PKP Intercity ukázal vozy pro dálkové vlaky po modernizaci, mají jezdit i do Česka
Modernizované vozy 152A pro PKP Intercity. Foto: PKP Intercity

Zakázka na 24 vozů 1. třídy má být dokončena příští rok.
Zakázka na 24 vozů 1. třídy má být dokončena příští rok.
Sám jsem ze západu a mohu s jistotou říci, že PKP a ČD mohou kvalitou a službami překonat naše železnice, jako jsou NMBS/SNCB, NS a DSB. Nyní musí využít těchto příležitostí. ComfortJet to (bezpochyby) ukazuje a nové vozy pro PKP zavedou v Polsku novou úroveň komfortu. Toto však ještě není nový design od FPS Poznaň a tyto modernizované vagóny vykazují pouze minimální vylepšení.
V čem to ComfortJet dokazuje, prosím? Relativně proti DB ICE4 / DSB IC5 jde o ve všem horší a přitom dražší vlaky.
Mohli by se mi mínusáři, prosím, vyjádřit? Aspoň jednou. Na sedačku je to nejdražší, uspořádání interiéru tragické, nízkopodlažní to nemá, osvětlení to má šílené (srovnejte si to s tím ICE4). Co je na IJ/CJ tak úžasného? Je to (špatná) revize 16 let starého railjetu navrženého před 20 lety.
Ale no tak, zabýváš se tím jak malá holka, nesmíš to tak prožívat.
Platím to z daní a na části tras bohužel není alternativa k této vozbě.
ono je děsně fajn mít ze soupravy prolejzačku nahoru/dolů, jenom proto, že nějakej lenoch není schopnej při nástupu / výstupu zvednout nohu
Stále čekáme na nové vozy z FPS Poznaň, které konečně představí nový design interiér PKP Intercity. Neatraktivní bíly design v PKP je již léta stížností a je nejvyšší čas na vylepšení. Kvalita první třídy se musí zvýšit spolu s cenami jízdenek. Obsazenost vlaku „jedničky“ je v mnoha vlacích PKP velmi vysoká a už to není pohodlné – Poláci jsou stále bohatší a železnice se musí vyvíjet.
Obyčejné Béčko
Teď sedím v R670 co má dnes mimořádně řazeny dvě ty obyčejný béčka a fakt mi to stejný nepřijde
Když demontujete klimu i zásuvky, osadíte stahovací okna, napustíte některá z nich vodou a na wecku provrtáte pořádnou díru až na koleje. K tomu ještě dveře vyměnit za zlamovačky a pro fajnšmektry přidat ceduli „Blokovací zařízení odebráno“. A nesmím zapomenout na špalíkovou brzdu, ječící přes celé nádraží, až není slyšet staniční rozhlas.
Jistě budou pohodlné, rychlé a další takové ty skutečně důležité věci, ale vzhledově to na mě působí jen jako prostornější dvojka.
Tak hlavně aby šla klima nejen při prezentací.
Na poslední štaci v Polsku nešla tak u třetiny vozů a nikoho to moc v těch třicítkách nevzrušovalo. Jízdy opravdu zážitek 😡
Popsaná situace se po hříchu příliš neliší s tou u nás.
Tak fakt není v ČR standard mít na vlaku 3 vozy s poruchou klima. Což je u PKP zcela běžný stav.
Co mají Poláci pořád s tou bílou? A dá se ztlumit osvětlení, nebo se bude uvnitř vozu svítit v noci jako v pravé poledne? A půjde navýšit teplota, víc jak 25°C?
Co mají všichni s mínusama, trocha rozumného dotazu, což by zajímalo i mě zda o půlnoci nebude poledne…vozy mají pěkné hlavně zvenku to poláci umí, ale ty polské modernizace interiérů celkově nic nemastného-neslaného jedou pořád v nějakém tom svojem průměru.
Klid, to mínusuje úderka z GŘ, protože jinak by IJ/CJ nemohly být ještě horší…
Minus ode mne za onu paranoidní poznámku k teplotě vzduchu.
VÍC než 25oC?? Tam je nějaká systematická chyba v měření nebo FAKT vám ani 25 stupňů nestačí? Je to velkoprostor takže asi díkybohu že to nejde, ještě by to „někdo“ zkoušel aplikovat…
USB-B? To bych se dost divil. 🙂
Jj. Určitě je to překlep z USB-A.
Beru do vlaku tiskárnu
To spíš ta tiskárna bude vlak, ne?
Nebo úložiště 🙂