Pendolino zkrátí cestu z Budějovic do Prahy o 11 minut, omezí spěšný vlak

Pendolino na IV. koridoru při testech rychlosti 200 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPendolino na IV. koridoru při testech rychlosti 200 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Téměř celý náskok přitom pendolino získá mezi Táborem a Prahou.

Odebírat
Upozornit na
guest
138 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Škoda ze nebude přímé spojení Ostrava – CB, to kouskovani všeho v Praze, nechápu. Pak se nejde nikam rozume dostat.

Petr Šimek

Ještě, že tomu tak je. Nikdo jedoucí do ČB není zvědavý na ta neustálá zpoždění na koridoru od ostravy…

680

Není, těch jednotek je tak málo, že pokud bude mít nějaká zpoždění zkrátí se buď čas na úklid a údržbu jednotky nebo se to zpoždění přenese na další výkon včetně ČB, tak jako tak tím nic nezískáte. Spojení SC 500 a třeba SC 241 by naopak mohlo být zajímavé a alespoň trochu koncepčně uchopené. Takto se za rok s novým GVD Pendolino s ČB jednou provždy rozloučí, jelikož nebude důvod to ze státního rozpočtu financovat a na komerční riziko až odpadne ta zájmová skupina toužící se projet 200 se tam v porovnání s Ostravou neuživí.

680
Eda

Misto „dorucit“ by v tomto kontextu fungovalo skvele „nabidnout“

Jaaa

Tohle je menežejskej newspeak. V originále je to “deliver”.

Tomáš

No doufám že Pendolino naději i na denní spoje nejen na ten raní a večerní zpět

Vojta Svobodný

Tyjo 11 minut je lepší než mohl kdokoliv očekávat. Až bude dostaven tunel a nebude se jezdit přes Hlubokou, tak to znamená celkový čas 1hod 20min. To bude první fake “VRT” v ČR. Tak snad ne poslední co se dožijeme :D.

Ivan_pha

A bude klopit, nebo ne? Já měl pocit, že Pendolino už nevyužívá klopení.

Leinad

Bude. Dneska jezdí 680 trasy, které lze za stejný čas zajet neklopící soupravou, ale to klopení normálně funguje.

marek hudec

tech mist je ovsem treba na „hlavni pendolinove trase“ doPraha-Ostrava nemnoho – paradoxne klopi v nejake vetsi rychlosti ponejvic vic tam, kde pendo jezdi sporadicky – napr. usek Stribro-Plana u M.L. nebo esicko tesne za rokycanskym nadrazim smer Praha

DavidK

Byť je trasa Ostrava-Praha na velké části úseků opravdu rovná, tak tvrzení, že lze trasu za stejný čas zajet neklopící soupravou je zcela mylné. Nyní tomu tak skutečně je ale jen protože je samotný jízdní řád takhle nastavený… Za to úplně Pendolino ani jeho fíra nemůže. Stává se celkem běžně, že Pendolino buď jede pomaleji, než by mohlo, přijíždí do svých stanic s několika minutovým náskokem (blížících se i 10 minutám ve více stanicích na trase a čeká), nebo zkrátka dohání zpoždění z důvodu různých výluk. Kdyby ale Pendolino opravdu mělo prostor využívat své schopnosti, tak je tvrzení opravdu hodně… Číst vice »

Libor

Jestli nezatuhlo, tak klopí dodnes…

tomash

Zkrácení jízdní doby na papíře zní krásně, ale jaká budou průměrná zpoždění onoho Pendolina?

Jan Soukup

Pokud se nebudou vyskytovat mimořádnosti, nebude se vyskytovat zpoždění. Úplně stejně jako všude jinde na železnici.

Mirek3

Řekl bych že to zvládne s noblesou
Pendolino patří nejen na trať PHA Ostrava

p.ondrash

To tady bylo keců, k čemu, vyjadřoval se každý „odborník“.. a my, co tím reálně budeme jezdit, dnes slavíme.. koridor, na který se léta kašlalo, se stává pro nás konečně něco, z čeho nejsme otrávení..

babilon

Slavíte putovní výstavku jedním párem spojů?

