PID rozšíří svůj systém dál od Prahy. Integrace čeká Příbramsko, nasadí větší autobusy
Rozšiřování systému Pražské integrované dopravy (PID) pokračuje do další oblasti Středočeského kraje. Ropid a IDSK jako organizátoři veřejné dopravy v
Rozšiřování systému Pražské integrované dopravy (PID) pokračuje do další oblasti Středočeského kraje. Ropid a IDSK jako organizátoři veřejné dopravy v Praze a Středních Čechách finišují s přípravou I. etapy integrace dopravy na Příbramsku. Ta by měla být spuštěna od 29. června.
Systém PID, ve kterém lze na jednu jízdenku využívat vlaky, autobusy i městskou hromadnou dopravu, se tak rozšíří o dalších 6 autobusových linek, které nahradí částečně nebo zcela 17 stávajících linek SID. Ve většině případů bude integrace pro cestující znamenat zlevnění veřejné dopravy.
Na nových linkách bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové tak i elektronické podobě včetně možností nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo přímo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka. Zahrnuje veškeré autobusové linky na trase Praha – Dobříš – Příbram, linku Hořovice – Příbram a také dvě linky z Příbrami do oblasti Obecnice a Sádku.
Integrace povede k částečným změnám v jízdních řádech.
Ropid na svých stránkách už zveřejnil zatím ještě stále pracovní verzi jízdních řádů. Například mezi Prahou, Dobříší a Příbramí nahradí celkem 3 nové linky (Linky 392, 393 a 395 ) pravidelných intervalech a s přehledným jízdním řádem stávajících 12 linek. „Nedochází k omezení provozu, naopak prodloužení provozu až do pozdních večerních hodin,“ uvedl Ropid. Jde například o prodloužení provozu až do jízdy posledního metra.
Hlavní změny:
-výstupní i nástupní zastávka všech autobusů přesunuta do terminálu Smíchovské nádraží
-zastávka na Lihovaru s přestupem na městské autobusové linky na pravý břeh Vltavy (Jižní Město, Lhotka, Brumlovka, Podolí, apod.)
-páteřní linka 395 celodenně, celotýdenně v trase Praha – Dobříš – Příbram (všechny spoje přes Dobříš, Větrník; interval 15 minut v ranní špičce, 20 minut po zbytek pracovního dne, 30 minut o víkendech a večer)
expresní linka 393 ve špičkách Praha – Příbram bez zajíždění do Dobříše (interval 10-15 minut, při prázdninovém omezení 15-20 minut; součástí linky jsou přímé spoje do Rožmitálu p.Tř., Březnice a Blatné, které jsou součástí PID prozatím pouze v úseku Praha – Příbram)
-nové velkokapacitní autobusy délky 15m vypraveny na linky 393 a 395 od cca srpna 2019
-v rámci města Příbram všechny spoje linek 393 a 395 vedeny oběma směry přes autobusové nádraží (zastávky v ul. Čsl. Armády), pro oblast Milínské zřízena zastávky Čsl. armády v docházkové vzdálenosti
-doplňková linka 392 v trase Praha – Voznice – Dobříš – Rosovice – Buková – Pičín – Kotenčice – Suchodol – Občov – Příbram (ukončena na autobusovém nádraží), vložené spoje Praha – Dobříš, z nichž vybrané pokračují jako linky SID ve směru Kamýk n. Vlt. nebo Milevsko, vzájemný proklad se spoji linky 395 (ve špičkách souhrnný interval 7,5-10 minut).
-Prodloužení stávající linky 317 z Dobříše do Příbrami
-nová trasa Praha – Mníšek p. B. – Dobříš – Obořiště – Dlouhá Lhota – Dubenec – Háje – Příbram
rozšíření dopravní obslužnosti obcí vč. víkendů, interval 30-60 minut ve špičkách, 120 minut mimo špičky
návaznosti na rychlé spoje linek 392 a 395 v Dobříši z/do Prahy