Dopravci Železnice Železniční průmysl

Pininfarina ukázal design vyhlídkových vlaků pro GoldenPass Express, zvládnou dva rozchody

Design vlaku Goldenpass Express. Foto: Pininfarina
Design vlaku Goldenpass Express. Foto: PininfarinaGoldenpass Express designed by Pininfarina

Jeden z tradičních vyhlídkových vlaků ve Švýcarsku dostane od příštího prosince novou podobu. Společnost Pininfarina, který se zabývá hlavně designem aut, představila nový design vlaků pro GoldenPass Express, který spojí švýcarská města Montreux, Gstaad a Interlaken. Vlaky poprvé umožní přímé spojení mezi Ženevským jezerem a centrem Bernských Alp díky speciální technologii podvozků umožňující jízdu po dvou rozchodech.

„Naším cílem je nabídnout cestujícím vlak, s kterým by už nemuseli přestupovat kvůli různým rozchodům,“ řekl generální ředitel dopravce Montreux Oberland Bernese Bahn (MOB) Georges Oberson.

Dosud musejí cestující přestupovat ve stanici Zweisimmen, kde se mění rozchody: trať od Ženevského jezera má metrových rozchod, do Interlakenu má standardních 1435 milimetrů. „Chtěli jsme, aby vlak byl krásný a elegantní. Proto jsme se obrátili na Pininfarinu,“ uvedl Oberson.

Firma čeká, že se vlakem svezou čtyři miliony cestujících ročně. I když musí vlak vyhovovat novějším bezpečnostním normám, designerům se podařilo zachovat velká okna i v přední části vlaku tak, aby cestující mohli vidět i dopředu na trať. „Vypořádání se s novými bezpečnostními normami pro nás bylo spíše výzvou než omezením,“ podotkl projektový manažer firmy Pininfarina Alfedo Palma.

Spolupráce obou společností začala už v roce 1993, kdy firma Pininfarina navrhla vlak Cristal Panoramic Express. I když je Pininfarina známá hlavně z automobilového průmyslu, její designéři mají za sebou i práci například na italských rychlovlacích ETR500 nebo Eurostaru.

MOB už letos na jaře úspěšně otestovala novou technologii přechodu podvozků na jiný rozchod.

MOB mají objednáno celkem 19 vagónů pro dva různé rozchody od Stadleru, podvozky jsou od Alstomu.

10
Diskuze

avatar
6 Komentáře
4 Reakce na komentáře
8 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
8 Autoři komentářů
TPal.xyzliposhXaverKubrt Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
xyz
Host
xyz

„Dosud musejí cestující přestupovat ve stanici Zweisimmen“
… a v naprosté většině případů i ve stanici Spiez. Jen 4 páry vlaků denně jezdí přímo v relaci Zweisimmen – Interlaken, viz i https://www.fahrplanfelder.ch/fileadmin/fap_pdf_fields/2019/320.pdf.

Přece jen, většina vlaků jedoucích z Interlakenu pokračuje ze Spiezu do Bernu, stejně tak

liposh
Host
liposh

Vidíte to, od pininfariny bych čekal ještě něco ujetějšího. Tohle je taková Škoda Octavia mezi vlaky. Pěkný, s umírněným designem, všem se bude víceméně líbit, ale koule nikomu neurve.

Kubrt
Host
Kubrt

Nepochybně to je dané tím, kdo jsou klienti švýcarských panoramatických vlaků – konzervativní, dobře situovaní, spíše starší lidé. Výsledkem je elegantní vlak (mě se líbí moc).

Xaver
Host
Xaver

Proč by to někomu mělo rvát koule?

liposh
Host
liposh

A jaká je teda pointa hezkých věcí na světě? Taky vaše manželka při svatebním obřadu vypadala „obstojně“ a vy jste jí u oltáře řekl: „Vypadáš dneska obzvláště obstojně“ ? 😀

TPal.
Host
TPal.

Myslím si, že kromě osvětlení se moc jiného udělat nemohlo, já naopak Italy chválím. Počkejme si na interiér. 🙂

Vitakyri
Host
Vitakyri

Když vidim ten systém… a vzpomenu si jak se u nás nadávalo, že je klopení nákladné na údržbu..

Xaver
Host
Xaver

Krásný vlak

Fotograf
Host
Fotograf

A jeho hlavní konkurent Giorgio Giugiaro nebo také Giorgetto Giugiaro , dělal design „mým archivním“ , ale stále NEPŘEKONATEKNÝM NIKONŮM F5 /film/
a D3 / první špičkový digital FULLFRAME od Nikonu / :
https://cs.wikipedia.org/wiki/Giorgetto_Giugiaro

A také PENDOLINU : https://cs.wikipedia.org/wiki/Pendolino

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Zweisim … -> Zweisimmen

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll