Plasy blíže obchvatu. Stavět chce sedm zájemců, cena klesla na 70 procent

Těžká doprava na I/27 proudí kolem barokních památek. Pramen: ŘSDTěžká doprava na I/27 proudí kolem barokních památek. Pramen: ŘSD

Řidiči se díky obchvatu vyhnou nepřehledným zatáčkám na obou stranách města, kde se stávají vážné nehody.

Plasy na Plzeňsku jsou o krok blíže obchvatu, díky kterému se město zbaví dopravy proudící po silnici I/27. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) aktuálně otevřelo nabídky v tendru na zhotovitele. Tendr byl vypsán před Vánocemi.

Celkem se o zakázku uchází sedm zájemců, s nejnižší cenou přišlo sdružení firem Vodohospodářské stavby, Pašek Construction a Hydrostroy. Pět a půl kilometru nové silnice je ochotno postavit za 727 milionů korun bez DPH, což je 70,6 procenta předpokladu (1,023 mld. Kč). Pod 800 milionů se vešly ještě další dvě nabídky.

Celý nový obchvat bude měřit šest kilometrů, součástí aktuálně hodnocené zakázky ale není most přes řeku Střelu. Půlkilometrový most soutěžilo ŘSD zvlášť už od loňského května, a to v režimu Design & Build. Nedávno podepsalo smlouvu s vítězem.

Celý obchvat má stavební povolení v právní moci, stavba přeložky by měla začít ve druhé polovině roku a skončit v roce 2028. „Na stavbu aktuálně probíhá majetkoprávní vypořádání,“ uvedl dnes šéf ŘSD Radek Mátl na síti X.

Obchvat vyvede dopravu z centra Plas, řidiči se díky němu vyhnou nepřehledným zatáčkám na obou stranách města, kde se stávají vážné nehody. Provoz na silnici I/27 z Plzně přes Plasy a Kralovice na Most trvale houstne a přibývá těžkých nákladních vozidel. Denně centrem projede až 10 000 aut.

„Táhlá stoupání či klesání společně s nevyhovujícím průtahem městem Plasy s významnými památkově chráněnými objekty kláštera vyvolávají potřebu nové trasy,“ uvádí ve svých dokumentech ŘSD.

Zmíněný obloukový most přes údolí Střely a železniční trať Plzeň – Žatec bude podle ŘSD s výškou přes 87 metrů (v nejvyšším místě 87,3 m) nejvyšším v republice.

Tagy I/27 I/27 obchvat Plas obchvat Plas Plasy ŘSD
2 komentáře