Plzeň chystá rozšíření trolejbusů na Severní Předměstí, vybrala projektanta
Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2026.
Plzeň udělala další krok k rozšíření své sítě trolejbusových tratí. Vybrala společnost Stavplan, která má městu připravit dokumentaci pro územní rozhodnutí na tratě na Severní Předměstí. Za přípravu město zaplatí 4,2 milionu korun.
„Územní rozhodnutí bychom podle smlouvy měli získat do října příštího roku. Další pokračování bude závislé na zajištění finančních prostředků,“ řekl náměstek primátora Michal Vozobule. Podle něj ideální plán počítá se zahájením stavby kolem roku 2026. „Zahájení výstavby je po dokončení projektové přípravy a bude závislé na finančních možnostech města i aktuálních dotačních titulech. Teoretické nejbližší zahájení je stavební sezóna 2026,“ dodal Vozobule.
Aktuální odhadované náklady jsou zhruba 250 milionů korun. Dokumentace má navázat na studii od Metroprojektu z roku 2018. V oblasti Lochotína a Košutky už trolejbusy v minulosti jezdily, v roce 1976 ale provoz skončil. Návrh tras počítá ale s vedením jinými ulicemi než v minulosti.
Nová trolejbusová trať má měřit celkem 6,7 kilometru. Město chystá na severu města i prodloužení tramvajové trati na sídliště Vinice. „V principu se budují dvě nové trolejbusové větve, jedna na Košutku a druhá na Vinice. Větev na Košutku nahradí dnešní autobusové linky 33 a 40. Větev na Vinice bude doplňkové spojení, které zajistí přiblížení jižní části Vinic na připravovanou tramvajovou trať, nahradí dnešní vnitrosídlišťní linku 25 pro vazbu Vinice – Fakultní nemocnice – Úřad městského obvodu a kapacitně doplní vazbu na centrum,“ popsal Vozobule.
Konkrétní linkové vedení ještě není určeno. „Linky pojedou přes historické centrum města přes náměstí Republiky na baterie a napojí se v uzlu u Mrakodrapu na Americké třídě. Je uvažováno s variantami propojení s hlavním nádražím, případně druhá větev do jižní části města,“ dodal Vozobule.