KFNB

Nabídnout. Místo „doručit“ tam patří „nabídnout“.

Lukáš

Já si myslím, že to odkaz na slova pana ředitele Krapince…takže je to správně

Eda

Napsal jsem ten samy komentar drive, nez jsme videl ten of KFNB. Prastilo mne to do oci, protoze jsem melo pocit, ze tento krkolomne pouzity preklad vidim posledni dobou jiz po druhe a hle, uz vim, proc

Karl vB.

Ono je to poslední dobou módní slovo.
V určitých kruzích se poslední dobou „doručuje“, až se z hradu kouří.

Jaaa

Ono to v manažerštině znamená něco trochu jiného než nabídnout, ale pro účely laiků je to zcela nepodstatný rozdíl.

Flek

Tak jak dlouho by ten dálkový vlak mezi zahradním městem a Benešovem musel jet, aby se vešel mezi půl hodinový takt osobáku? Už dnes to jezdí za 27 minut.

Michal M

On se vejde mezi osobáky, osobák vyjíždí hned za rychlíkem (z BN a ZM). Takové trasy jsou v hodině dvě, jednu vyžere rychlík a druhou Sp nebo Ex, pokud oba, je to výzva. Ale minimálně v posledním GVD byla kolize vyřešena (už se nepředjíždí v Říčanech) – rychlejší Pendolino ji zase vyrobilo.
Celé kvedlání ještě limitované tím, že v Táboře je nějaká nádražácká Mekka, kam musí rychlíky přijíždět na celou…

Ferda

Ta mekka je prachobyčejnej uzel, odkud jezdí vlaky dalšími třemi směry. Proto ten soujezd rychlíků v celou dává fakt smysl…

troglj

To je při nulové symetrii a snahy o takt rozumné, maximalizuje to přípoje. Samozřejmě se mohou vlaky sjíždět při nulové symetrii i v 15 a 45, ale potřebujete půlhodinový takt.

Vladimír

Jihocesi jakmile dostavi tunel pred CB a dostavi dalnici D3, ktera je nyni fantasticky nevyuzita, zaziji expanzi přistěhovalců, protoze Praha bude na dosah a stredocesky kraj neni nafukovaci.

Flek

To zní dost drasticky, stěhovat se do Budějovic, abych pracoval v Praze..

vlachjan

Osobě znám někoho, kdo do Prahy téměř denně z ČB dojíždí. s In 100 jí to vyjde kolem 100 kč za jednu cestu. Ale je to jistě spíš vyjímka, než pravido. Jiný kolega dojíždí od Pardubic.

mgr.pavel

Jasně, (ojedinělé) příklady se najdou. Ale rozhodně nepůjde o nějakou masovou záležitost.

vlachjan

To určitě ne, ale na druhou stranu si myslím, že takových případů bude postupně přibývat.

Jan Tichavský

Pokud může pracovat za jízdy ve vlaku, tak má půlku hotovo tam, proč ne.

vlachjan

No něco v tom vlaku děláte, ale jako architekt/projektant skutečně potřebujete nějaký kompletnější prostor.

Pavel

Jako architekt s vámi nesouhlasím. Na tu cestu si můžete nachystat takovou práci, kterou nemusíte s nikým dalším řešit. Takové to tupé klikání.

vlachjan

To asi hodně záleží na stylu práce a zvyklosti. Mě osobně chybí ve vlaku dostatečná plocha pro pohyb myši na to, abych mohl dělat produktivní „klikačku“. Na nějakou administrativu to jde, ale té mám minimálně.

