Sdružení firem Satra a Metrostav se bude i po dokončení tunelu Blanka dál podílet další roky na jeho údržbě. Projektant a hlavní stavitel Blanky mají dalších pět let zajišťovat kompletní údržbu a provoz tunelového systému.
Obě firmy podaly nakonec jedinou nabídku do soutěže, kterou vypsala Technická správa komunikací. I když předběžný zájem projevilo deset firem, nakonec přišla nabídka jen od sdružení SAT-MET-Provoz TKB, v kterém je Satra a Metrostav. Kontrakt je už zveřejněný v registru smluv.
Za pětiletou smlouvu zaplatí TSK celkem 748 milionů korun bez DPH. Smlouvy vypočítává přesně práce, které musí sdružení pravidelně vykonávat. Jde například o čištění všech prostor, předepsané výměny spotřebního materiálu nebo řídícího systému.
Podle mluvčí TSK Barbory Liškové tunelovým komplexem projelo už více než 100 milionů aut. V pracovním týdnu jde o 105 tisíc aut denně, o víkendu zhruba 80 tisíc.
Satra tunel dobře zná, nejen jako projektant. O stejné práce se starala až do konce srpna, kdy vypršela původní smlouva. Původně se o tunel měla starat společnost ČKD Praha DIZ, ta ale vypověděla smlouvu.
Tunelový komplex je v provozu čtvrtým rokem, otevřen byl 19. září 2015. Správcem tunelu zůstane oficiálně TSK, vybrané sdružení bude provoz a údržbu zajišťovat. Tunelový komplex je největším městským tunelem v Evropě.
5kc za projete auto je úlet.
Škoda, že se nenajde někdo, kdo by v tunelu rozumně řídil dopravu. Poté, co odpoledne 15 minut auta smrdí před tunelem, protože je zavřený, vjedete dovnitř a žádné vozidlo není v dohledu. Jak už jsem jednou psal (obchvat Strakonic): U nás jsme z tunelů vůbec vstřícně předpodělaní. Letos jsem jezdil po Madeiře, kde jsou tunelů desítky a některé více než 5 km dlouhé. V každém tunelu jsou po stranách chodníky, na kterých je běžný provoz chodců (někdy i s dětskými kočárky). Rychlost v tunelech je ovšem omezená, většinou se nesmí rychleji než 80 km/h, jen v dálničních tunelech s oddělenými… Číst vice »
víš, on smysl těch dopravních opatření (červená) je v tom, aby se ta auta v tunelu nehromadila. proto jaksi je zelená až tehdy, když v dohledu není žádné další auto.
Sakra, to je byznys. 200 milionů každý rok za údržbu jednoho tunelu. Předpokládám že za takové prachy ho budou každý den ručně mýt a luxovat a stěny pomazávat vonnými olejíčky s příměsí diamantového prachu. Jinak si tu cenu nedokážu vysvětlit…
748/5=149,6 miliónu (nikoliv 200). Při délce přes 5 km a při provozu cca 34 miliónů aut ročně mi ta cena přijde vcelku úměrná; jsou to totiž 4,36 Kč na jedno auto za rok.
Za mytí vlastního auta určitě platíte víc a pochybuji, že je 5 km dlouhé.
Můj komentář vycházel z titulku, až pak jsem přečetl článek. I tak je to vysoké číslo. A rozpočítavat cenu na projeté auto nebo dokonce to srovnávat s tím, kolik stojí umytí auta, mi přijde naprosto zcestné.
V odkazu je smlouva,kde je rozsah prací detailně popsán
Bohužel, zveřejněna je jen snůška právnických formulací na téma, „kdo za co může“, „kdy a jak se nudou předávat papíry“ a „kdy a jak platit. Technicky zajímavý „Soupis prací“, na který se smlouva odvolává, jsem nenašel.
je to v těch přílohách
A ty přílohy jsou kde?
Pardon,je to v zadávací dokumentaci k zakázce,ta je na profilu.
Co znamená „po dokončení“? Ono už se podařilo Blanku zkolaudovat?
Blanku nikdo nemůže zkolaudovat, protože její kolaudace je možná až po dokončení vnějšího obchvatu (D0), nebo alespoň jeho severní části. Ta ale před rokem 2030 nebude. Jen přemýšlím, jak by stát postupoval s nezkolaudovanou stavbou (netýká se ruských srubů v Karlovarském kraji) v jakémkoliv jiném případě.
No, uvidíme, co „kabeli“..