Část pražského metra byla několik hodin mimo provoz. Policisté hledali v tunelech psa „Metrouše“
Tunel pražského metra. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Zatoulanou fenku odchytili po 5 hodinách na Malostranské.
Zatoulanou fenku odchytili po 5 hodinách na Malostranské.
Na psa bych se vybod. Jeden čokl na hodiny paralyzuje půl Prahy.
Upřímě závidím Brňákům, toto se tam stát nemůže.
V Brně nemají psy 😂?
Tam už všechny snědli.😂
Ne, jen před vozem jde člověk se zvonkem a pochodní. Toho by se pes lekl.
Chtěl bych se místních odborníků zeptat co by se stalo kdyby se ta fenka střetla se soupravou metra. Došlo by k riziku poškození soupravy? Nebo k jiné škodě?
Předem děkuji za vysvětlení.
že prej by mohla způsobit zkrat a obrovský požár!
Někdo by to pak musel přes noc umýt
Prostě jsme na pejsky hodní.
Metro by se muselo odblešit 🙂
Řekni to psem.
Jako třeba že by nějaká hacktivistická skupina se pokusila domluvit se s tou fenou (nebo jí hacknout), aby provedla tuhle diverzi a tím zasela strach mezi místními občany? 🙂
Co tam konečně nasadit ty dveře, které dva roky prototypuje AŽD? 😀 Případně 30 let existující zahraniční.
Bulhaři v Sofii nasadili rolety. Primitivní, účinné.
U vstupu je nejaka cedule, ze stanice metra je psi park, ze tam ten pes nemusi mit byt na voditko? Podle tech fotek/videa to vypada, ze nema ani obojek. Uplne krasny.
Asi pes nějakýho bezdomáče.
Nebo Filipova Blondi. 🙂
Nejspíš ani lístek…
No pokud se do metra dostala přes stanici Nemocnice Motol, tak k tomu může dost vydatně přispět i to, jak tam jsou pořád otevřené dveře… Když jsem kdysi psal DPP, že mi celkem vadí, jak tam táhne smrad od kuřáků (a v zimě zima) a že proč ty dveře nejsou zavřené, že skrz ně stejně chodí minimum lidí (většina se jich na nástupiště dostává spodem), tak jsem byl odbyt s tím, že prý bezpečnostní důvody a proto musí zůstat otevřené…
Tak možná po tomhle „bezpečnostním incidentu“ by se nad tou bezpečností mohli v DPP také zamyslet trochu komplexněji… 🙂
Velmi užitečné zjištění. Na ochromení provozu metra není potřeba složitě hacknout zabezpečovací systém, stačí vypustit do tunelu jednoho čokla…
Vlaky stojí, psi běhají
To, že se pejsek zaběhne a putuje tunely metra se stát může. Je to mimořádná situace. Problém ovšem je v informování cestujících. Jel jsem B ze Zličína v 10:54. IDOS mi v 10:46 hlásil, že na Můstku přestoupím na A a pojedu směrem na Mírák. Web DPP psal, že to jezdí pravidelně, jen to nejede podle jízdního řádu. Jenže na Zličíně jsem na nástupišti zaslechl hlášení, že už A nejezdí z Motola až na Mírák. Změna, která nastala v 10:18 se propsala nějak pozdě, protože v hlášení na perónu byla zmíněna autobusová linka na Staroměstskou, ale na webu ještě v… Číst vice »
Nesouhlasím, DPP to neumí dlouhodobě a vrchním je to úplně šumák. Styl křída na tabuli v češtině a tím končí informovanost se tu táhne roky. Tramvaje a autobusy uplně běžně hlásí přestup na uzavřenou stanici metra, řidiči a strojvedoucí na to taky dlabou, že by zmáčkli knoflík a řekli 4 slova.
Ani aplikace Lítačka na to neumí zareagovat, že by dispečink mohl tu trasu vlastně vypnout z vyhledávání (pokud nespadne samotná aplikace, což se mi několikrát stalo).