Ketchup1970

V pohodě ve vlaku vyplňuji tabulky a tak . Na ČAD to není

Vladimír

Presne, hodne lidi dneska udela praci kdekoli, takze pulka doby se odmaka ve vlaku, pak v kancelari a zbyle 2 – 3 dny homeoffice. Vlastne neznam moc mych znamych co by nemeli moznost pracovat zdomu 50 a vice % z tydne.

stan

Z Tábora do Prahy dojížděli lidé pracovat už za komunistů.

david

Dost pozic v Praze vyzaduje v kanclu treba jen 2-3 dny … coz znamena, ze asi i ty 2-3 dny by sly vzdalene, ale pak to dojizdeni nevypada tak zle.

Ketchup1970

Když můžou do Paříže dojíždět lidi ranním tgv z Nancy. Při cenách nájmu v matičce stověžaté to s in 100 vyjde levné .

Michal M

Středočeský kraj není nafukovací, ale v jeho jižní části je hustota zalidnění velmi nízká. Nevím proč by se někdo stěhoval 170 kilometrů, když stačí 40.

Dejf

Tak v budějcích by chtěl žít každý. Kromě mě teda. Ale na českou sibiř se nechce nikomu, to si radši pospat hodinu ve vlaku, než každý druhý den házet lopatou tu hodinu sníh, abych se dostal z baráku 😀

Michal M

Nemyslím Sibiř, ale Neveklovsko. Jestli udělají autobus po dálnici, bude to půlhodina na metro.

A na České Sibiři letos sníh nebyl a v množství na běžky to bylo naposledy někdy okolo Vánoc 2022.

Stráťa

Vzdálenější velké město může vyjít líp než bližší vesnice z mnoha důvodů. Například je tam většinou lepší veřejná doprava, silnice, volnočasové vyžití, nabídka zaměstnání partnera/partnerky, školy pro děti…

Michal M

Sorry ale 170 km vzdálené město nemůže vyjít pro dojížděcí scénář nikdy.
Do Tábora se dá ale odstěhovat už dnes – spojení do Prahy luxusní plus výhody co popisujete. A řekl bych, že to i nemálo lidí i učinilo.

Stráťa

Když lidem vychází Pardubice, Plzeň nebo Jihlava tak proč ne Budějovice? Které navíc opravdu nejsou město vzdálené 170km od Prahy.
Zapomínáte že spousta lidí nepotřebuje dojíždět denně, každý z partnerů může dojíždět jinam atd.

Michal M

Ok, tak to není 170, ale jen 164 km.

Dojíždět samozřejmě lze z Rumburku do Brna, jak je komu libo.

Původní příspěvek byl, že se někdo nahrne do Jižních Čech, aby tamodtud dojížděl do Prahy. To se stane ve statisticky nezaznamenatelném rozsahu.

Stráťa

125 vzdušnou čarou, 145 zajížďkou po D3 (rychlá trasa)…kde berete 164?

Tomáš

Idos 2hod 164km

richmond

třeba po těch kolejích?

richmond

jak velkej komplex někdo musí mít, když za uvedení skutečné délky na pravou míru dá mínus :DD

Vladimír

Presne, ne kazdy musi delat u velkeho monitoru

Jaaa

Protože dopravní síť, stavební omezení a nenafukovací Praha?

Ono je vidět, že o tématu opravdu mnoho nevíte a jen vaříte z vody selským trumpovským “rozumem”.

mic

Cože? V Českých Budějovicích by chtěl žít každý?

Marek Janík

To já slyšel už támhle vodsuď. Ale nechtělo se mi věřit, že byste říkal takovej nesmysl.

55p

Neřikejte to město !!!

BohDan

V Ceskych Budejovicich by chtel zit kazdy! Teda krome mne. Karl Infeld Prachensky.

Jarda V.

Doufam ze se bude jezdit stylem Praha odjezd- Tabor dle jizdnoho tadu a do Budejek co to da a ve stejnem duchu i zpet, 5:58 z CB na cas v Tabore a pak trada do Prahy a klidne i 7:15 na Hl….

