umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Doprava ve městě Trolejbusy

Plzeň nakoupí šest dalších trolejbusů, krátké i kloubové. PMDP využily opci se Škodou Electric

Trolejbus Škoda 27 Tr v barvách Plzeňských městských dopravních podniků. Foto: PMDP
Trolejbus Škoda 27 Tr v barvách Plzeňských městských dopravních podniků. Foto: PMDP
Dvanáctimetrové trolejbusy budou v Plzni do konce listopadu, delší do konce února.

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) využily opci ze dvou smluv se Škodou Electric a rozšíří svoji flotilu o šest dalších trolejbusů.

Půjde konkrétně o čtyři trolejbusy Škoda 26 Tr a dva kloubové 27 Tr. Vyplývá to z údajů v registru smluv. Celková hodnota objednávky je 83 milionů korun.

V obou případech jde o kupní smlouvy uzavřené na základě větších rámcových smluv z let 2016 a 2018. Cena jednoho osmnáctimetrového trolejbusu 27 Tr s parciálním pohonem (možnost jízdy na baterie) vychází na 17 milionů korun bez DPH, cena dvanáctimetrového trolejbusu 26 Tr s bateriemi na 12,37 milionu korun.

PMDP v roce 2016 objednaly dodávku až 33 dvanáctimetrových trolejbusů. S využití poslední opce jich zatím bude objednáno celkem 28, poslední čtyři byly zařazeny do flotily PMDP loni v březnu. Poslední dvě dodávky jsou už v novém designu odpovídající karoserii Solaris Trollino čtvrté generace. Další čtyři nové trolejbusy mají být dodány do konce listopadu letošního roku. Pro plné využití opce zbývá využít ještě pět vozidel, smlouva platí do konce roku 2023.

V případě dlouhých trolejbusů 27 Tr jich mají PMDP možnost koupit celkem 17, osm už bylo dodáno. Poslední dva objednané mají v Plzni začít jezdit do února příštího roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Průtah ne

A kdy přijedou nové tramvajky ze škodovky? Bude březen a furt nic…

Pavel Vavříček

Ani nvm jestli vůbec škodovka zveřejňovala fotky tramvají ve výrobě

Bmo

Staré, zlaté 14 Tr a 15 Tr!

robert

Souhlasím, taky je mám rád, ale je potřeba sledovat tok dějin.

bently

Ve své době ano, ale dnes jsme trochu někde jinde. Hlavně 27 Tr je za mě povedená skládačka a důstojný nástupce.

Karosa-Citybus-Citelis/line

Nemělo by u té 26Tr být 12,37 milionů ?

Adam

„cena dvanáctimetrového trolejbusu 26 Tr s bateriemi na 12,37 miliardy korun” opravdu jeden stojí tolik peněz, nebo se jedná o překlep?

Vít Jůza

Když může zabezpečení jednoho přejezdu nebo ETCS do jedné lokomotivy stát přes 10 milionů, a ne jen tisíc, tak proč ne …

Jiří Kocurek

Mám pro vás nápad: Jestli dokážete udělat ETCS do lokomotivy pod 100.000 Kč, hurá do toho, jistě vám nebude vadit zisk 50.000 Kč na jednom kusu.