Výborné bylo také hlášení, že autobusové linky končící na Veleslavíně jsou protažené na Dejvickou. Ale už nezmínili, že u trolejbusů na letiště to tak není. Jak se v tom turisté mají vyznat? Křídové tabule ve vestibulech samozřejmě jen Česky. Google Mapy i teď (hodinu po skončení mimořádnosti) stále píší, že je provoz stále zastaven, navíc to bylo aktualizované od PID před 3 minutami…
Jako, litacka Applikace notifikace umi … vypadky metra, ci vice linek najednou by to proste hlasit mohlo a odkazovat treba na stranky DPP s vice informacemi. Tedy pokud by ty stranky byly pripraveny na takovou zatez.
Aplikace Lítačka tam informaci měla, ale také nebyla zrovna aktuální. To mne samozřejmě po červeném vykřičníku v IDOSu napadlo, podívat se do Lítačky. Web DPP byl podrobnější, ale zdaleka ne přesný.
Informování ze strany DPP je špatné, při plánovaných výlukách mimořádně špatné, při mimořádnostech tragické. (DPP v tom ovšem není sám, SŽ nebo ČD jsou na tom úplně stejně). Turisté z toho naopak mohou mít zážitek, protože ze způsobu informování musí zákonitě nabýt dojmu, že je to za celou dobu provozu metra v Praze poprvé, kdy musel být zastaven provoz. A oni byli zrovna při tom! Přitom jsou to pořád dokola čtyři typy závad, které se pořád dokola opakují. 1. Někdo spadne ve stanici pod metro. 2. Někdo nebo něco se pohybuje v tunelu. 3. Dojde k technické závadě v jednom… Číst vice »
To dává příliš smysl, se neuchytí.
A to je důvod zastavit na 4 hodiny metro? Kdyby vlaky jezdili třeba jen 10 km/h, tak je riziko srážky minimální.
A ti policisté, co se snažili psat odchytit, by tam chodili v kolejišti se zapnutou napájecí kolejnicí a mezi těmi soupravami jedoucími 10 km/h? Nebo by se odchyt nekonal a čekalo by se až do půlnoci nebo až se psa podaří konečně přejet?
Měli zavolat tu poslankyni od Babiše, ta by problém se psem vyřešila přímo a hned!
Ta a přímo? Vždyť i na tu likvidaci psa si musela někoho sjednat…
chudák pejsek … ještě že se nic nikomu nestalo
Mají tam rozhodit misky s buřtama a bylo by po lovu (pokud by to dřív nesežral hladový dispečer)😂
😂
Nebo nějaký houmlesák…
Ten by sežral toho psa
Stále něco děje v metru. Závady, mimořádné události a další překážky. Doufám, že pojedu cestu domů metrem. Jsem zvědav, jestli Majitel psa dostane dopis od DPP o úhradu škodu zastavení provozu Metra.
Doufám, že to páníček dostane k úhradě.
Z článku a twitteru to spíš vypadá, že páníček je buď neznámý, nebo potřebný. Kdyby to byla 8letá holčička, které uteklo štěňátko, bylo by to napsáno zcela jinak.
I to pojmenování „vlčák“ je zvláštní. Je to německý ovčák, kterému se často říká vlčák, nebo je to pravý československý vlčák (tedy potomek křížence vlka s psem)?
Teď po aktualizaci článku už je jasné, že československý vlčák to není. Je to fenka křížence německého ovčkáka s kdovíčím. Každopádně by měla obdržet medaili za chrabrost. Nevím, jestli byla tak odvážná, či statečná, nebo jen zmatená, ale dle videí to bylo velké dobrodružství.
Někomu se mohlo udělat špatně, upadnout apod. Pokud v tom nebyl úmysl, tak bych byl s úhradou opatrný. Taky by určité kategorie cestujících pak mohly nenahlásit, že jim pes utekl apod. Vím, že můj názor zde nebude populární, ale vidím to tak.
Bezdomáč?
Koukám, jak pojedu z práce a čeho jsem si všiml, že mapa.pid.cz neukazuje vůbec metro A a náhradní dopravu X-A.
To jsem nějak měl pocit, že když to jede všechno on-line, tak to bude umět zobrazit. No neumí, nebo náhradní doprava X-A nejezdí?
Neumí, XA nemá jízdní řád. Co hůř, vyhledávač ukazuje spoje metra, jako by jely.