Petr Šimek

Občas se to tak dneska děje i s expresem. Párkrát už jsem přijel do Prahy Jižním expresem až o 10 minut dříve. Tak snad ano

Jmeno

Rychlost není vše. Často je mi jedno, jestli v tom vlaku sedím o hodinu déle, když sedím pohodlně. Bohužel je to právě naopak, že pomalé vlaky jsou nepohodlné, a rychlé vlaky si člověk vlastně neužije – ta hodina uteče jako voda, než si člověk uloží zavazadla, odloží si, usadí se vytaháne laptop/knihu, tak už aby to pomalu zase vše uklízel a hrnul se ke dveřem.

Když už, tak ať to jezdít tak rychle, že to člověk těch 20 minut do tý Prahy klidně odstojí.

El Barto

Nějak nechápu, co tím chtěl básník říci. Tak mají ty vlaky být pomalejší, abyste si je užil? Nebo rychlejší, aby vám nevadilo celou cestu stát? Je problém v tom, že se tento spoj trefil přesně mezi tyto dva „ideály“?

Michal M

Básník má v 9:20 ještě zhasnuto.

Jmeno

Co je na tom k nepochopení? Je přece propastný rozdíl, jestli sedím hodinu v pendolinu, nebo v regionově, nebo na nějaké počalouněné kožence. Je ale úplně jedno, jakou se při tom pohybuji rychlostí.

El Barto

Mně tedy rychlost jedno není, čím méně času mi cesta zabere, tím lépe. Když nepočítám čistě výlety kvůli projetí se vlakem, je čas strávený cestou nutné zlo.

libor

Naleštěná bída! nejen, že to pojede vyšší rychlostí jen kus cesty, bude to jen okrajové (nesystematické), pomalu blokovat další spoje… Tady by MD mělo jasně stanovit jakou chce budoucnost…

Karl vB.

Nějak ten pilotní provoz udělat musej.
Až ho vyhodnotěj, pak může MD stanovovat budoucnost.

richmond

pilotní provoz vidíme reálně každý den a kvůli odměnám se nemálo prodloužily jízdní doby na mnoha místech

Twix

Někdy to trochu ovlivní jiné spoje, ale to se nijak znatelně neprojeví, improvizovat se musí na denním pořádku – jednou si EC doveze zpoždění už z Rakouska, jednou se čeká v ČB na zpožděný Rožmberk… a pak to u Prahy prostě nějak dopadne.

Leinad

A je dobře, aby CDP na denním pořádku suplovalo práci grafikonistů?
Protáhnout občas vlak se zpožděním nebo mít rozsypanou síť a náhodně jedoucí vlaky každý den?

Matěj

Chudáci Jihočeši, musí být ve vlaku už v šest. A v Praze pak budou mít hodinu času, než jim začne práce nebo otevřou kavárny na schůzky. Proč to nejede o hodinu později?

Daniel Jablonecký

Proč by se mělo pendolino v ČB reproduktivně flákat o hodinu dýl když může vydělávat?

Twix

Vás do vlastní kanceláře nepustí před devátou a nedovolí Vám ani otevřít maily rovnou v tom vlaku?

MartinS.

Ne všichni Jihočeši mají práci na hlavním nádraží. Takže než se z něj přesunou do té práce, bude to tak akorát. A o hodinu později jim i tak pojede Ex.

Flek

Tenhle v šest je druhý nejvytíženější do Prahy v pracovní den.

Michal M

A jak přesně si myslíš, že takové dojíždění nebo cesty na ranní jednání probíhají? Prozradím ti to: svinsky časným vstáváním.
Takové Olbramovice jsou o 100 km k Praze blíž než ČB a na osmou do Prahy to vychází na rychlík v 6:20. S cestou na nádraží a nějakou ranní konsolidací to zas takový rozdíl není.

