Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Údržbu Blanky bude mít na starosti dalších pět let Satra s Metrostavem. Za téměř miliardu

Tunelový komplex Blanka. Foto: Satra
Tunelový komplex Blanka. Foto: Satra

Sdružení firem Satra a Metrostav se bude i po dokončení tunelu Blanka dál podílet další roky na jeho údržbě. Projektant a hlavní stavitel Blanky mají dalších pět let zajišťovat kompletní údržbu a provoz tunelového systému.

Obě firmy podaly nakonec jedinou nabídku do soutěže, kterou vypsala Technická správa komunikací. I když předběžný zájem projevilo deset firem, nakonec přišla nabídka jen od sdružení SAT-MET-Provoz TKB, v kterém je Satra a Metrostav. Kontrakt je už zveřejněný v registru smluv

Za pětiletou smlouvu zaplatí TSK celkem 748 milionů korun bez DPH. Smlouvy vypočítává přesně práce, které musí sdružení pravidelně vykonávat. Jde například o čištění všech prostor, předepsané výměny spotřebního materiálu nebo řídícího systému. 

Podle mluvčí TSK Barbory Liškové tunelovým komplexem projelo už více než 100 milionů aut. V pracovním týdnu jde o 105 tisíc aut denně, o víkendu zhruba 80 tisíc.

Satra tunel dobře zná, nejen jako projektant. O stejné práce se starala až do konce srpna, kdy vypršela původní smlouva. Původně se o tunel měla starat společnost ČKD Praha DIZ, ta ale vypověděla smlouvu.

Tunelový komplex je v provozu čtvrtým rokem, otevřen byl 19. září 2015. Správcem tunelu zůstane oficiálně TSK, vybrané sdružení bude provoz a údržbu zajišťovat. Tunelový komplex je největším městským tunelem v Evropě.

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Škoda, že se nenajde někdo, kdo by v tunelu rozumně řídil dopravu. Poté, co odpoledne 15 minut auta smrdí před tunelem, protože je zavřený, vjedete dovnitř a žádné vozidlo není v dohledu.

    Jak už jsem jednou psal (obchvat Strakonic):

    U nás jsme z tunelů vůbec vstřícně předpodělaní.
    Letos jsem jezdil po Madeiře, kde jsou tunelů desítky a některé více než 5 km dlouhé. V každém tunelu jsou po stranách chodníky, na kterých je běžný provoz chodců (někdy i s dětskými kočárky). Rychlost v tunelech je ovšem omezená, většinou se nesmí rychleji než 80 km/h, jen v dálničních tunelech s oddělenými troubami se jezdí 100 km/h.

    • víš, on smysl těch dopravních opatření (červená) je v tom, aby se ta auta v tunelu nehromadila. proto jaksi je zelená až tehdy, když v dohledu není žádné další auto.

  • Sakra, to je byznys. 200 milionů každý rok za údržbu jednoho tunelu. Předpokládám že za takové prachy ho budou každý den ručně mýt a luxovat a stěny pomazávat vonnými olejíčky s příměsí diamantového prachu. Jinak si tu cenu nedokážu vysvětlit…

    • 748/5=149,6 miliónu (nikoliv 200). Při délce přes 5 km a při provozu cca 34 miliónů aut ročně mi ta cena přijde vcelku úměrná; jsou to totiž 4,36 Kč na jedno auto za rok.

      Za mytí vlastního auta určitě platíte víc a pochybuji, že je 5 km dlouhé.

      • Můj komentář vycházel z titulku, až pak jsem přečetl článek. I tak je to vysoké číslo. A rozpočítavat cenu na projeté auto nebo dokonce to srovnávat s tím, kolik stojí umytí auta, mi přijde naprosto zcestné.

    • Blanku nikdo nemůže zkolaudovat, protože její kolaudace je možná až po dokončení vnějšího obchvatu (D0), nebo alespoň jeho severní části. Ta ale před rokem 2030 nebude. Jen přemýšlím, jak by stát postupoval s nezkolaudovanou stavbou (netýká se ruských srubů v Karlovarském kraji) v jakémkoliv jiném případě.

Newsletter

Partneři


Výběr editora