Bohužel systém neumí změny online. Jak to nemá dopředu nahraný jízdní řád, tak jakákoliv mimořádnost nebo výluka se objeví maximálně jako „vozidlo jede mimo plánovanou trasu“ a neukáže to ani poslední projeté zastávky. Nebo se nezobrazí vůbec.
V tomto případě by možná už i ta PH (přirozená houpost, opak umělé inteligence) měla navrch…
I kdyby ta metra (a ideálně i XA) byla zobrazena jako „vozidlo jede mimo plánovanou trasu“, tak by to bylo lepší, než současný stav,
To je u metra dost barvitá představa, jak „vozidlo jede mimo plánovanou trasu“. Blankou, stokama nebo přímo s vlastní frézou?
Čoklistán
Jn. Jine male savce, krysy, potkany atp vozy metra kazdy den pravdepodobne rozemelou. Cokl ma pro pulku populace vetsi hodnotu nez clovek,
To je zajímavá myšlenka: Kolik je v průměru zabito potkanů/krys denně v pražském Metru. Jako první vykopávám: Tipuji, že je to více než psů. 🙂
Krysy v Praze asi prakticky nejsou. Spíš jen ti potkani. A pak je otázka, jestli jsou ti potkani tak blbí, aby lezli přímo po kolejnicích zrovna když se to metro blíží… Cítí to dost dopředu, takže si nemyslím, že bych jich mělo být nějak moc. A kde jinde by se v tom tunelu museli pohybovat, aby je metro mohlo srazit či nějak jinak ohrozit? Když bude zrovna potkan mezi kolejnicemi a projede nad ním metro, tak se mu nestane nejspíš taky vůbec nic, akorát pak asi chvíli neuslyší… Na to, aby způsobili zkrat mezi normální a napájecí kolejnicí, budou myslím… Číst vice »
trapné
Jsme čoklistán, ale nebyl by to problém, kdyby se majitelé o své psy starali a pořádně je cvičili. Vycvičené psisko je v pohodě a takhle neuteče. Jenže je bohužel dost pitomců, kteří si myslí, že cvičák a socializace psa jsou zbytečnost, oni to přece nějak zvládnou.
Jasně, ale realita je taková, že 95 % psů v ČR je nevycvičených, snad i nevychovaných. Pamatuju si, ještě když jsme byli na vesnici: Kamarád měl ročního směskového německého ovčáka. Ten pes si dělal, co chtěl. Běhal po vesnici, kdy chtěl, bafal na lidi večer na ulici. Přitom ale majitele poslouchal. Jen prostě „bydlel“ venku. Samozřejmě že chyba majitele…
95 % ne, na cvičáku bývá pravidelně plno a většina pejskařů, které potkávám, byla aspoň na základním výcviku. Ve městech bych podíl psů s výcvikem odhadl tak na 50-60 %, na vesnicích to bude podstatně horší. Chtělo by to nějakou motivaci, třeba odstupňovat výši poplatku za psa podle délky výcviku – čím delší výcvik, tím nižší poplatek. Dnešní poplatky motivují leda k tomu, aby si člověk pořídil větší plemeno, když se platí stejná částka za čivavu i bernardýna.
Asi jak kde. Nepíšete konkrétní město, ale u nás, ve městě s cca 15 tis. obyvateli ve Středočeském kraji, mám tu 95% statistiku. Na cvičák chodí asi 50–100 psů více-méně pravidelně, vše ostatní je marginální rednorázová záležitost. Přičemž psů je tu registrovaných cca 3500. Samozřejmě někteří chodí se psy jinam, nebo si dokážou psa vychovat sami. Ale těch 5 % zhruba je bohužel fakt.
Podíl psů s 50-60 % výcviku mi přijde jako totální nesmysl. Drtivá část lidí má panelákového jorkšíra/čivavu/ratlíka/jezevčíka, kterého necvičí vůbec nijak. Je to prostě domácí mazlíček, není třeba ho „buzerovat“ (čti vychovávat).
Nesmysl, i dokonale vycviceny pes stale tvori ve meste znacne externality. Kdo mi neveri necht se zhluboka nadechne v jakekoliv stinne ulici v Praze, nebo v prazskem parku
To nepopírám, ale psi ve městech budou, zakázat se to nedá. Já myslel úpravy poplatků podle délky výcviku primárně jako motivaci, ne jako plošnou slevu. Klidně by to mohlo vypadat i tak, že by se poplatek zdvojnásobil a slevy za výcvik by nemohly snížit cenu na méně než 80 % současné částky. Město by tak na úklid dostalo stejně jako dnes nebo ještě o něco víc, ale byl by tam ten motivační prvek pro majitele, proč by měli psa cvičit.