Aaabbb

Škoda, že to je jen o tom jednom páru…

lokomotiva

Dokončená D3 zkrátí cestu CB-PHA o 19 minut. A bude ji k tomu stačit pouhých 130km/h.
Nevěřící Tomášové si to můžou překontrolovat sami pomocí plánování trasy Mapy.CZ (nyní COM). Zbývajících 45km mezi D3-D1 (musím pro výpočet použít stávající trasu, délku nové neznám), dneska 40 min (průměr 67,5km/h).
Při průměru 128,5km/h 21 minut.

Michal M

Jestli ti doktor ještě potvrzuje řidičák, tak si tu cestu z Budějovic do Prahy někdy zkus, nasimuluj i celodenní pobyt třeba v práci, a večer zpět. (Třeba v neděli brzo ráno, to nic nejezdí a je to nejbližší stavu D3.)
Pak zopakuj totéž v Jižním Expresu a dej nám prosím vědět, jak jsi pochodil.

Hasler

Jezdim docela často a daleko ale abych měl průměr ČB Praha na 128,5 km/h to bych to musel sakra hnát… Z kraje Prahy na Univerzitu do Pardubic do hodiny ale průměr nad 120 teda nejde ani nahodou…

Jooo jedině, že počítáte žeate celou dobu dálnici pro sebe… Ale ideální stav asi nenastane že…

kámo

Zkus si vyjet autem po šesté hodině ráno z Benešova do Prahy 😭. To ti ta rychlost rychle klesne 😄.

kámo

Samozřejmě ve

kámo

všední den 😭

Papapy

každá minuta dobrá! jen škoda, že se rychlost 200km/h nezačala řešit při nákupu Pendolin!!

Richard

Ale při otázce 150k m/h na dálnici podle některých už každá minuta dobrá není. 😁

mgr.pavel

Vizhttps://zdopravy.cz/pendolino-zkrati-cestu-z-budejovic-do-prahy-o-11-minut-omezi-spesny-vlak-246639/#comment-1686831 .

Navíc, vlak jedoucí rychleji využijí všichni cestující, při zachování bezpečnosti. Zatímco maximální rychlost na dálnici využijí jen někteří, se zvýšeným rizikem nehody.

Tomáš

Ta 150ka je hrozná blbost

libor

spíš se měla řešit pořádná rychlost i mimo klopení a začít konečně projektovat novou trať Praha- Bene

Flek

Tudy měla vést VRT, pak by i trochu dávalo smysl těch barstardizovanych 180 před Táborem.

Libor

Jenže nakonec nepovede, tak by SŽ už měla mít projekt na něco jiného

Adam Ř

Jako myslíte ten sen jednoho místního diskutéra že by se na Brno jezdilo hezky skrz kopečky na Benešov? Protože žádný ofiko plán na to snad nikdy nebyl.

Ovšem nová trať Hostivař – Benešov (v úseku do Uhříněvsi teda asi v souběhu se stávající) by byla super

Libor

Já si myslím, že ty úvahy byly. Prostě nejkratší cesta Praha Brno + výhoda část trasy bude součástí IV. Koridoru. Nakonec se řeklo ne , půjde to směrem víc na východ

Flek

VRT přes Poříčany není ani 10 let stara, přes Benešov je to kratší, řešilo by to trať benesov-praha, dávali vetsi smysl pro regionální vrstvu, když by to pro denní dojíždění napojili Pelhřimov , Humpolec, tábor, Vlašim, Týnec nebo Popovice.

55p

VRT přes Poříčany není. Ikdyž SŽ(DC) tvrdila, že v roce 25 bude mít stavební poovlení a 26 začne stavět.

Twix

On to nebyl jen sen toho diskutéra, kterému vadí také příliš mnoho kolejí a silnic v Polabí, varianta VRT do Brna přes Benešov (nebo nedaleko něj) se skutečně prověřovala. Ale pochopitelně zvítězila ta polabská, kde se na stejnou VRT dají lépe navěsit mnohé další cíle a nepovede to prázdným kopcovitým Posázavím. Tato chyba už se odehrála při stavbě dálnice D1.

troglj

S tím se reálně uvažovala. Já už začínám být pamětník a tak pamatuji, kdy se poprvé koplo u Prahy (tuším Měcholupy-Hostivař). A v té době byl plán na to, že poslední etapa modernizace IV. koridoru bude nová VRT Praha-Benešov (i s variantami Praha-Čerčany a Praha-Bystřice), která bude pak pokračovat na Brno.

