6
Jo, a tam místní ani neparkují, ani nebydlí, takže tam vadí komu? (Pro osobáky se zrovna udělalo nových asi 50 míst podél fakultky a bývalé vojenské nemocnice)
No a? Mají se snad vznášet ve vzduchu?
Můžou třeba na parkoviště v Domažlické…
To bylo plné už před tímto opatřením , jenom změnilo provozovatele.
Chce to vrátit většinu přeprav na železnici 🙃
Vy si přejete totální kolaps železnice i hospodářství?
Chce to vybudovat nové koleje a převést náklad na železnici. Co vím tak tam se nikdy neřešil problém s parkováním lokomotiv.
S parkováním lokomotiv😂😂 a co odstav vozů?
Jenže naložit jeden kontejner na vagón trvá přepravci i jeden den a ne všechno se vozí v kontejnerech. Jak byste asi zavážel supermarkety a nejen ty s potravinami, ale třeba s nábytkem?
Kámo, bouchni se hlavou o futra. Naložit dva kontejnery na vagon zvládne portálový jeřáb, či nakladač za 10 min. Co tam máš dál?
Fyzicky to tak samozrejme je. Ale zkousel jste nekdy objednat prepravu nakladu po zeleznici? Tam rozhodne den neni zadna mira… V 2000 preprava BVP ze Stribra do Podboran trvala tyden zeleznici a 1h po silnici na podvalu. Navic v Plzni je odstavili z prepravy, ze maji spatny vagon (samozrejme ho dodaly sami drahy).
Ano, zkoušel. Ceny o třetinu levnější než silnice, doprava přes noc, max dva dny. Budeme navyšovat přepravované objemy.
Tomu tak věřím, jakože vojáci se vším vybavením jezdí týden 80km? A jaktože se v Bechyni a Vyškově nakládají vojenské transporty? To se jim jako vyplatí?
https://mapy.cz/letecka?planovani-trasy&l=0&x=16.9829864&y=49.3075353&z=18
Běžte si prosím lhát někam jinam.
Je rozdíl poslední míle (velkosklad – market) a evropský tranzit.
Možná by ze začátku stačilo zjistit, co a v jakém objemu se převáží. Jeden z faktorů, který to ovlivňuje je množství plýtvání zbožím na straně spotřeby. Plýtvání se neodehrává jen u potravin, ale také na straně velkých elektrospotřebičů (řízené zastarávání funkčních věcí), nebo drobné kosmetiky.
K nárůstu počtu kamiónů totiž nedošlo jen přesunem z železnice , ani jen aplikací zásobovacího modelu „Just In Time“. Těch vstupních proměnných je celá řada a rozhodně to bude nutné vše pojmout komplexně a jednotlivé příčiny jednu po druhé odstraňovat.
Jakou cestou zdražit potraviny, stavební materiály a prakticky spoustu dalších položek?
Prodražit dopravu. Stačí házet malé klacky pod nohy. Plzeň je samozřejmě kapka v moři, ale neradujte se predcasne Plzeňané ono se Vám to vrati jinde, a to ve Vaši peněžence. On ten řidič co si bude extra o víkendu bude muset nějak dojet k autu osobákem, on si to nechá zaplatit a finálně to platí koncový spotřebitel neboli běžný občan.
Samozřejmě budou parkoviště na komerční bázi jen si nejsem jistý zda se objeví rychlé a zda nebudou 30 km od místa, kde by byla potřeba, takže opět zdražení.
Já ten problém vidím trochu jinak..Kamiony v systému dnešní ekonomiky fungují jako pojízdné sklady- systém „just in time“ vytváří kolony kamionů po celé evropě.
Ano a ty sklady zabírají ještě více plochy než statické sklady, kvůli motoru pro každých 25 palet. Prostý zákon zachování hmoty. Ovšem zaprodaní propagují pojízdné sklady JIT jako největší revoluci v dopravě ever. Akorát že to je ještě horší než statické sklady.
Nemyslím si, že někdo chce aby mu stal někde drahý kamion i s drahým řidičem. Spíš čeká na okno ke složení nebo má přestávku z důvodu zákona nebo nějakou rezevni dobu, ale to není pojízdný sklad v čistém slova smyslu.
V logistice jste nikdy nedělal , co?:)
Tady se musíme bavit o tom jestli to jsou kamiony co stojí přes víkend nebo v noci a řidič je doma nebo čekají na časové okno ke složení nebo mají povinnou přestávku.
Toto myslím v tiskové zprávě města nebylo. Tak mi to prosím někdo napište. Děkuji.
Kolik tvoří jednotlivá skupina procent.
Myslím, že určitým vodítkem je ta okamžitá hmotnost do 12 tun. Pokud tedy řidič přijel domů na víkend, tak předpokládám, že nemá naloženo a prázdná souprava asi nemá 12 tun. Takže ten si stále může zajet blíž k domu a kamion tam nechat stát.
Ale městu jde asi o to, že některé kamiony prostě sjedou z dálnice, v Plzni si zaparkují poblíž nějakého supermarketu, přespí tam a ráno zas odjíždí. Často tam po nich ale zůstane nepořádek.
Prázdná souprava má víc jak 12t, většinou prý okolo 15t…
Sám teda nechápu proč jde o okamžitou hmotnost a né maximální… ale klasické soupravy to vyřadí tak jako tak…
To jsem nevěděl. Tipoval jsem tak 8-10 tun na prázdnou soupravu.