To ale není problém psů ale jejich nezodpovědných páníčků co po svých miláčcích neuklizejí.
Ze jim utika Rittig a dalsi zveri tak to je k zaplakani. Ze jsou kratky i na rocniho pejska je ale usmevne. 🙂
Jděte už s těma čoklama někam…
No, pokud nebyl na vodítku/v přepravce, doufám, že majitel bude muset uhradit náklady a škody.
Mám rád psy, ale mnoho majitelů ve městě se chová takto – „Nemám ho na vodítku, je poslušný“ . Sám jsem byl jednou napaden takovým „poslušným“ psem.
tak i 1% tý částky bude docela rána…
A to se ještě neřeší odškodnění cestujících. Desítkám tisíc lidí prodloužil cesty o alespoň deset minut, to jsme i při minimálce ve stovkách tisíc, spíš v milionech
Na vodítku asi nebyl, to by bylo jiné chytání…
Majitel bude asi neznámý, dle vyznění článku. Pokud nemá pes čip, a tipuji, že nemá, tak si zkuste majitele vypátrat ;-D
Teď už máme i aktualitu v podobě videa. Tedy, na vodítku nebyl.
nebyla.
A jak přesně si to vyčíslení škody představujete?
Nechápu, že nemůžou udělat rojnici a jít prostě tunely, navíc máme i tlakové uzávěry, kterými můžou zabránit pohybu dál do sítě metra…
Taky si rikam, ze vzit 2 sotouse nekde na Dejvicke, jednoho poslat do jednoho tunelu, druheho do druheho, a do hodiny metro zase jezdi a sotousi maji radost, ze mohli vlezt do tunelu. Asi paragraf 1, nevim
Vy si to představujete jak Hurvínek válku😂
Na tuto hlášku se vždy ptám, jak si představuje Hurvínek válku.
Google translator to ještě vylepší: „You imagine it like a Hurvínek war.“
Loutky Spejbla a Hurvínka byly v roce 1944 zabaveny nacisty. Dřevěný „taťulda“ a jeho synek prý závěr okupace přečkali na gestapácké služebně. Nakonec je tajná policie vyhodila na smetiště, odkud je nějaký kluk zachránil.
Takže jejich představa o válce může být: „Roční nuda, pak nepovedený pohřeb bez muziky.“
Jako když si děcka hrají: Jde se na večeři domů, tím válka končí (jinak by měl zítra zaracha).
Fízl ho nedokáže chytnout. To by chtělo nějakého chovatele/veterináře.
Taky tam proste muzeme pustit vlak a pak ho na konecne oplachnout vodou. Ale to by hysterkam praskla zilka.
A třeba by ani žádné oplachování nebylo nakonec potřeba – vyděšené štěně by mohlo klidně přežít někde schoulené až do noční pauzy, kdy by mohlo být nalezeno. Bez rozvrácení provozu a otrávení cestujících…
Jasně, nezodpovědnému majiteli zdrhl pes, tak psa popravíme. Úchvatné řešení, zaplaťpámbů protizákonné.
Můžete ocitovat paragraf?
😂 To je teda solidní panoptikum. Ale jinak než ho chytit to asi holt řešit nejde 😂
Okamžitě mi to připomnělo díl ze série „Jistě, pane premiére“ se psem zatoulaným na Solihull range…
Škoda, že už ho chytli, mohl se třeba p. premiér Fi*a*la angažovat :-DDD
Chcete, aby premiér Fiala vyrazil do tunelů metra, se zkoušečkou elektřiny v jedné ruce a balíčkem psích sucharů ve druhé?
To byste po panu profesorovi nemohli chtít.
Salisbury Plain, omlouvám se za perfekcionismus.
Jste asi zmotal dva díly dohromady, ne? 🙂
Tak snad to nebude potřeba vykouřit. Nebo vyplavit 🙂
Vyplavení už zkoušeli, a nebylo to ani rychlejší, ani levnější.