M.M

11 minut uz jde, hlavně že tu nějací odpurci psali že to budou vteřiny ..

Martin Jarath

Reálně ten rozdíl je malý, protože i stávající expres má v jízdních dobách dost velkou vatu (cca 7 – 8 minut), mj. kvůli přetížené trati od Říčan do Prahy, kde jsou JD výrazně uměle nataženy, aby Sp nemusel být předjížděn (a reálně k předjíždění také dochází jen při větším zpoždění, protože na přetíženém hlavním musí Sp jet ideálně na tu samou kolej co Ex, akorát na severní část).

bakiy

Ano. Dnes s Ex jezdím do Bene max 110km/m a z Bene do Tá 130km/m a jsem všude s náskokem. V opačném směru to je podobný. Mezi Tá a ČB těch 160 je třeba jet, ale i tak to je na pohodu. Takže reálné zkrácení u Pendolina je kolem pěti minut, ne 11.

Michal M

A docela by mě zajímala simulace kdyby ty Sp jezdily v nízkopodlažní jednotce s polovičními pobyty a lepšími rozjezdy.
Už se nemusí obíhat a zabouchávat dveře jako v minulém GVD, ale šplhání do lazaretního vlaku zůstalo.

platamond

Pobyty nezkrátíte, nové dveře jsou vždy pomalejší. A rozjezdy…, ta 362 s 5 vozy si jen hraje, úspora možná pár vteřin.

pacicka

Nevyřeší to nic, dnes ten Sp brzdí osobáky okolo něho.

PetrN

Ke zrychlení dojde hlavně mezi Prahou a Táborem, kde se využije potenciál klopení v obloukovitých pomalejších pasážích od Bystřice přes Benešov k Praze.
Tím že pojede na pár kilometrech před Táborem a kolem Soběslavi 200km/h se oproti 160km/h ušetří opravdu jen málo. Není fakt těžké si spočítat že třeba na 30km trasy je mezi 160 a 200km/h rozdíl pouhé 2 minuty

Michal²

Zkrácení Sázavy z Vysočan bude vadit přesně 0 lidem

Princ Krason

Nahodou ja to jednou vyuzil, cumel jsem jak puk ze muzu z Vysocan do Bene 😀

Kuzma Kuzmič

Hodina a půl z Prahy do Budějic, to je pěkné. Jenom pro srovnání: Jak dlouho to jezdily rychlíky před rekonstrukcí IV. koridoru? Tuším, že kolem 3 hodin.

David

Hlavně už je to konečně konkurence schopné proti autu!

Vojta Svobodný

To není. Je to reálně již dnes mnohem pohodlnější. Z centra ČB do centra Prahy se nemáte šanci dostat pod 2 hodiny autem tou šílenou silnicí kolem Benešova.
Kolikrát když jedu autem a ne vlakem, tak jedu i tři hodiny (pátek odpo).

Twix

Ano, bez několika minut 3 hodiny. Nevešla se tam expresní vrstva (resp. nějak se tam nacpal o něco rychlejší Jože Plečnik a večerní salcburský vlak), takže to jelo tak dlouho i kvůli tomu, že všechno systémově stavělo Vršovice, Benešov, Olbramovice, Tábor, Soběslav, Veselí. Po zavedení expresů co staví zpravidla jen v Táboře se rychlíkům přidaly i zastávky v Hostivaři (změna pak na Zahradní Město) a Plané.

