Plzeň dokončila další část železniční cyklostezky po bývalém koridoru

Příští rok zbývá dokončit necelé dvě stovky metrů.
Plzeň tento týden otevřela další část železniční cyklostezky po bývalé trati do Chrástu. Jde o 1,2 kilometru dlouhou část v provedení s odděleným provozem pro pěší a cyklisty v celé šíři původního železničního náspu.
K dokončení celého úseku zbývá ještě 197 metrů, hotovo bude v červnu příštího roku. Naváže na připravované sportovně relaxační zázemí v Psovském údolí, jeho výstavba začne příští rok.
„Mám radost, že se nám daří spolupracovat na projektech jak s městskými obvody, tak s Plzeňským krajem. V tomto případě se jedná o jednu z dalších investic na území čtvrtého obvodu, se kterým máme v okolí Chlumu celou řadu plánů,“ uvedl primátor Plzně Roman Zarzycký.
Pro vybudování nově dokončeného navazujícího úseku stezky město využilo celý šest a půl metru široký železniční násep, kde vznikla stezka pro pěší a cyklisty s odděleným provozem. „Přes dva metry široký pás pro pěší s asfaltovým a štěrkovým povrchem pro běžce je veden v souběhu s tři a půl metru širokým asfaltovým pásem pro cyklisty. Cyklisté se tak nebudou muset vyhýbat pomalejším chodcům v místech, kde očekáváme hodně uživatelů, zejména rodin s dětmi. Chceme, aby měl na trati každý svůj prostor a provoz tak byl bezpečnější,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.
Součástí stavby jsou také dvě odpočívky a dvě vyhlídky doplněné stoly s lavicemi a cyklostojany. Obě vyhlídky jsou v místě opravených propustků. Nyní mají lidí k dispozici téměř sedm a půl kilometrů bezpečné cyklostezky. „Ten je atraktivní hlavně mírným stoupáním a klesáním. Právě stezky podél vody či po bývalých železničních tratích jsou mezi cyklisty hodně vyhledávané. Oblíbili si je hlavně rodiny s dětmi a senioři,“ sdělila plzeňská cyklokoordinátorka Radka Žáková.
Zhotovitelem stavby byla společnost Roadfin stavby, která stavěla i předchozí dva navazující úseky železniční stezky do Chrástu. Náklady na obě fáze projektu, z nichž první je již dokončená, dosáhly necelých 21 milionů korun včetně DPH.