Údržbu Blanky bude mít na starosti dalších pět let Satra s Metrostavem. Za téměř miliardu
Sdružení firem Satra a Metrostav se bude i po dokončení tunelu Blanka dál podílet další roky na jeho údržbě. Projektant
Sdružení firem Satra a Metrostav se bude i po dokončení tunelu Blanka dál podílet další roky na jeho údržbě. Projektant a hlavní stavitel Blanky mají dalších pět let zajišťovat kompletní údržbu a provoz tunelového systému.
Obě firmy podaly nakonec jedinou nabídku do soutěže, kterou vypsala Technická správa komunikací. I když předběžný zájem projevilo deset firem, nakonec přišla nabídka jen od sdružení SAT-MET-Provoz TKB, v kterém je Satra a Metrostav. Kontrakt je už zveřejněný v registru smluv.
Za pětiletou smlouvu zaplatí TSK celkem 748 milionů korun bez DPH. Smlouvy vypočítává přesně práce, které musí sdružení pravidelně vykonávat. Jde například o čištění všech prostor, předepsané výměny spotřebního materiálu nebo řídícího systému.
Podle mluvčí TSK Barbory Liškové tunelovým komplexem projelo už více než 100 milionů aut. V pracovním týdnu jde o 105 tisíc aut denně, o víkendu zhruba 80 tisíc.
Satra tunel dobře zná, nejen jako projektant. O stejné práce se starala až do konce srpna, kdy vypršela původní smlouva. Původně se o tunel měla starat společnost ČKD Praha DIZ, ta ale vypověděla smlouvu.
Tunelový komplex je v provozu čtvrtým rokem, otevřen byl 19. září 2015. Správcem tunelu zůstane oficiálně TSK, vybrané sdružení bude provoz a údržbu zajišťovat. Tunelový komplex je největším městským tunelem v Evropě.