bakiy

Nejrychlejší býval Švýcarák za 2:12, ale to byl takový výkřik do tmy jako je dnes Pendolino. Aby to za těch 2:12 stihnul, tak nikde nestavěl a ještě stálo všechno okolo, aby mohl nadvlak nerušeně projet. A v těch 2:12 byla do Bene stejná jízdní doba jako u všech ostatních R, takže nestavění ve Vršovicích způsobilo, že panťák dojel už na hradle Železný Most, kde si to odstál…

Michal M

Různě se s tím kvedlalo, ale z dopravních důvodů se taky stavělo v Heřmaničkách, kde se rychlíky křižovaly.
Současný Jižní expres je naprostá pecka a to i bez Pendolína. Nejen rychlostí, ale i spolehlivostí – nový nebo zánovní IV. koridor s minimálním provozem mezi BN a CB je fakt super.

KIV

Pokud si dobře pamatuji, tak v 90. letech jsem to jezdíval za 2:40. Jasně, pokud vlak nezůstal stát na mezi u Ješetic.

fous55

Když jsem v sedmdesátkách dojížděl do školy, bylo to v lepším případě 3:45 h se dvěma přepřahy: 1. v Benešově a 2. nejprve ve Veselí a později v Táboře. Ale mívalo to často zpoždění.

Michal M

Ty kráso, 3:45 jsou dneska Mosty u Jablunkova nebo Hohenau. 🙂

Flek

A jinde Brusel-Lyon..

Karl vB.

Pro zasmání, bohužel to není vtip.
V jízdním řádu 1981/82 byla u R 532 (CB 18:26 – PH 21:45) jízdní doba 3:19 a cestovní rychlost neuvěřitelných 51 kmh. 🙂
U osobních vlaků to byla ještě větší tragédie, tam byly jízdní doby mezi TA a CB (66 km) 2 hodiny, někdy i víc!
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_448-453.pdf

Jirka

V těch letech ovšem po silnicích nependlovaly tisíce kamionů, které co chvíli někde blokují dopravu, nákladní železniční doprava byla primární a třeba vršovický ranžír jel nadoraz. A žilo se samozřejmě jinak – většina lidí měla práci doma za humny. Takže je třeba si klást, co z toho je/bylo lepší.

Karl vB.

Takže kvůli tomu, že byla silná nákladní doprava, Vršovice byly nadoraz a jezdilo míň kamionů, tak to bylo ok, jste tím chtěl říct? Študáci tenkrát taky jezdili do škol a dospělí taky jezdili do práce úplně stejně, jako dneska. Akorát, že tenkrát těch vlaků bylo mnohem míň, byly pomalé, špinavé a pořád někde stály a čekaly na křižování. Praktická tmavozelená barva tehdy účinně maskovala starou špínu, která byla dost dobře zřetelná na oknech, leckdy netěsnících, nebo s akváriem. To, že vy jste možná měl školu a práci „u nosu“, ale vůbec neznamená, že ostatní to měli také tak. Na tom,… Číst vice »

Ingip

Jízdní řád 1986/87 Pha – ČB rychlíky mezi 3:15 až 3:25.

Observer

Všechno pod 4 hodiny se bralo jako dobrý čas. Taky jsem zažil v zimě zkratku přes Luka pod Medníkem a jízdní dobu z Budějc 6,5 hodiny.

troglj

2:25-2:40, expresy i 2:15.

Jája

No uvidíme, jak to dopadne. Stávající popis moc logiku nedává. Tu Sázavu nyní Ex předjíždí někde okolo Edenu, pokud bude Ex rychlejší, vyjde předjíždění někam k Říčanům, kde moc kapacity nebude a možná tam bude muset Sázava 5 min čekat… Každopádně to krácení jízdní doby jde víc na vrub úseku Pha-Olbramovice než inzerované vyšší rychlosti v následujícím úseku. To opět jen podtrhuje nedostatečnou kapacitu v okolí Prahy a pro IV. koridor chybějící D204…

MK

Sázavou EX nepredjizdi, ale poskakuje za ni až na hlavak, protože Sazava jede na stejnou kolej, ale severní část

Anonym

Ale předjíždí…vychází to na předjetí při zpoždění Sp větší jak 4/5 minut a Ex včas.