Mě přijde logické, že na mosty atd. se dává zákaz vjezdu podle aktuální hmotnosti, takže je možné převést prázdné auto.
Klasická návěsová souprava má prázdná víc jak 12t. K tomu parkování u supermarketu. Zkus si náklaďákem někam zajet a koupit zásoby na cestu. Všude zákazy, Německo Rakousko, Skandinávie, Benelux, atd. Všude je nějaká možnost nakoupit si základní jídlo. U nás až na čestné výjimky tato možnost není. A kecy typu tak si můžeš koupit jídlo na pumpě. Předražený bagety apod. se člověku brzo přejí.
Ale to já chápu, že je to těžké nakoupit si jako kamioňák někde na cestách. Na hotových bagetách se žít nedá. Všimnul jsem si, že na některých pumpách už je taková mini-Billa, že tam je základní pečivo a další sortiment. Ale není to všude. Na mě začaly nedávno skákat reklamy, na placené kamionové parkoviště v Nýřanech. Je to nějaké 4 km od dálnice, je to hlídané a do půl kilometru od toho je Lidl, Billa i Penny. Navíc je tam i sociální zázemí. Nevím jestli o takovou službu kamioňáci stojí? Nebo je odrazuje cena? Ale myslím, že přesně na tohle… Číst vice »
Jsem z Plzně a u supermarketů tu kamiony nenocují, nemáte nějaký příklad?
Nepsal jsem přímo u supermarketů, jako že by parkovaly před Lidlem.
Ale vídám odstavené kamiony na příjezdu do zadních Skvrňan od Vejprnic, na cestě na Vinice, u Stavebních strojů nebo třeba na Doubravce u záchranné stanice ptactva. Asi je to spíš náhoda, že do půl kilometru od všech těch lokalit je nějaký supermarket.
Druhá věc je, že nedokážu posoudit, jestli tam opravdu jen nocují (třeba u Stavebních strojů nebo u ZSP asi ano) nebo ten řidič přijel domů (to si dokážu představit u těch Skvrňan a Vinic).
Na těch Viních to máte ale značkou přímo povoleno, a je tam sídliště, tak tam asi řidič bydlí?
Nicméně i tak by to stačilo zakázat kde to dělá problém, a ne teď řešit plošně celé město – tedy i boční a slepé ulice na B. Polích, kde je to fakt všem jedno…
Lidl na Borských polích. Dva kolmo před závorou na parkoviště, třetí v zálivu podél čtyřproudovovky.
Jasně. Takže jen znemožníme řidičům nějakou kulturu a ztížíme jim podmínky pro výkon jejich profese tím, že jim znemožníme parkovat na uzemí města a necháme je stát před cedulí. Ale jo. Však oni tam brzy přijdou na to, že to není dobrý nápad až budou mít kolem města svinčík. Mě to připadá tak trochu jako opatření z divokého západu.
Jinak lituji děti v Plzni, protože takhle jim tam nepřijede ani pouť s kolotoči nebo cirkus.
Svetsky dostanou od magistratu vyjimku. Co tam mas dal?
Prázdná souprava s návěsem má okolo 14t…
No jakoby tj něj až tak pravda. Drtivá většina řidičů jezdí domů jen proto, že mohou a ušetří. Peníze na dopravení ke kamionu na firmu jim nikdo extra platit nebude.
Navíc většina z těch, co tam dělali pauzy, tak nechávali bordel a je to tak i jinde (v CB zákaz parkování u Globusu). Takže si za to můžou bohužel sami, zase to menšina prodělala většine
Dobrá práce v Plzni. V UnL je problém podobný..obsypané sjezdy a nájezdy na D8..Soupravy v ul. Sociální péče.. v Úžíně u Eurowagu podél silnice. Co pane primátore?
Jenže tohle v Plzni zrovna problém není, spíš je tam nějaké politické pozadí, respektive jde o prachy.
Podle zákona zastavit a „odpočinout si“ musí, ale reálně nemají často fyzicky kde a když to píchnou někam, kde by neměli, tak pokuta, kterou neplatí dopravce, ale sami řidiči. A to je jen jeden z problémů této práce. Může se někdo divit, že v ČR chybí 20k profi řidičů kamionů a náklaďáků?
Chudinky 🙁
To je divný… jestli je to takova díra na trhu jak říkáte, tak proc se toho už dávno neujal nejaky podnikatel co by stavěl parkoviste za poplatek?? jestli to tak moc chybi a policie tak moc prudí, tak uz davno by se stavelo…
V Čechách při ty byrokracii se postaví leda velký kulový. A když už tak to bude zase předražený.
Problem je v tom, ze vystavbu odpocivek neni schopen prosadit ani stat prostrednictvim RSD, mnohdy je to kvuli nimby mission impossible… takze soukromnici do toho asi po hlave nepujdou
Našel jsem tohle, je to kousek od Plzně.
https://www.cargospol.cz/pronajem-parkovacich-ploch/
Ale je otázka, jaká je cena a jestli jsou řidiči/firmy ochotny ji zaplatit.
Tak stat nemuže nabídnout tolik peněz jako soukromník… Peniže pomohou prosadit spoustu věcí… jenže mezitím stát konkuruje ve vystavbe odpočívek… tak spiš proto do to soukromící nejdou…
Proč u nás není obdoba například německých Autohausů?
Autohofů. Omlouvám se za překlep.