Doprava ve městě Elektrobusy Elektromobilita Infrastruktura Zprávy

Písek proměnil síť MHD a nasadil nové elektrobusy SOR

Elektrobus SOR společnosti ČSAD Autobusy ČB v písecké MHD. Pramen: ČEZ
Elektrobus SOR společnosti ČSAD Autobusy ČB v písecké MHD. Pramen: ČEZ
Místo dosavadních 11 linek má písecká MHD nově 6 linek s vyšší frekvencí

Písecká MHD prošla na přelomu roku výraznou proměnou. Město naplnilo své plány na nasazení elektrobusů a změnilo i vedení linek. Nová vozidla pořídila s využitím dotací společnost ČSAD Autobusy České Budějovice, která MHD v Písku provozuje.

„Písek se posunuje mezi města s ekologickou veřejnou dopravou pro 21. století. Nová flotila elektrobusů je jednoznačně šetrnější k přírodě a městu přinese i výrazné provozní úspory. Věříme, že ekologické vozy ocení písecká veřejnost i návštěvníci města,“ uvedla starostka Eva Vanžurová.

Pro firmu ČSAD Autobusy České Budějovice, která jezdí pod značkou Busem, představuje písecká MHD největší loňskou investici. Podle firemního časopisu šlo o 61 milionů korun bez DPH. Firma koupila pět elektrobusů SOR (EBN 11 a EBN 8) a dva autobusy Iveco Urbanway na CNG. Dotace pokryje až 85 procent nákladů.

Proměnila se i síť. Místo dosavadních 11 linek, z nichž některé byly obsluhovány třeba jen jednou denně, má písecká MHD nově pouze 6 linek. Ty ale jezdí pravidelněji, častěji a zahrnují větší území. Písecká radnice si od toho slibuje větší konkurenceschopnost vůči automobilům.

Dobíjecí stanice pro elekrobusy dodala společnost ČEZ ESCO. Pětice standardních stanic zajišťuje především noční dobíjení, pro podporu vyššího denního nájezdu pak slouží dvě rychlodobíjecí stanice. Ty zvládnou dobít elektrobusy během jedné až dvou hodin na kapacitu postačující k dokončení turnusového oběhu.

Elektrobusy SOR pro píseckou MHD. Pramen: ČSAD Autobusy České Budějovice
Elektrobusy SOR pro píseckou MHD. Pramen: ČSAD Autobusy České Budějovice
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ota

Když v letech 2017-8 ve Žďáru na MHD snížili počet linek z 14 na 9, tak se mohli důchodci zbláznit, že budou muset přestupovat, i když na těch 9 linkách jezdilo ponovu více spojů. Tak městu Písek přeji, aby to komunikačně zvládlo.

217

šest linek je lepší pro přehlednost, ovšem je to zoufalost tak jako tak… jediný co se zlepšilo je častější obsluha Hradiště, vzájemný přestupy a pár spojů na Velký naměstí; velký sídliště sou furt špatně obsloužený jen jednou zastávkou jen na jejich okraji (Jih, Milady Horákové; Portyč dvěma, přes řeku třema), takže dovnitř je docházková vzdálenost furt dlouhá…

jinak sou intervaly na velikost města poměrně zoufalý, radnice se furt ohání omezenim ročního nájezdu na 300tkm, otázka gdo a proč to tak nastavil… těžko srovnávat města, každopádně Vsetín (o 5k míň obyvatel) má odhadem tak o 100-200% hustší intervaly…

Jan Hojsák

Přiznám se, asi jsem už za těch pár let pěkně zdegeneroval, ale mě se ty vozy líbí… No, asi mi je ve finále jedno, jak autobus vypadá, hlavně že jede a složí svému účelu.

Jindra

Nejste sám, komu se nové SORky líbí.

robert

Na město téhle velikosti bylo 11 linek prostě hodně. Jsem rád, že to změnili. Teď to má hlavu a patu. 🙂 Podobnou změnu bych uvítal třeba v Třinci nebo v Mladé Boleslavi.

PetrB

„Ty, ale jezdí pravidelněji, častěji a zahrnují větší území. Písecká radnice si od toho slibuje větší konkurenceschopnost vůči automobilům.“ Pokud páteřní linka (linka 1) jezdí až od cca. 6 hodin ranní v pracovní dny, tedy konkrétně první spoj z nádraží směr centrum v 06:20 hod., z centra na nádraží v 06:24 hod. a navíc bez pravidelného intervalu tak to vážně není žádná změna k lepšímu, ale naopak. Na nádraží z centra se lze dostat dříve (v 05:46 hod., ale s několika minutovým přestupem a se zajížďkou), opačně je to obdobné. Do obchodní zóny v Semicích (zastávka Obchodní) jednou jen dva… Číst vice »

Dom

Ta šedá ploška ve tvaru úsměvu je fakt odporná, bez toho by to čelo vypadalo snad i dobře. Zavání to Kotasem.

Bmo

Elektrifikace MHD je možná kladem, ale SORy jsou jedny z nejošklivějších autobusů.

Tomáš V.

Speciálně tenhle model je opravdu designová žumpa první třídy. 😃😃

SaulGoodman

Ale vážně, já vím, že je to do jisté míry subjektivní věc, ale jak někdo mohl tohle nakreslit, podívat se na to, a říct si „Jo, to se povedlo.“. Nebo aspoň „Jo, to ujde“.

Vždyť to vypadá jak klasický SOR, na který někdo nalepil čelní sklo z většího modelu a přidal k tomu nárazník z úplně jiného autobusu 🤮

Tomáš V.

Já si tady dovolím trochu oponovat. Kdyby byla příď ten hlavní problém, bylo by to ještě krásné, ale podívejte se na záď: https://www.sor.cz/wp-content/uploads/2017/09/sor_ebn6.jpg

Nevím, který dobytek spojil dohromady přední nárazník s tenkými linkami a pak tuhle tlustou kulatou odpornost ala 60. léta. 😂😂 Buďme rádi, že mistři ze Soru z Karosy odešli a koupil ji Renault – touhle cestou tudíž opravdu ne. Proti tomuhle je krasavec snad i Crealis: ten je totiž vzhledem alespoň ucelený.

BND 30

Inu nejhezčí holka z ošklivince…

Peeetr

Až ten stříbrný plast jednoduše vymění za černým, tak to už bude vypadat snesitelně.

SaulGoodman

Wow, tak to je taky zajímavé 😀 Ale přijde mi to asi méně odpudivé, než ten předek.

Vlastimil Kocurek

Žumpa je možná dost silné slovo, ale bus skutečně působí bizarně, záď to vůbec nechápu, a navíc se nepovedly ty polepy. Přeji jim , aby to splnilo svou funkci – tedy jezdilo to bez velkých oprav, a lidé s na ten vzhled zvyknou.
Naproti tomu ta žlutá barva je moc pěkná.

DJ TRAIN

nemozes chciet kvalitu audiny za cenu rozpadnuteho trabantu……. to plati aj pre e busy

Kernteriér

Jak souvisí kvalita se subjektivním vnímáním designu?