Jája

Máte pravdu podle jízdního řádu ne. Nechal jsem se unést, protože to předjetí celkem často někde kolem Edenu zažívám, jezdím tímto spojem pravidelně 1x týdně… 🙂

Výpravčí

Co si pamatuju ze služby na Benešově, Sp býval asi často opožděný, protože Ex se na něj lepil už od Senohrab a k předjetí v Říčanech docházelo. Ale kolegům z hlaváku se to nějak nelíbilo, myslím, kvůli kolejím… 😀

Roman

11 minut mi přijde málo 🤔 může mi to někdo prosím objasnit. Jako chápu že “ normální“ rychlík 160km/h, pendolino 200km/h. Ale je to rozdíl 40km a na tu vzdálenost Praha- Budějovice …. Anebo těch 200km/h jede jen chvíli? 🚂 Pokud ano, a nejede 200km/h v celé možné délce koridoru, tak to by hylo vyhozeno ale hodně milionů z našich daní. Děkuji za vysvětlení.

noerf

200 km/hod pojede jen v úseku Votice – Sudoměřice u Tábora a Soběslav – Doubí. Tedy zhruba dohromady okolo 20 km, v úseku Ševětín – České Budějovice, Nemanice je maximální rychlost tuším 100 km/hod a v úseku České Budějovice, Nemanice – České Budějovice, nádraží je traťová rychlost 120 km/hod. Jinak klopení může využít mezi Prahou a Benešovem, kde v určitých úsecích bude moct jet 160 km/hod místo rychlosti 130 nebo 140 km/hod. Otázka také je, jak moc je tento jízdní řád napnutý a jakou vatu mají expresy v klasickém jízdním řádu. A že to bude daňové poplatníky stát peníze, to… Číst vice »

DavidS

už se mi párkrát stalo, že jsme expresem přijeli o pár minut dříve jak do Tábora tak do ČB. Nebo dohnali zpoždění vzniklé při výjezdu. Takže tipuji, že rezerva do deseti minut tam bude.

Honza1

Rezervy a přirážky v grafikonu udělají hodně, viz vlaky Pce – Pha. I se zastávkou v Kolíně je zvládnutelné v běžném provozu za 50 minut.

Jan Tichavský

V řídkém provozu ano. Tam je to potřeba, protože je provoz silný a kolejí málo. Takže vlak chvíli zrychluje oproti JŘ ale pak začne poskakovat za jiným.

Tomáš B.

Nejvíce co jsem viděl stáhnout bylo 7 minut zpoždění. Z ČB jsme vyjížděli s 55 minutami a v Praze jsem vystupoval s 48. Ale bylo to teda 2 roky zpátky

Robert Šalda

Těch 200 to kousíček pokud vím pojede jen mezi Doubím a Soběslaví. Mezi Voticemi a Sudoměřicemi ta maximálka je mám dojem nižší než 200. Věřím tomu, že základem zrychlení zde nebude zavedení 200 na miniúsecích ale možnost využití klopení hlavně mezí Benešovem a Prahou.

PetrN

Doporučuju mrknout sem a zapnout vlevo styl mapy „traťové rychlosti“ on totiž pořádný koridor na 160km/h s přeložkami se budoval až od Bystřice (pod Bene) na jih. https://www.openrailwaymap.org/

Daniel Jablonecký

Od Bystřice na sever se moderní trať na 200 teprve připravuje.

Adam Ř

Což dává smysl, tam by zrychlení stávající tratě stejně jízdní dobu moc nezkrátilo, vzhledem k hustotě příměsta

DavidS

Jen doplním, že ten rozdíl je opravdu markantní i při jízdě. Ať už pocitově a nebo tím, že začne dlouhá série tunelů a prakticky vymizí zatáčky. Pak se to zase extrémně zpomalí tím esíčkem před Táborem.